Rider maakt routes over niet toegankelijke wegen

Gebruikersavatar
STXrider
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1043
Lid geworden op: 14 feb 2007 20:38
Locatie: Landsingerland

Re: Rider maakt routes over niet toegankelijke wegen

Bericht door STXrider »

Cemerk schreef:Maar echt lastig is dat de Rider 550 mij lange tijd wilt laten omdraaien om me toch dat grindpad of die gesloten weg op te sturen, als ik de afslag negeer. Hoe kan ik dat voorkomen?
Het is een kwestie van aanhoudend negeren, en dan zal hij vanzelf de route wijzigen, tenzij je daar in de buurt een speciaal punt hebt gemaakt.
Gehad: SPIII ~Zumo 550 ~ Honda Zumo 550
Nu: Tripy 2 ~ Garmin GPSMAP 276Cx v5.9 - CN 2022.10 ~ Roadbookhouder A4 ~TomTom 6200

NielsH
Berichten: 14
Lid geworden op: 9 jun 2018 21:21

Re: Rider maakt routes over niet toegankelijke wegen

Bericht door NielsH »

Mr. M schreef:Dat is een kaart-dingetje. Kaart-foutje, verkeerde tag aan een weg.
Maar je kiest voor een spannende route en die krijg je. :) Bovendien je kunt dat weggetje gewoon links laten liggen, de Rider berekent wel een alternatief tijdens het rijden.
Hiermee sla je de discussie wel heel makkelijk dood vind ik. Laatst stond ik ook ineens voor een weg alleen toegankelijk voor fietsers. En dat was echt niet gisteren veranderd. Dat moet toch niet de bedoeling kunnen zijn.

Gebruikersavatar
RonalT
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 3852
Lid geworden op: 20 sep 2006 19:14
Locatie: Dinteloord
Contacteer:

Re: Rider maakt routes over niet toegankelijke wegen

Bericht door RonalT »

Het is heel eenvoudig zo dat er geen enkele kaart goed is. Elke kaart heeft punten waar geen weg staat waar een weg is of het soort weg is verkeerd aangegeven.

In een ander topic stelde iemand dat de Garmin kaarten jaren achter lopen. Niet mijn ervaring, waarop ik dus reageerde met een verbindingsweg in Rucphen die er nu bijna een jaar ligt. Staat netjes op de CN-kaart van mijn navigatiesysteem. Deze verbindingsweg staat nog steeds niet op Google Maps kaarten of My-route app.
Wel weer jammer is dat de Verlengde Vosdonksestraat er al sinds de versie 2017.3 op staat, deze weg is nu nog niet aangelegd of opengesteld. Maar ach.... Zoals ik al schreef, geen enkele kaart is correct.

Zo zal het ook met die fietsweg zijn. Iemand heeft ooit een 'vinkje' op de verkeerde plaats gezet en nu lijkt hij open te zijn voor alle verkeer.
Groeten, RonalT

Mijn epitaaf wordt volgens mijn vrouw: zo en nu is iedereen de weg kwijt!

SP2610, Z340, Z550, Z590, CityNavigator, OpenStreetMap, OMK
En een Vivosmart HR / Vivoactive 4 om mijn arm. EDGE 130 en 530 voor op de fiets

Gebruikersavatar
FM
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 5006
Lid geworden op: 30 mei 2005 20:49
Locatie: Holsbeek

Re: Rider maakt routes over niet toegankelijke wegen

Bericht door FM »

Overal wijzigen regelmatig verkeerssituaties. Nieuw aangelegde wegen, geschrapte wegen, wijzigingen van de richting bij eenrichtingsstraten, enz.

Vroeger werkten we met wegenkaarten en maakte niemand daar een probleem van.

Nu vinden velen dat elke wijziging onmiddellijk in de kaart van hun gps moet opgenomen zijn...
Zumo XT, KTM 790 Adventure, SRC op Schubert C3 Pro, Edge Touring, Edge Explorer 2

Dirk motard
Berichten: 257
Lid geworden op: 21 apr 2017 10:43

Re: Rider maakt routes over niet toegankelijke wegen

Bericht door Dirk motard »

FM schreef:Overal wijzigen regelmatig verkeerssituaties. Nieuw aangelegde wegen, geschrapte wegen, wijzigingen van de richting bij eenrichtingsstraten, enz..........Nu vinden velen dat elke wijziging onmiddellijk in de kaart van hun gps moet opgenomen zijn...
Beter zelfs : dat kan. Je drukt paar seconden op de 'probleemweg' tot 'laden' verschijnt , naast de straatnaam staar er een bol met 3 puntjes , daar druk je op en vervolgens kaartfout doorgeven. Daar kan je een richting wijziging van een enkelrichtingsstraat , wegenwerken , afgesloten wegen melden enz enz. Als je dat doet , dan wordt het onmiddellijk aangepast op jouw rider en zal hij je er niet meer terug langs willen sturen. En als we dat met een paar doen dan wordt het bij de volgende kaartupdate aangepast bij iedereen. ;-) Hoe goed is dat :D :D :idea:

from224
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 okt 2007 23:37

Re: Rider maakt routes over niet toegankelijke wegen

Bericht door from224 »

Vandaag een door mijzelf keurig uitgezette route gereden. Over lekkere binnenweggetjes, buiten steden om. Ik had mijn nieuwe TomTom Rider 550 geinstallaeerd maar voor de zekerheid ook mijn oude Garmin Zumo 550. Wat was ik blij dat ik dat had gedaan. Op de Garmin (12 jaar oud) heb ik gewoon de route gereden die ik zelfg haf uitgezet. De TomTom blijft maar herberekenen (zo snel dat je het niet eens ziet) en ik heb zeker iedere 10 km een andere route voor geschoteld gekregen. En in veel gevallen werd ik dus een zandpad of verboden in te rijden weg in gestuurd door de TomTom. Voeg daar aan toe dat de TomTom gewoon 3 keer de route onderweg vast liet lopen, zodat ik hem opnieuw moest importeren en je begrijpt dat ik weinig lol aan mijn 460 euro heb beleefd. De touchscreen reageert ook niet altijd zoals je dat zou willen (en zoals dat zou moeten), dan zijn de eenvoudige knoppen van de oude Garmin gebruiksvriendelijker. Heb spijt als haren op mijn hoofd dat ik hem gekocht heb. Zo lang bij de TomTom het herberekenen uitzetten niet mogelijk is is het een leuk apparaat als je van A naar B wil rijden. Met heel veel leuke opties, maar niet geschikt om een uitgezette route te rijden. Maar voor netjes uitgezette routes is de Garmin nog altijd de betere.
Wat ook tegenviel is het spiegelen van het touchscreen van de TomTom (veel erger dan de oude Garmin).

Rush FZ1N
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2230
Lid geworden op: 2 jan 2009 11:08
Locatie: Veldhoven

Re: Rider maakt routes over niet toegankelijke wegen

Bericht door Rush FZ1N »

from224 schreef: Zo lang bij de TomTom het herberekenen uitzetten niet mogelijk is is het een leuk apparaat als je van A naar B wil rijden. Met heel veel leuke opties, maar niet geschikt om een uitgezette route te rijden. Maar voor netjes uitgezette routes is de Garmin nog altijd de betere.
In het andere topic heb ik al gereageerd op het maken van routes.
Het niet uit kunnen zetten van herberekenen vind ik ook erg vervelend. Als de originele track blijvend zichtbaar zou zijn, dan zou dat helpen. Beide opties zie ik echter niet zo snel komen. Om die reden ben ik ook niet echt tevreden met de TT na verschillende Garmins.
Zumo XT2 op FJR1300AS (motor), Edge 1040 op Levo FSR(atb), Pegasus Evo (e-bike) en voor wandelen en Nuvi 3598LMTD voor auto.

Gebruikersavatar
Mr. M
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2687
Lid geworden op: 5 feb 2007 18:04
Locatie: Wageningen

Re: Rider maakt routes over niet toegankelijke wegen

Bericht door Mr. M »

Die eerste komt nooit, want is eigenlijk niet meer nodig.
De tweede wellicht ooit. Want de iedereen is het wel over eens dat het een goede zaak zou zijn. Ik werp het regelmatig op in hun UK forum.
BMW R60/Steib, xChallenge, xCountry, 1150GS
Prolech MT5001 Android en Ulefone Armor 5 Android icm TomTom Go App en Osmand+

Plaats reactie

Terug naar “TomTom Rider 550”