Zoomniveau

De specifiek op motorrijders gerichte navigatiesystemen van Garmin, introductie 2016
Plaats reactie
Scallie
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 67
Lid geworden op: 22 jan 2008 20:12
Locatie: Boxmeer

Zoomniveau

Bericht door Scallie »

Hallo,

Ik wil graag mijn zoomniveau vastzetten. Steeds als ik uit de kaartweergave ga en weer terug staat deze op 300m. Ikzelf rijd liever op een zoomniveau van 30m. Is dit ergens in te stellen. Ik kan het niet vinden.
Yamaha Tracer 9 GT+Zumo XT+Sena 10S

Gebruikersavatar
FM
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 5006
Lid geworden op: 30 mei 2005 20:49
Locatie: Holsbeek

Re: Zoomniveau

Bericht door FM »

Je kan het onder het rijden instellen, maar ik heb ook de indruk dat na uitzetten de standaard weer naar 300m gaat.

Voor mij is dat OK, want dat is het zoomlevel wat ik prefereer. 8)
Zumo XT, KTM 790 Adventure, SRC op Schubert C3 Pro, Edge Touring, Edge Explorer 2

polmcfree
Berichten: 546
Lid geworden op: 4 apr 2007 22:16
Locatie: Opglabbeek (B)

Re: Zoomniveau

Bericht door polmcfree »

je kan het zoomen uitschakelen
druk op instellingen
dan kaart en voertuig,daar met pijltje naar beneden scrollen,en dan autozoom uitvinken
Pol met BMW 1200 RT +BMW 1150gs+BMW r1200GSA en een Zumo XT+Zumo 390+Tripy 1+tripy 2+edge
ps. schijffouten mag je houden ik ben blij dat ik ze kwijt ben
Iedereen zei dat gaat niet.En toen kwam er iemand die dat niet wist,en die deed het gewoon.

Gebruikersavatar
Frank
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2549
Lid geworden op: 14 mar 2004 23:36
Locatie: Helmond (Stiphout)

Re: Zoomniveau

Bericht door Frank »

Zoomniveau van 30 meter? Da's wel erg ver ingezoomd.... Dan is toch het route overzicht weg? Door de autozoom optie wordt automatisch ingezoomd bij afslagen.
Maar goed, als je dat prettig vindt.....

Volgens mij werkt het als volgt: Als je in het normale routescherm de zoominstelling verandert, wordt deze vastgehouden. Het is wel zo, dat de Zümo 3xx en 5xx automatisch uitzoomen bij toenemende snelheid. Ook die zoominstelling kan je wijzigen door de + en - buttons
Groeten,
Frank

BMW F800GT/Zumo XT/GPSmap 62s/ Edge 830/VivoActive 3/Venu SQ

Scallie
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 67
Lid geworden op: 22 jan 2008 20:12
Locatie: Boxmeer

Re: Zoomniveau

Bericht door Scallie »

30 meter vind ik fijn omdat ik dan goed kan zien hoe de bocht loopt en welke afslag ik precies moet hebben bij een rotonde en wanneer er meerdere afslagen vlak na elkaar komen. Ook de lijn is dan wat dikker getekend waardoor deze meer opvalt. Het automatisch zoomen heb ik al uitgezet. En het zoomen heb ik ook al ingesteld bij verschillende snelheden. Maar steeds als ik uit de kaartweergave ga, b.v. als ik naar instellingen en ik weer terug naar de kaartweergave ga. Staat het zoombereik weer op 300 meter.
Yamaha Tracer 9 GT+Zumo XT+Sena 10S

Gebruikersavatar
Frank
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2549
Lid geworden op: 14 mar 2004 23:36
Locatie: Helmond (Stiphout)

Re: Zoomniveau

Bericht door Frank »

Hm, ik zou nooit op een GPS toestel vertrouwen om te zien hoe een bocht loopt. Eigen waarneming en de bocht "lezen" is naar mijn bescheiden mening veel waardevoller.... En als je autozoom gebruikt, zie je vanzelf op je scherm de details van afslagen in beeld komen....

Wat betreft het vastzetten van de zoom instelling; ik gebruik zelf altijd de 300m zoom optie. Ik zal het eens proberen anders in te stellen, en kijken of dat werkt. Het zou natuurlijk ook best kunnen dat de Zümo 590 op dat gebied iets anders werkt dan de 395, maar ik dacht het niet....
Groeten,
Frank

BMW F800GT/Zumo XT/GPSmap 62s/ Edge 830/VivoActive 3/Venu SQ

Gebruikersavatar
FM
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 5006
Lid geworden op: 30 mei 2005 20:49
Locatie: Holsbeek

Re: Zoomniveau

Bericht door FM »

Ik herhaal even:
FM schreef:Je kan het onder het rijden instellen, maar ik heb ook de indruk dat na uitzetten de standaard weer naar 300m gaat.
300 m lijkt de standaard te zijn. Misschien is er ergens een pagina die dat kan aanpassen, maar die heb ik nog niet gevonden.

Ik gebruik trouwens ook mijn gps om te helpen bochten in te schatten. Ik ben van oordeel dat je alle info kan gebruiken die aanwezig is, ook die van de gps. Je mag je er natuurlijk niet blind op staren.
Zumo XT, KTM 790 Adventure, SRC op Schubert C3 Pro, Edge Touring, Edge Explorer 2

Gebruikersavatar
Frank
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2549
Lid geworden op: 14 mar 2004 23:36
Locatie: Helmond (Stiphout)

Re: Zoomniveau

Bericht door Frank »

Tuurlijk, ook ik gebruik de GPS om een inschatting te maken wat er op me af gaat komen. Daarvoor is 300 m zoom niveau goed genoeg. Je kan dan zien of het flauwe bochten zijn, scherpe knikken of 'knijpende' haarspelden. Eenmaal vlak voor of in zo'n bocht kijk je hopelijk op de weg en niet op je schermpje....
Groeten,
Frank

BMW F800GT/Zumo XT/GPSmap 62s/ Edge 830/VivoActive 3/Venu SQ

Gebruikersavatar
Mgent
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2649
Lid geworden op: 28 aug 2007 09:44
Locatie: Adinkerke

Re: Zoomniveau

Bericht door Mgent »

In het verborgen menu van de 59x kan je wijzigingen aanbrengen aan de autozoom.
In het kaartscherm druk linksonder op snelheid. Er opent zich een grijs scherm hou je vinger een aantal seconden op de cirkel snelheid.
je komt nu in een verborgen menu. Ga naar Devloper test tools dan naar Map Drawing en dan autozoom. Nu kan je instellingen wijzigen naargelang het type weg.
Zumo XT, iPhone 13 Pro Max, Shubert SRC M1+ SCM1 , BaseCamp 4.8.12, CN Europe NTU 2023.20, Onroute motor 5.15 Europa, tomtom Vio.

Gebruikersavatar
Frank
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2549
Lid geworden op: 14 mar 2004 23:36
Locatie: Helmond (Stiphout)

Re: Zoomniveau

Bericht door Frank »

Aha, thanks!!
Groeten,
Frank

BMW F800GT/Zumo XT/GPSmap 62s/ Edge 830/VivoActive 3/Venu SQ

willempolman
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 47
Lid geworden op: 10 nov 2008 23:28
Locatie: Bennekom

Re: Zoomniveau

Bericht door willempolman »

Mgent schreef:In het verborgen menu van de 59x kan je wijzigingen aanbrengen aan de autozoom.
In het kaartscherm druk linksonder op snelheid. Er opent zich een grijs scherm hou je vinger een aantal seconden op de cirkel snelheid.
je komt nu in een verborgen menu. Ga naar Devloper test tools dan naar Map Drawing en dan autozoom. Nu kan je instellingen wijzigen naargelang het type weg.
Dit zie ik op de 395 ook. Maar kun je aangeven welke waarden dan ingevuld moeten / zouden kunnen worden?
Nu staat er:
auto zoom enabled; true
driving locall 0,2 zoom
driving highway 0,8 zoom
driving ramp 0,2 zoom
routing local 500 minor unit zoom
routing highway 0,8 zoom
routing ramp 0,2 zoom
Groet, Willem

Scallie
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 67
Lid geworden op: 22 jan 2008 20:12
Locatie: Boxmeer

Re: Zoomniveau

Bericht door Scallie »

Even dit bericht weer in leven roepen. Bovenstaande heb ik op de 395 ook gevonden. Maar dit is het autozoom gebeuren. Ik wil de waarde waarmee de kaartweergave opent aanpassen. Ik heb dit helaas nog niet gevonden. Heeft iemand anders dit inmiddels wel voor elkaar gekregen?
Yamaha Tracer 9 GT+Zumo XT+Sena 10S

Gebruikersavatar
Frank
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2549
Lid geworden op: 14 mar 2004 23:36
Locatie: Helmond (Stiphout)

Re: Zoomniveau

Bericht door Frank »

Als je het scherm bedoelt dat opent als je in het hoofdmenu op de kaart tikt, dat wordt (denk ik...) geregeld met de instellingen: "driving" zoals in het bericht van willempolman. "routing" zal zijn als je een route rijdt.

Of bedoel je het kaartscherm wat opent als je in de navigatieweergave 1x op de kaart tikt? Ik weet niet of dat te wijzigen is.
Groeten,
Frank

BMW F800GT/Zumo XT/GPSmap 62s/ Edge 830/VivoActive 3/Venu SQ

Scallie
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 67
Lid geworden op: 22 jan 2008 20:12
Locatie: Boxmeer

Re: Zoomniveau

Bericht door Scallie »

Werkt wel maar dan moet je wel autozoom aan hebben staan.
Dat vind ik persoonlijk niets. Mijn routelijn heb ik inmiddels wel dikker gemaakt via de javawa tool.
Dat scheelt al veel.
Yamaha Tracer 9 GT+Zumo XT+Sena 10S

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Zumo 395LM en 345LM”