Diverse problemen bij nieuwe Oregon 700

Plaats reactie
Yosja
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 aug 2018 12:28

Diverse problemen bij nieuwe Oregon 700

Bericht door Yosja »

Hallo allemaal,

Afgelopen zaterdag ben ik in Notter de gelukkige eigenaar geworden van een nieuwe Garmin Oregon 700. Een hele vooruitgang vanaf mijn GPSMAP60 CSX die na jarenlange trouwe dienst heeft aangegeven graag met pensioen te gaan.

Helaas zijn er een aantal probleempunten die ik graag met jullie deel, in de hoop dat er een oplossing voorhanden is. Het is goed te weten dat de firmwareversie op 4.0 staat en dat er gebruik gemaakt wordt van de OSM freitzeitkarte.

Het gaat om de volgende punten:
- Het maken van een wifi verbinding (handmatig via het apparaat) gaat 9/10 keer niet goed en resultaat in een spontane uitschakeling op het moment dat een wifi-netwerk wordt geselecteerd.
- Na het via bluetooth verbinden met mijn iPhone (wat succesvol verloopt) blijft hij binnen live geocaching aangeven geen internet verbinding te hebben.
- Binnen de activiteit Geocaching rendert de kaart bijzonder traag en soms zelfs helemaal niet, het laatste in geval van navigatie. Als voorbeeld het uitzoomen van de kaart duurt in voorkomende gevallen 3 seconden binnen de activiteit Hinking, terwijl het bij Geocaching maarliefst 15 seconden duurt.
- Het apparaat bevriest met regelmatig gedurende een dagje geocachen, waarna het scherm heel langzaam (soms minutendurend) uitvalt.

Ik besef mij dat de meeste punten al eerder zijn beschreven binnen dit forum, maar veelal al tijden geleden en zonder recente feedback. Hopelijk is er een oplossing voorhanden en daarom zie ik bijzonder graag reacties tegemoet.

Gebruikersavatar
kubo
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 137
Lid geworden op: 20 feb 2013 15:48

Re: Diverse problemen bij nieuwe Oregon 700

Bericht door kubo »

Het WiFi probleem is een bekend probleem, je kunt het beste via Express een netwerk toevoegen.
Volgens Garmin wordt hier aan gewerkt.
Je moet voor geocach Garmin connect op je iPhone installeren en dan werkt het.
Gps III, GPS IV, Oregon 450T, Zumo 550, Zumo 660, Oregon 650T, 770LMT Camper + BC30, 890 Camper + BC35,Virb Elite,Oregon 750T,Dashcam 55

Yosja
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 aug 2018 12:28

Re: Diverse problemen bij nieuwe Oregon 700

Bericht door Yosja »

Vriendelijk dank voor je reactie en geboden oplossing. Garmin Connect is geïnstalleerd en geeft zelf keurig aan verbonden te zijn, evenals de Oregon, die ook meld verbonden te zijn. Het weer wordt bijvoorbeeld ook gewoon geladen, maar bij het laden van Live Geocaches geeft hij de melding dat hij eerst verbinding moet maken.

Gebruikersavatar
kubo
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 137
Lid geworden op: 20 feb 2013 15:48

Re: Diverse problemen bij nieuwe Oregon 700

Bericht door kubo »

Dan weet ik het niet,bij mij moest ik na het starten van de geocach app en laten zoeken registreren via geocach.com
Na opstarten van de geocach app krijg je een code die je op de site van geocach.com moet invullen.
Daarna is de Oregon gekoppeld.
https://www8.garmin.com/manuals/webhelp ... 96C67.html
Gps III, GPS IV, Oregon 450T, Zumo 550, Zumo 660, Oregon 650T, 770LMT Camper + BC30, 890 Camper + BC35,Virb Elite,Oregon 750T,Dashcam 55

Yosja
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 aug 2018 12:28

Re: Diverse problemen bij nieuwe Oregon 700

Bericht door Yosja »

Vanuit Waypoint heb ik inmiddels wat oplossingen gekregen voor het bluetooth probleem, dit gaan we testen en merken. Het probleem met de optredende traagheid bij het geocachen werd niet herkend door Waypoint, vanwaar mij vraag is hoe jouw ervaring (en die van anderen) is bij het renderen van de kaarten binnen de activity geocaching?

Aanvulling: Wanneer binnen de activity Geogaching in de kaartweergave het dashbord omhoog gescheven wordt, reageert de Oregon wel adequaat en gelijk als binnen de andere activity's.

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Montana 7x0 & Oregon 7x0 serie”