OSM Oostenrijk wordt niet compleet weergegeven

Er zijn, vooral voor de Garmin's op internet kaarten, Waypoints en Points of Interest te vinden van allerlei landen en zaken over de hele wereld. Dit thema is bedoeld om tips daarover uit te wisselen.
Robert-Jan
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 feb 2019 19:53

OSM Oostenrijk wordt niet compleet weergegeven

Bericht door Robert-Jan »

Ik heb vandaag via OSM website een selectie gemaakt van kaart delen in Oostenrijk, 5 kaartdelen om precies te zijn, met als hoofd deel "Zell am See" en om dit kaart deel heen alle vierkanten rondom. (Begrijpen jullie het nog?)
Deze heb ik gedownload, en geinstalleerd, wat prima ging, geen fouten, geen meldingen. Geinstalleerd in Basecamp; Ik krijg alles te zien van wat ik heb geselecteerd, BEHALVE het stuk Sell am See, en ook een stuk erboven niet.

Bij een check in JaVaWa, kaartdekking, heeft hij keurig de dekking aan wat ik geselecteerd had via de OSM, alleen missen er 2 vierkantjes bij Sell am See, en erboven. Als ik de kaart rechtstreeks op mijn Oregon 700 zet via het IMG bestand heb ik precies hetzelfde probleem. Hoe kan dit? Wordt dit gebied niet gedekt door OSM of is dit een fout in de software van OSM of van mijzelf ?

Gebruikersavatar
RonalT
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 3852
Lid geworden op: 20 sep 2006 19:14
Locatie: Dinteloord
Contacteer:

Re: OSM Oostenrijk wordt niet compleet weergegeven

Bericht door RonalT »

misschien toch niet goed geselecteerd?
gewoon een keer opnieuw doen....
Groeten, RonalT

Mijn epitaaf wordt volgens mijn vrouw: zo en nu is iedereen de weg kwijt!

SP2610, Z340, Z550, Z590, CityNavigator, OpenStreetMap, OMK
En een Vivosmart HR / Vivoactive 4 om mijn arm. EDGE 130 en 530 voor op de fiets

Robert-Jan
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 feb 2019 19:53

Re: OSM Oostenrijk wordt niet compleet weergegeven

Bericht door Robert-Jan »

Al 3x opnieuw gedaan, en zeker goed geselecteerd.. 3x dubbel gecheckt...

Gebruikersavatar
e.vdwerf
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2540
Lid geworden op: 13 sep 2008 12:17
Locatie: Dordrecht

Re: OSM Oostenrijk wordt niet compleet weergegeven

Bericht door e.vdwerf »

Robert-Jan.. Wat bedoel je met de website van OSM? http://garmin.openstreetmap.nl/ deze?
Die had afgelopen week een probleem in de download procedure..

Verder heeft de laatste versie van basecamp een probleem om o.a. bepaalde OSM kaarten over te sturen.
De remedie is dan om een versie terug te gaan in basecamp. Er zijn diverse draadjes te vinden over dit onderwerp.
Welke versie gebruik je van basecamp?
Ik denk dat je probleem in de versie van basecamp zit. (De eigenlijke fout zit in het onderdeel mapinstall)
edit.. Je krijgt dan een onvolledige kaart.

...edit.. Maar wanneer je de gmapsupp.img overzet met verkenner zou het natuurlijk wel moeten werken. Dan heb ik geen verklaring.

edit3. Je kunt ook wel eens lege delen op de gps hebben als je over de 4000 kaartdelen zit..
Dat kun je checken met javawa device manager.
Egbert
Etrex Vista HCX, 30 en Touch 35 op de Flyer T14 HighSpeed - Contributor Openstreetmap

Robert-Jan
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 feb 2019 19:53

Re: OSM Oostenrijk wordt niet compleet weergegeven

Bericht door Robert-Jan »

Klopt, ik bedoel die website ja, sorry voor het niet duidelijker neerzetten.

Ik zal eens proberen met een eerdere versie van Basecamp. Maar wat je zegt, de img werkt ook niet, dus ik vermoed dat dit niet de oplossing zal zijn, maar het is het proberen waard.

Ik had totaal iets van 5 kaart delen, ongv 500 MB dus geen grote kaart.

Gebruikersavatar
e.vdwerf
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2540
Lid geworden op: 13 sep 2008 12:17
Locatie: Dordrecht

Re: OSM Oostenrijk wordt niet compleet weergegeven

Bericht door e.vdwerf »

Het aantal kaartdelen is een optelsom van alle andere kaarten op intern en extern geheugen. Voor installatie vorige versie basecamp. moet je ook de verwijzing naar mapinstall verwijderen. Even zoeken op het forum.
Mapsource geeft overigens geen problemen.
Er zijn ook nog alternatieven in andere downloadsites. Hangt er een beetje vanaf wat je met de kaart wilt doen..
Etrex Vista HCX, 30 en Touch 35 op de Flyer T14 HighSpeed - Contributor Openstreetmap

Robert-Jan
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 feb 2019 19:53

Re: OSM Oostenrijk wordt niet compleet weergegeven

Bericht door Robert-Jan »

Ik snap nog niet helemaal goed wat je bedoeld, met "verwijzing naar mapinstall verwijderen". Maar ik zal wel eens op het forum gaan zoeken.

En wat ik er mee wil doen; 2 ledig eigenlijk, ik wil de kaart in BaseCamp hebben om routes zelf te kunnen uitzetten maar ook om te oefenen in Basecamp, en het gebied alvast te verkennen. Daarnaast wil ik de kaart op mijn Garmin, zodat ik goede dekking daar heb op het moment dat ik daar naartoe ga.

Gebruikersavatar
e.vdwerf
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2540
Lid geworden op: 13 sep 2008 12:17
Locatie: Dordrecht

Re: OSM Oostenrijk wordt niet compleet weergegeven

Bericht door e.vdwerf »

Wat ik bedoel is dat het opnieuw installeren van de vorige versie van basecamp niet genoeg is, want de fout zit eigenlijk in de nieuwe mapinstall die met basecamp meekomt.
Vorige week klaagde iedereen dat de download van de kaarten van "Lambertus" niet lukte. Daar zou natuurlijk ook nog een fout in kunnen zitten.
edit:
Hier wordt getipt: installeer eerst mapinstall.. daarna basecamp. Zo kan het ook.
edit: https://www.mywaypoint.nl/page/faq/artikel/375


edit2: De downloads van de "Lambertuskaart" verloopt weer volgens het protocol. Net Nederland binnengehaald en die ziet er normaal uit.
Etrex Vista HCX, 30 en Touch 35 op de Flyer T14 HighSpeed - Contributor Openstreetmap

Gebruikersavatar
openfietsmap
Berichten: 1152
Lid geworden op: 4 mei 2011 10:31
Contacteer:

Re: OSM Oostenrijk wordt niet compleet weergegeven

Bericht door openfietsmap »

Cache al eens geleegd? Meestal ligt het daar aan dat een paar tegels uit de vorige versie de huidige in de weg zitten...

Gebruikersavatar
e.vdwerf
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2540
Lid geworden op: 13 sep 2008 12:17
Locatie: Dordrecht

Re: OSM Oostenrijk wordt niet compleet weergegeven

Bericht door e.vdwerf »

.. maar in de gps zelf zit hetzelfde probleem lees ik nu. Ook lege tegels. Dan zit het 'm toch in de download. Misschien iets ruimer selecteren?
Etrex Vista HCX, 30 en Touch 35 op de Flyer T14 HighSpeed - Contributor Openstreetmap

Gebruikersavatar
keesm
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 5615
Lid geworden op: 18 nov 2004 21:03
Locatie: N 51°48' E 5°14'

Re: OSM Oostenrijk wordt niet compleet weergegeven

Bericht door keesm »

Ik heb op garmin.openstreetmap.nl zowel van generic routable als wel van openfietsmap lite wat kaartdelen van Zell am See en omgeving binnengehaald. Zowel de gmap voor op PC als wel de gmapsupp.img voor op gps werken goed c.q. geven geen ontbrekende kaartdelen.
Ik heb de indruk dat de site van Lambertus nog niet lang weer goed functioneert. Wellicht zit/zat daar het probleem van topicsteller. Gewoon opnieuw proberen zou ik zeggen.
En ga je wandelen, fietsen dan zijn er ook alternatieven zoals Openfietsmap (Alps kaart) of Freizeitkarte.

Robert-Jan
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 feb 2019 19:53

Re: OSM Oostenrijk wordt niet compleet weergegeven

Bericht door Robert-Jan »

Iedereen bedankt voor de info en hulp !! Ik ga ermee aan de slag en kijken of ik het ergens werkend krijg.

Robert-Jan
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 feb 2019 19:53

Re: OSM Oostenrijk wordt niet compleet weergegeven

Bericht door Robert-Jan »

Inmiddels een paar weken verder, door tijdgebrek weinig kunnen doen. Inmiddels dus 2 weken verder, mocht er een fout zitten in de OSM had ik gehoopt dat die inmiddels opgelost was....Vanmorgen even zitten puzzelen;

Ik heb het volgende gedaan: Nogmaals de kaarten gedownload (3x om precies te zijn, en de laatste download was met bijna heel Oostenrijk geselecteerd) en hij blijft de fout weergeven; 3 tegels Zell am See en rondom worden gewoon niet weergegeven, de map is daar gewoon blank, zelfs de hoofdwegen worden niet getoond (bij selectie wereldkaart worden de hoofdwegen WEL getoond.) Basecamp de oudere versie geïnstalleerd gaf ook geen resultaat.

Ik ben naar de Freizeitkarte site gegaan, daar het geheel gedownload, en voilà, alles wordt keurig weergegeven.
Echter heb ik het idee dat de dekking van die kaart minder is dan de Garmin OSM ? Ik ken het gebied redelijk goed en mis daar toch wel een hoop weggetjes, de kaart ziet er vrij "basis" uit. Enfin, ik kan niet vergelijken want de Garmin OSM laat niet zien :) Maar, iets klopt er niet met de Garmin OSM download (al dan niet in combinatie met mijn PC?)

Gebruikersavatar
keesm
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 5615
Lid geworden op: 18 nov 2004 21:03
Locatie: N 51°48' E 5°14'

Re: OSM Oostenrijk wordt niet compleet weergegeven

Bericht door keesm »

En wat als je op garmin.openstreetmap.nl in plaats van manual tile selection nu eens Oostenrijk als predefined country kiest?

Robert-Jan
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 feb 2019 19:53

Re: OSM Oostenrijk wordt niet compleet weergegeven

Bericht door Robert-Jan »

Goeie tip, die ga ik vanavond eens proberen, ik laat het weten !

Plaats reactie

Terug naar “Kaarten, waypointbestanden en Points of Interest, Google Earth”