Dashboard 395

De specifiek op motorrijders gerichte navigatiesystemen van Garmin, introductie 2016
Plaats reactie
Scallie
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 67
Lid geworden op: 22 jan 2008 20:12
Locatie: Boxmeer

Dashboard 395

Bericht door Scallie »

Hallo,

Is het mogelijk om bij de zumo 395 het dashboard aan te passen net zoals bij de 350.
Ik wil graag wat meer data velden in mijn scherm zodat ik bijvoorbeeld de aankomsttijd en de te rijden afstand tot de bestemming beide tegelijk in beeld kan hebben.

Groeten,
Scallie.
Yamaha Tracer 9 GT+Zumo XT+Sena 10S

Rush FZ1N
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2230
Lid geworden op: 2 jan 2009 11:08
Locatie: Veldhoven

Re: Dashboard 395

Bericht door Rush FZ1N »

Scallie schreef:Hallo,

Is het mogelijk om bij de zumo 395 het dashboard aan te passen net zoals bij de 350.
Ik wil graag wat meer data velden in mijn scherm zodat ik bijvoorbeeld de aankomsttijd en de te rijden afstand tot de bestemming beide tegelijk in beeld kan hebben.
Groeten,
Scallie.
Heb geen 395, maar volgens mij moet je dat instellen rechtsonder op het sleutel-incoontje.
Dan kom je in een vervolgmenu waar je een incoontje “reisgegevens” moet zien. Dan krijg je een balk met verschillende gegevens die je naar behoeven kunt aanpassen. Dit doe door het betreffende veld even ingedrukt te houden.
Laatst gewijzigd door Rush FZ1N op 2 sep 2018 12:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Zumo XT2 op FJR1300AS (motor), Edge 1040 op Levo FSR(atb), Pegasus Evo (e-bike) en voor wandelen en Nuvi 3598LMTD voor auto.

Scallie
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 67
Lid geworden op: 22 jan 2008 20:12
Locatie: Boxmeer

Re: Dashboard 395

Bericht door Scallie »

Nee helaas dat werkt niet, Ik heb 2 vakjes tot mijn beschikking waarvan ik de inhoud kan aanpassen. Maar ik zou graag wat vakjes toevoegen.
Yamaha Tracer 9 GT+Zumo XT+Sena 10S

Gebruikersavatar
RonalT
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 3852
Lid geworden op: 20 sep 2006 19:14
Locatie: Dinteloord
Contacteer:

Re: Dashboard 395

Bericht door RonalT »

Bij verschillende Zumo's heb je andere dashboards. Misschien dat daar bij zit wat je wilt.
We hebben hier een 340
instellingen > kaart en voertuig > dashboards
Groeten, RonalT

Mijn epitaaf wordt volgens mijn vrouw: zo en nu is iedereen de weg kwijt!

SP2610, Z340, Z550, Z590, CityNavigator, OpenStreetMap, OMK
En een Vivosmart HR / Vivoactive 4 om mijn arm. EDGE 130 en 530 voor op de fiets

Gebruikersavatar
Mgent
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2649
Lid geworden op: 28 aug 2007 09:44
Locatie: Adinkerke

Re: Dashboard 395

Bericht door Mgent »

Of, pagina 9 van de handleiding.
Zumo XT, iPhone 13 Pro Max, Shubert SRC M1+ SCM1 , BaseCamp 4.8.12, CN Europe NTU 2023.20, Onroute motor 5.15 Europa, tomtom Vio.

Gebruikersavatar
Frank
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2533
Lid geworden op: 14 mar 2004 23:36
Locatie: Helmond (Stiphout)

Re: Dashboard 395

Bericht door Frank »

Het is toch echt zoals Rush FZ1N aangaf:
Op het kaartscherm, druk rechtsonder op het "sleuteltje", kies dan voor "reisgegevens" dan krijg je aan de rechterkant van het scherm een aantal extra gegevens te zien (3, meen ik), deze kan je dan aanpassen door op het te wijzigen gegeven te tikken en uit een keuzelijst het gewenste te kiezen. Werkt in die zin net als de Zümo 590/595.

De 395 heeft inderdaad geen mogelijkheid voor dezelfde keuze in 'dashboards' als de 350 ....
Groeten,
Frank

BMW F800GT/Zumo XT/GPSmap 62s/ Edge 830/VivoActive 3/Venu SQ

Gebruikersavatar
FM
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 5006
Lid geworden op: 30 mei 2005 20:49
Locatie: Holsbeek

Re: Dashboard 395

Bericht door FM »

Dat maakt de 395 eerder een 595 met kleiner scherm dan een 350 met meer mogelijkheden.
Zumo XT, KTM 790 Adventure, SRC op Schubert C3 Pro, Edge Touring, Edge Explorer 2

Scallie
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 67
Lid geworden op: 22 jan 2008 20:12
Locatie: Boxmeer

Re: Dashboard 395

Bericht door Scallie »

Frank schreef:Het is toch echt zoals Rush FZ1N aangaf:
Op het kaartscherm, druk rechtsonder op het "sleuteltje", kies dan voor "reisgegevens" dan krijg je aan de rechterkant van het scherm een aantal extra gegevens te zien (3, meen ik), deze kan je dan aanpassen door op het te wijzigen gegeven te tikken en uit een keuzelijst het gewenste te kiezen. Werkt in die zin net als de Zümo 590/595.

De 395 heeft inderdaad geen mogelijkheid voor dezelfde keuze in 'dashboards' als de 350 ....

Dit werkt inderdaad ook. Maar is niet helemaal wat ik bedoel. Ik zou graag wat extra vakjes onder in het scherm hebben. Waar er nu 2 zitten. Ik heb dit bij iemand gezien die ook een zumo had maar een ouder type, welke weet ik niet meer. De onderzijde van zijn scherm bestond geheel uit vakjes met informatie.
Yamaha Tracer 9 GT+Zumo XT+Sena 10S

Rush FZ1N
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2230
Lid geworden op: 2 jan 2009 11:08
Locatie: Veldhoven

Re: Dashboard 395

Bericht door Rush FZ1N »

Scallie schreef:
Frank schreef:Het is toch echt zoals Rush FZ1N aangaf:
Op het kaartscherm, druk rechtsonder op het "sleuteltje", kies dan voor "reisgegevens" dan krijg je aan de rechterkant van het scherm een aantal extra gegevens te zien (3, meen ik), deze kan je dan aanpassen door op het te wijzigen gegeven te tikken en uit een keuzelijst het gewenste te kiezen. Werkt in die zin net als de Zümo 590/595.

De 395 heeft inderdaad geen mogelijkheid voor dezelfde keuze in 'dashboards' als de 350 ....

Dit werkt inderdaad ook. Maar is niet helemaal wat ik bedoel. Ik zou graag wat extra vakjes onder in het scherm hebben. Waar er nu 2 zitten. Ik heb dit bij iemand gezien die ook een zumo had maar een ouder type, welke weet ik niet meer. De onderzijde van zijn scherm bestond geheel uit vakjes met informatie.
Dat was waarschijnlijk een 660. Daar kon je aan de onderkant een hele rij vakjes hebben en naar believen aanpassen.
Had inderdaad te maken met het soort dashboard.
Zumo XT2 op FJR1300AS (motor), Edge 1040 op Levo FSR(atb), Pegasus Evo (e-bike) en voor wandelen en Nuvi 3598LMTD voor auto.

Gebruikersavatar
Frank
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2533
Lid geworden op: 14 mar 2004 23:36
Locatie: Helmond (Stiphout)

Re: Dashboard 395

Bericht door Frank »

Dat zal inderdaad een Zumo 350 zijn geweest, die heeft die optie. De Zümo 345 en 395 hebben die optie helaas niet meer en werkt het zoals ik heb beschreven....
Groeten,
Frank

BMW F800GT/Zumo XT/GPSmap 62s/ Edge 830/VivoActive 3/Venu SQ

Scallie
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 67
Lid geworden op: 22 jan 2008 20:12
Locatie: Boxmeer

Re: Dashboard 395

Bericht door Scallie »

Frank schreef:Dat zal inderdaad een Zumo 350 zijn geweest, die heeft die optie. De Zümo 345 en 395 hebben die optie helaas niet meer en werkt het zoals ik heb beschreven....
Oke bedankt dan weet ik dat ook weer. Dan toch maar op de manier die jij beschreven hebt.
Yamaha Tracer 9 GT+Zumo XT+Sena 10S

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Zumo 395LM en 345LM”