Route verder uitstippelen

De opvolger van Mapsource
Plaats reactie
freddegret
Berichten: 37
Lid geworden op: 16 mar 2008 18:52
Locatie: Belgica

Route verder uitstippelen

Bericht door freddegret »

Heb tot op heden Base camp links laten liggen en meestal mapsource gebruikt.. de weinige keren dat ik zelf een route gemaakt heb. Wou nu toch eens zelf aan de slag gaan met BC en eerst wat filmpjes bekeken , in principe lukt dit wel meestal , maar soms gebeurt het dat wanneer je een stap terug wil keren tijdens het maken van een route je bij Ctrl-Z plots het zoom gereedschap geselecteerd hebt (ook gezien in filmpjes).
Maar vraag me nu af hoe je terug kan voortdoen waar je gestopt bent zonder een nieuwe route te starten.


Een tweede probleem is dat je vaak bij het aanduiden van een volgend punt op de route een heel grote lus-omweg gemaakt wordt door BC en dit moeilijk te omzeilen is.Waar aan zou dit liggen ?


alvast bedankt voor eventuele reply
give buzze

Gebruikersavatar
RonalT
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 3857
Lid geworden op: 20 sep 2006 19:14
Locatie: Dinteloord
Contacteer:

Re: Route verder uitstippelen

Bericht door RonalT »

Een nieuwe route maken doe je mbv de <drie groene blokjes> en opnieuw oppakken ook. Tot zo ver alles goed. :D
Maar inderdaad gaat het opnieuw oppakken soms ineens niet en begint BC een nieuwe route te maken. Dat wil je dan niet. De oplossing is simpel als je het weet. :shock:

Gebruik de tool "invoegen", dat is het <potlood met het plusteken>, even naar het laatste punt gaan en heen en weer bewegen. In eerste instantie krijg je het elastiekje (dikke zwarte, rechte lijn) om een route deel te verleggen naar een andere weg. Maar als je een heel klein beetje naar het laatste punt toe beweeg komt er een dikke zwarte punt om dat laatste punt heen. Als je dan een 'klik' geef heb je een dun lijntje om de route te vervolgen.
Groeten, RonalT

Mijn epitaaf wordt volgens mijn vrouw: zo en nu is iedereen de weg kwijt!

SP2610, Z340, Z550, Z590, CityNavigator, OpenStreetMap, OMK
En een Vivosmart HR / Vivoactive 4 om mijn arm. EDGE 130 en 530 voor op de fiets

freddegret
Berichten: 37
Lid geworden op: 16 mar 2008 18:52
Locatie: Belgica

Re: Route verder uitstippelen

Bericht door freddegret »

Oké bedankt het trucje met de tool "invoegen" werkt ondertussen al :-)

Nu nog enkel <<Een tweede probleem is dat je vaak bij het aanduiden van een volgend punt op de route een heel grote lus-omweg gemaakt wordt door BC en dit moeilijk te omzeilen is.Waar aan zou dit liggen ?<<
give buzze

Gebruikersavatar
RonalT
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 3857
Lid geworden op: 20 sep 2006 19:14
Locatie: Dinteloord
Contacteer:

Re: Route verder uitstippelen

Bericht door RonalT »

Dit kan te maken hebben met de voertuig instellingen en de wegen waarover geroute mag worden.
Je geef niet aan met welk voertuig instelling je werk (motor, auto, oid).

Je kunt dit het beste proberen door van motor naar auto of van fiets naar voetganger te gaan of omgekeerd. Je zal dan zien dat de route verandert.
Ook kan je proberen om een extra punt in te voegen op een weg waar je zou willen rijden.
Groeten, RonalT

Mijn epitaaf wordt volgens mijn vrouw: zo en nu is iedereen de weg kwijt!

SP2610, Z340, Z550, Z590, CityNavigator, OpenStreetMap, OMK
En een Vivosmart HR / Vivoactive 4 om mijn arm. EDGE 130 en 530 voor op de fiets

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Basecamp voor Windows”