Twee Zumo's koppelen aan SRC

De specifiek op motorrijders gerichte navigatiesystemen van Garmin
Plaats reactie
KarinH
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 mar 2019 13:29

Twee Zumo's koppelen aan SRC

Bericht door KarinH »

Ik heb 2 motoren en 2 Zumo's 660. Eén had ik al, de andere kreeg ik bij de motor. Ik vind dat handig en heb ze standaard in de koffer zitten.
Helaas vindt Schuberth het wat minder handig. Ik heb beide toestellen kunnen pairen, maar het systeem pakt niet automatisch de GPS die ik op dat moment gebruik. Ik zou verwachten dat de Zumo's ieder een eigen ID hebben en dat de SRC ziet welke aan staat maar dat is dus niet het geval.
Soms lijkt het goed te gaan, maar geen idee waarom. Soms moet ik wat vogelen, bijv. via de knop SRC zichtbaar maken voor bluetooth.
Ik heb nog geen logica kunnen ontdekken in wat er gebeurt, waarom gaat het soms goed en soms niet? Iemand een suggestie/oplossing voor een handige werkwijze? Of kan de SRC dit domweg niet aan?
Als ik een aantal dagen achtereen dezelfde motor en gps gebruik gaat het goed, als ik wissel naar de andere moet ik weer gaan knutselen. En nee, steeds dezelfde Zumo gebruiken is geen optie, want dan weet ik zeker dat ik een keer zonder navigatie zit en dat beide Zumo's in de andere motor zitten

soositse
Berichten: 133
Lid geworden op: 29 jul 2009 20:25
Locatie: Rekkem

Re: Twee Zumo's koppelen aan SRC

Bericht door soositse »

Hi,
Weet niet of het mogelijk is op SRC, maar kan je 2de Zumo als een ander toestel pairen (als telefoon bvb)? Miscchien kan je dan vlot van de ene naar de andere Zumo zonder moeilijke handelingen,
Groeten,
Luc
Moto Guzzi v100 Mandello S - Zumo XT - Cardo Scala Rider Freecom 4+

KarinH
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 mar 2019 13:29

Re: Twee Zumo's koppelen aan SRC

Bericht door KarinH »

Geen idee, maar het proberen waard, dank.

tonvanunen
Berichten: 178
Lid geworden op: 15 mei 2011 09:03
Contacteer:

Re: Twee Zumo's koppelen aan SRC

Bericht door tonvanunen »

Ik heb maar 1 vraag: wat is er handig aan 2 dezelfde navigatiesystemen gebruiken????

Rush FZ1N
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2231
Lid geworden op: 2 jan 2009 11:08
Locatie: Veldhoven

Re: Twee Zumo's koppelen aan SRC

Bericht door Rush FZ1N »

tonvanunen schreef:Ik heb maar 1 vraag: wat is er handig aan 2 dezelfde navigatiesystemen gebruiken????
Heeft ze toch al aangegeven; ze heeft ook twee motoren.
Zumo XT2 op FJR1300AS (motor), Edge 1040 op Levo FSR(atb), Pegasus Evo (e-bike) en voor wandelen en Nuvi 3598LMTD voor auto.

Gebruikersavatar
QuattroFrits
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2937
Lid geworden op: 13 jan 2008 16:59
Locatie: Hulsberg
Contacteer:

Re: Twee Zumo's koppelen aan SRC

Bericht door QuattroFrits »

Ik denk dat ompluggen van één Zumo veel gemakkelijker maar vooral probleemlozer zou zijn.
Ik neem tenminste aan dat er op elke motor een motormount zit.
Met een GPS geen stress en zonder GPS vergaat de wereld ook niet.
Virb XE + Zumo XT + Nuvi 2599 LMT-D + Schuberth C4 Pro met SC1A + Dashcam 67W.

KarinH
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 mar 2019 13:29

Re: Twee Zumo's koppelen aan SRC

Bericht door KarinH »

Ik bepaal graag zelf wat ik handig vind. Lees de laatste zin.

KarinH
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 mar 2019 13:29

Re: Twee Zumo's koppelen aan SRC

Bericht door KarinH »

soositse schreef:Hi,
Weet niet of het mogelijk is op SRC, maar kan je 2de Zumo als een ander toestel pairen (als telefoon bvb)? Miscchien kan je dan vlot van de ene naar de andere Zumo zonder moeilijke handelingen,
Groeten,
Luc
Vreesde ik al een beetje, maar een navi als telefoon koppelen pakt-ie niet.
Het is geen ramp, maar het was makkelijk geweest als de SRC zou zien dat het 2 verschillende apparaten zijn. Hiervoor had ik een TT op mijn 2e motor, niet meer te updaten dus die kon ik maar beperkt gebruiken. Ik ben allang blij dat ik met de aanschaf van een andere motor nu iig een navigatie heb met actuele kaarten, dus de extra handelingen neem ik maar voor lief.

Plaats reactie

Terug naar “Zumo 660, 220 en 210”