Kaarten naar Basecamp

De opvolger van RoadTrip
Plaats reactie
harim66
Berichten: 38
Lid geworden op: 24 dec 2011 20:28

Kaarten naar Basecamp

Bericht door harim66 »

Heb een Mac. Heb OSM kaarten van Mallorca gedownload. Staat dus bij Finder in de downloads.
Poging 1
Klik 2x in de download. Dan krijg ik de vraag " kaarten installeren". Bevestig dit. Zie de voortang in het blauwe bakje dat verschijnt. Bij gereed moeten deze kaarten dan in Basecamp staat.
Echter ondanks dat ze geïnstalleerd worden komen ze NIET in Basacamp.

Poging 2
Klik op de download. Vraagt: open met ?. Doe ik met Mapmanager. De kaarten worden geïnstalleerd (waar ??) maar deze komen niet in Basecamp.
Wat doe ik fout ??
Harim66

Gebruikersavatar
Mgent
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2649
Lid geworden op: 28 aug 2007 09:44
Locatie: Adinkerke

Re: Kaarten naar Basecamp

Bericht door Mgent »

Kaarten moeten staan in user/bibliotheek/Application support/Garmin/Maps.
Zumo XT, iPhone 13 Pro Max, Shubert SRC M1+ SCM1 , BaseCamp 4.8.12, CN Europe NTU 2023.20, Onroute motor 5.15 Europa, tomtom Vio.

harim66
Berichten: 38
Lid geworden op: 24 dec 2011 20:28

Re: Kaarten naar Basecamp

Bericht door harim66 »

bedankt voor je reactie. Ben het wel met je eens, maar het programma " Mapmanager" , waarmee in de kaarten in de downloads geopend worden, moet dit doen.
Dus dit programma moet de kaarten op de juiste plaats, dus uiteindelijk in Basecamp, zetten.
Natuurlijk is Mapmanager bij mij geinstalleerd en heb dit programma ook al diverse malen gebruikt en dus kwamen de kaarten toen in Basecamp.
harim66

Gebruikersavatar
GPS Expert
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2013 22:41
Locatie: Amsterdam, Apeldoorn, Havelte, Hilversum, Hoensbroek, Leusden, Privé les of GPS Helpdesk
Contacteer:

Re: Kaarten naar Basecamp

Bericht door GPS Expert »

Na installatie BaseCamp afsluiten en weer opstarten. En/of controle uitvoeren met MapManager of JaVaWa GMTK.
Marco

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav, Peaklife/Rage.

Zie ook mijn Kennisforum en YouTube kanaal.

harim66
Berichten: 38
Lid geworden op: 24 dec 2011 20:28

Re: Kaarten naar Basecamp

Bericht door harim66 »

Bedankt voor jullie hulp. Het is nu gelukt de OSM kaarten in Basecamp te krijgen.
Moet mij toch eens verder verdiepen in JaVaWa GMTK.

frank.dg
Berichten: 740
Lid geworden op: 28 jan 2010 22:04

Re: Kaarten naar Basecamp

Bericht door frank.dg »

Ik meen hier ooit gelezen te hebben Basecamp af te sluiten alvorens OSM kaarten op de pc te installeren
Ik werk met Mac maar voerde het enkele jaren geleden op deze wijze ook al uit op de oude pc met de Win7

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Basecamp voor Mac”