Haperend beeld/vastlopers Rider 410 en 450.

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mar1tin
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 58
Lid geworden op: 15 mei 2009 14:10
Locatie: Weert
Contacteer:

Haperend beeld/vastlopers Rider 410 en 450.

Bericht door Mar1tin »

Sinds februari voor het eerst een TomTom in gebruik na diverse Garmins "versleten" te hebben.
Qua gebruik/instellingen ff moeten wennen maar op zich positief verrast, alles werkt vlotter/soepeler dan vertrouwde 278. :)
Meest opvallende, negatieve verschil is de afleesbaarheid c.q. het gebrek er aan vergeleken met het mooie beeld van de 278.
Bruikbaar weliswaar maar in vol zonlicht laat het toch te wensen over. :?
Laden van routes/tracks is ook super eenvoudig, geen gekl**t meer met langere routes "pasmaken" in de Garmin, gemis van uitschakelen herberekenen hiermee ook getackeld! :D Kronkelroutes ook super!
Helaas blijkt er in de praktijk toch regelmatig iets mis te gaan, beginnend met de 410, samengevat:
Vastlopen/niet reageren tijdens route rijden, soms spontaan herstel, vaker blijkt opnieuw starten nodig. Bij navigeren van A naar B eigenlijk nooit problemen.
Beeld valt weg, soms wordt het letterlijk gehalveerd, rechts normaal, links op zwart of er wordt een "olievlek" in beeld gebracht. :| Meestal hersteld het zichzelf, af en toe herstart vereist.
2X iets of wat van condens zichtbaar gehad in het display na regen/stortbui trouwens, wel na goed drogen wegggekregen maar was de druppel. Opgestuurd naar Notter met vernoemde klachten na terugkomst Opkiktoer en 2 dagen later kostenloos omgeruild voor de huidige 450, zelfde apparaat met gelijk gebruiksgemak en functies en meer?? Verschil is me niet duidelijk geworden maar na paar weken gebruik zijn iig de problemen vergelijkbaar met de vorige 410 op de condensproblemen na echter nog veelvuldiger!! Vooral storend /aanwezig bij rijden van, al dan niet zelfgemaakte, routes of tracks. :shock:
Vastlopen, beeld weg of "bevriest" of lijkt op een "olievlek drijvend op water". Niet doorlopen van route en veelvuldig de vraag om naar volgend route/trackpoint te navigeren. "Nogal" storend dus wederom mailtje naar Notter met als reactie opsturen ter reparatie of naar een van de vestigingen brengen. Zou ik natuurlijk kunnen doen in de hoop het daarmee blijvend opgelost te krijgen maar wilde eerst hier eens polsen of er medegebruikers zijn die vergelijkbare problemen hebben ondervonden en of en hoe deze opgelost zijn?
Weinig/geen zin om regelmatig ding retour te sturen en met zelfde issues te blijven zitten. :roll:
Speel graag met brommers.
Quest1 (2X), GPS276C, Nuvi 1490 & 3597, Gpsmap 278

Gebruikersavatar
RonalT
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 3852
Lid geworden op: 20 sep 2006 19:14
Locatie: Dinteloord
Contacteer:

Re: Haperend beeld/vastlopers Rider 410 en 450.

Bericht door RonalT »

Mar1tin schreef:...positief verrast...
Ook die vlekken en vastlopen horen misschien bij de verrassing. Ik heb dit eigenlijk nog niet eerder gelezen.
Groeten, RonalT

Mijn epitaaf wordt volgens mijn vrouw: zo en nu is iedereen de weg kwijt!

SP2610, Z340, Z550, Z590, CityNavigator, OpenStreetMap, OMK
En een Vivosmart HR / Vivoactive 4 om mijn arm. EDGE 130 en 530 voor op de fiets

Gebruikersavatar
Mar1tin
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 58
Lid geworden op: 15 mei 2009 14:10
Locatie: Weert
Contacteer:

Re: Haperend beeld/vastlopers Rider 410 en 450.

Bericht door Mar1tin »

RonalT schreef:
Mar1tin schreef:...positief verrast...
Ook die vlekken en vastlopen horen misschien bij de verrassing. Ik heb dit eigenlijk nog niet eerder gelezen.
Ik ook niet op wat condens issues na, kan me echter niet voorstellen dat ik, aangezien het bij beide toestellen voorkomt, de enige ben. :roll:
Speel graag met brommers.
Quest1 (2X), GPS276C, Nuvi 1490 & 3597, Gpsmap 278

Hans Schipper
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 526
Lid geworden op: 29 apr 2004 10:07
Locatie: Dijk en Waard

Re: Haperend beeld/vastlopers Rider 410 en 450.

Bericht door Hans Schipper »

Heb nu 4823,4 km genavigeerd met een Tom550. Jouw problemen heb ik gelukkig niet. Wél is op slechte Ardense wegen door het geschok het scherm een paar keer op zwart gegaan en de route herstart. De Tom550 van een motormaatje heeft ook een paar keer een black out gehad op slechte wegen.
TIP: terug naar de verkoper met dit nukkig toestel en probeer met bijbetaling een Tom550 te krijgen. Dat WiFi gebeuren is een reuze sprong voorwaarts.

Gebruikersavatar
FM
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 5006
Lid geworden op: 30 mei 2005 20:49
Locatie: Holsbeek

Re: Haperend beeld/vastlopers Rider 410 en 450.

Bericht door FM »

Ik heb geen TomTom, maar had dat haperen niet te maken met de switch horizontaal/verticaal beeldscherm? En was het niet opgelost door het beeld vast te zetten in 1 van de 2 standen?
Zumo XT, KTM 790 Adventure, SRC op Schubert C3 Pro, Edge Touring, Edge Explorer 2

Gebruikersavatar
Mar1tin
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 58
Lid geworden op: 15 mei 2009 14:10
Locatie: Weert
Contacteer:

Re: Haperend beeld/vastlopers Rider 410 en 450.

Bericht door Mar1tin »

FM schreef:Ik heb geen TomTom, maar had dat haperen niet te maken met de switch horizontaal/verticaal beeldscherm? En was het niet opgelost door het beeld vast te zetten in 1 van de 2 standen?
Dat doet ie dus idd ook af en toe, rij eigenlijk altijd horizontaal maar met enige regelmaat kantelt beeld 90 graden, verticaal dus en ongewenst. Zal eens zoeken waar de "knop/instelling" vastzetten zit, wellicht lost dit alle problemen op?
Contactkwestie in houder lijkt me onwaarschijnlijk trouwens, bij wegvallen spanning meld hij dat.
Speel graag met brommers.
Quest1 (2X), GPS276C, Nuvi 1490 & 3597, Gpsmap 278

Gebruikersavatar
Mgent
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2649
Lid geworden op: 28 aug 2007 09:44
Locatie: Adinkerke

Re: Haperend beeld/vastlopers Rider 410 en 450.

Bericht door Mgent »

Instelingen/uiterlijk en selecteer weergavevergrendeling.
Zumo XT, iPhone 13 Pro Max, Shubert SRC M1+ SCM1 , BaseCamp 4.8.12, CN Europe NTU 2023.20, Onroute motor 5.15 Europa, tomtom Vio.

Gebruikersavatar
Mar1tin
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 58
Lid geworden op: 15 mei 2009 14:10
Locatie: Weert
Contacteer:

Re: Haperend beeld/vastlopers Rider 410 en 450.

Bericht door Mar1tin »

Mar1tin schreef:
FM schreef:Ik heb geen TomTom, maar had dat haperen niet te maken met de switch horizontaal/verticaal beeldscherm? En was het niet opgelost door het beeld vast te zetten in 1 van de 2 standen?
Dat doet ie dus idd ook af en toe, rij eigenlijk altijd horizontaal maar met enige regelmaat kantelt beeld 90 graden, verticaal dus en ongewenst. Zal eens zoeken waar de "knop/instelling" vastzetten zit, wellicht lost dit alle problemen op?
Contactkwestie in houder lijkt me onwaarschijnlijk trouwens, bij wegvallen spanning meld hij dat.
So far so good. :)
Scherm vergrendeld en sindsdien, 2 dagen nu dus, geen problemen meer gehad. Aankomend weekend nog een proberen met een route/track, werkt dat ook zoals nu ben ik blij iig. :o
Speel graag met brommers.
Quest1 (2X), GPS276C, Nuvi 1490 & 3597, Gpsmap 278

Gebruikersavatar
Mr. M
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2687
Lid geworden op: 5 feb 2007 18:04
Locatie: Wageningen

Re: Haperend beeld/vastlopers Rider 410 en 450.

Bericht door Mr. M »

De meeste hoeven hem maar 1 x retour te sturen. De 4 xx serie heeft een serie die water-problem had. Wordt altijd kostenloos door TT opgelost.
Wellicht is de 450 een refurbished toestal wat niet goe inelkaar is gezet. Je hebt pech denk ik, moet toch een tweede keer retour. Vraag een nieuwe, schrijf het serie nummer op.
BMW R60/Steib, xChallenge, xCountry, 1150GS
Prolech MT5001 Android en Ulefone Armor 5 Android icm TomTom Go App en Osmand+

Gebruikersavatar
Mar1tin
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 58
Lid geworden op: 15 mei 2009 14:10
Locatie: Weert
Contacteer:

Re: Haperend beeld/vastlopers Rider 410 en 450.

Bericht door Mar1tin »

Mr. M schreef:De meeste hoeven hem maar 1 x retour te sturen. De 4 xx serie heeft een serie die water-problem had. Wordt altijd kostenloos door TT opgelost.
Wellicht is de 450 een refurbished toestal wat niet goe inelkaar is gezet. Je hebt pech denk ik, moet toch een tweede keer retour. Vraag een nieuwe, schrijf het serie nummer op.
Tja, is een optie natuurlijk maar wacht ff de volgende trip af, daarna opsturen kan altijd nog. Of maak zelf een route naar Vessem, gooi ik hem daar binnen. :roll:
Speel graag met brommers.
Quest1 (2X), GPS276C, Nuvi 1490 & 3597, Gpsmap 278

Plaats reactie

Terug naar “TomTom Rider 4x/4x0”