GPSmap 66 koppelen via bluetooth met telefoon

De nieuwste outdoor-toestellen, met knop-bediening.
mirjam59
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 feb 2019 20:37
Locatie: Naarden

GPSmap 66 koppelen via bluetooth met telefoon

Bericht door mirjam59 »

Het lukt mij niet mijn smartphone samsung galaxy J5 via bluetooth te koppelen aan mijn gpsmap66 om zo GEOCACHING LIVE te doen. Via wifi geen probleem. Alle stappen via garmin connect juist uitgevoerd. Weet iemand hoe dit op te lossen. De Garmin helpdesk kon mij niet helpen Die beweerden zelfs dat het niet kon via garmin connect maar dat het via garmin explore moet maar dan kom je weer bij connect uit.
Dank

Rush FZ1N
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2230
Lid geworden op: 2 jan 2009 11:08
Locatie: Veldhoven

Re: GPSmap 66 koppelen via bluetooth met telefoon

Bericht door Rush FZ1N »

Zou toch via de Explore App moeten werken.

https://buy.garmin.com/nl-NL/NL/p/614327#devices

Heb je deze App wel geinstalleerd?
Zumo XT2 op FJR1300AS (motor), Edge 1040 op Levo FSR(atb), Pegasus Evo (e-bike) en voor wandelen en Nuvi 3598LMTD voor auto.

mirjam59
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 feb 2019 20:37
Locatie: Naarden

Re: GPSmap 66 koppelen via bluetooth met telefoon

Bericht door mirjam59 »

Ja die heb ik ook geïnstalleerd.Werkt niet

Roy Crijns
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 72
Lid geworden op: 25 jan 2005 19:36

Re: GPSmap 66 koppelen via bluetooth met telefoon

Bericht door Roy Crijns »

Hallo Mirjam,
Zelf heb ik een ander type Samsung maar het zou ook bij jou als volgt moeten werken:
Allereerst om van Geocaching Live gebruik te kunnen maken moet je je toestel via Garmin Express hebben aangemeldt.
Als dit gedaan is zet je BT op je gpsmap66 aan. Dit doe je ook op je smartphone en zoekt naar de gpsmap66 en koppelt die. (het toestel wordt wellicht herkend als "BT_GPSMAP66_en_nog_meer_nummers")

Nu zou je een werkende BT verbinding moeten hebben tussen je Garmin en je Samsung en kun je gebruik maken van
Geocaching Live. (Garmin Connect/ Explore of wat dan ook heb je dus NIET nodig)

Ga via "Stel in" naar de Geocaching app en kies Geocaching Live.
De eerste keer dat je dit doet verschijnt er een link http://www.geo.co/garmin waarmee je via je pc (of internet op je smartphone) je gpsmap66 koppelt aan Geocaching Live.

Houd er wel rekening mee dat gegevens die je via Geocaching Live binnen haalt niet automatisch gewist worden als je een nieuwe GPX file (bv via GSAK laadt) Ook zou ik ervoor kiezen om de onderste optie "Logboeken autom. upl" uit te zetten om te voorkomen dat er iedere keer als je een cache vindt er automatisch een "lege log" (lees: niets zeggende log) geplaatst wordt.

Het klinkt misschien allemaal ingewikkeld maar dat is het niet.
Groetjes,

fhc68

Gebruikersavatar
sammyB
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 291
Lid geworden op: 3 dec 2006 16:17
Locatie: Nederland-Haelen

Re: GPSmap 66 koppelen via bluetooth met telefoon

Bericht door sammyB »

Hej, vlg mij heb je wel degelijk een aansluiting met garmin Connect nodig om bt actief te krijgen.
Heb het al meerdere keren geprobeerd zonder succes.
GPSMAP 60CSx - Oregon 550T - Monterra - GPSMAP 66st

Roy Crijns
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 72
Lid geworden op: 25 jan 2005 19:36

Re: GPSmap 66 koppelen via bluetooth met telefoon

Bericht door Roy Crijns »

Hallo SammyB,
Je moet inderdaad eenmalig Connect toestemming geven om de verbinding met je gps in stand te houden.
Ik kwam hier pas later achter omdat de BT verbinding iedere keer verbroken werd.

Dit lijkt me echter weer zo'n een typische Garmin "feature" want de gpsmap gaf op dat moment reeds aan dat
hij gekoppeld was met m'n smartphone. Desondanks bleef deze koppeling niet stabiel en pas nadat ik Garmin Connect
startte en daar toestemming gaf om de verbinding te behouden bleef het werken. (hoezo dubbel?)
Kennelijk wil Garmin toch graag dat we een stukje van hun software gebruiken.

Gebruikersavatar
sammyB
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 291
Lid geworden op: 3 dec 2006 16:17
Locatie: Nederland-Haelen

Re: GPSmap 66 koppelen via bluetooth met telefoon

Bericht door sammyB »

Roy Crijns schreef:Hallo SammyB,
Je moet inderdaad eenmalig Connect toestemming geven om de verbinding met je gps in stand te houden.
Ik kwam hier pas later achter omdat de BT verbinding iedere keer verbroken werd.
Ja dit zal wel zo zijn, maar je moet wel elke keer inloggen /ingelogd zijn met Connect.
Dit om je bt verbinding tot stand te brengen.
Zo gauw je uitlogd word ook de bt verbinding verbroken.
Het zou mooier zijn als je bt kon gebruiken zonder Connect.
GPSMAP 60CSx - Oregon 550T - Monterra - GPSMAP 66st

Gebruikersavatar
sammyB
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 291
Lid geworden op: 3 dec 2006 16:17
Locatie: Nederland-Haelen

Re: GPSmap 66 koppelen via bluetooth met telefoon

Bericht door sammyB »

Hej, ben zojuist de laatste 2 uur bezig geweest om de gps met de mobiel te verbinden. Soms lukte het me even ,maar dan voor een a twee min.
Heb alle mogelijke instellingen geprobeerd die ik maar kon bedenken.
De mobiel geeft aan dat er een verbinding is maar de gps pakt hem dus niet.
Heb dit alles geprobeerd om een widged vanuit Connect IQ te installeren. Dacht eens te kijken of de widged SmartLock mogelijk was om aan de gang te krijgen ,d.i.m. het mogelijk eenvoudiger in en uitschakellen van de gps.
Zoals gezegd... krijg het niet voor elkaar om hem ook maar enigzins op de gps te krijgen,terwijl deze toch vlg de info compatible moet zijn met de 66.
Ik neem aan dat mocht het lukken , deze widged tezien zou moeten zijn op de gps onder Menu-Connect IQ.
Ik krijg hem wel te zien in GE ,onder de tap IQ apps.

Iemand een idee misschien.
GPSMAP 60CSx - Oregon 550T - Monterra - GPSMAP 66st

mirjam59
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 feb 2019 20:37
Locatie: Naarden

Re: GPSmap 66 koppelen via bluetooth met telefoon

Bericht door mirjam59 »

Ik kreeg het ook niet voor elkaar en het toestel werd gecheckt bij WP . Nieuw toestel gekregen 1x verbinding gehad en daarna niet meer Met 4 verschillende telefoons geprobeerd. Wat een ellende

Gebruikersavatar
sammyB
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 291
Lid geworden op: 3 dec 2006 16:17
Locatie: Nederland-Haelen

Re: GPSmap 66 koppelen via bluetooth met telefoon

Bericht door sammyB »

@ Mirjam59 ,Ik ben het volkomen met je eens.
Snap ook niet dat het allemaal zo omslachtig moet gebeuren,( lees veel handelingen)om allen maar gebruik te maken van BT.
Waarom kan je niet gewoon zonder tussen komst van GC je BT inschakelen en koppellen aan je gps.
Klaar ,zonder verdere poespas.
Zijn van die bugs die eigenlijk helemaal niet nodig zijn.
Voor mijzelf maakt het weinig uit.
Gebruik zowel BT als Connect niet op deze gps, puur en alleen omdat het te omslachtig is, en niet goed werkt.

Vraag me wel eens af, het gewone volk word door garmin zo'n beetje als testpersoon gebruik voor hun gps-en.
Zouden ze dit ook doen met hun vliegtuig navigatie?
Nou...goede reis zou ik zeggen.

Misschien hebben we wat meer geluk bij de vlg update.
GPSMAP 60CSx - Oregon 550T - Monterra - GPSMAP 66st

Rush FZ1N
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2230
Lid geworden op: 2 jan 2009 11:08
Locatie: Veldhoven

Re: GPSmap 66 koppelen via bluetooth met telefoon

Bericht door Rush FZ1N »

Soms denk ik dat ze bij Garmin voor elk type een eigen software afdeling hebben die niet met elkaar communiceren.
Had vergelijkbare perikelen met de Edge 1000. Met de Zumo 396 en de Edge 1030 geen enkel probleem. De Edge eenmaal via Garmin Express gekoppeld en vervolgens pakt hij altijd de BT dubbel op. Dus eenmaal voor Connect en een andere BT verbinding voor berichtgeving. Daarnaast heb ik ook mijn eMtb, hartslagband, snelheidsensor, cadanssensor en afstandsbediening gekoppeld. Ondanks alle sensoren werkt bij deze Edge alles prima.
Zumo XT2 op FJR1300AS (motor), Edge 1040 op Levo FSR(atb), Pegasus Evo (e-bike) en voor wandelen en Nuvi 3598LMTD voor auto.

mirjam59
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 feb 2019 20:37
Locatie: Naarden

Re: GPSmap 66 koppelen via bluetooth met telefoon

Bericht door mirjam59 »

Hoi Sammy B
Geocaching live is wel een heel handig ding als je wilt geocachen. Daarom ook dit toestel gekocht. Dank voor je support

klaasdj
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 68
Lid geworden op: 6 okt 2008 19:56
Locatie: Hoogkarspel

Re: GPSmap 66 koppelen via bluetooth met telefoon

Bericht door klaasdj »

Ik lees dat de bt verbinding nog niet lekker loopt. Maar weet iemand of de api inmiddels ook corrected en child wp's doorgeeft. Want anders heb ik nog niet veel aan een bt of WiFi verbinding.

Harry ten Brink
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 jul 2020 23:16
Locatie: Twente

Re: GPSmap 66 koppelen via bluetooth met telefoon

Bericht door Harry ten Brink »

Sinds gisteren in het bezit van een nieuwe Samsung Telefoon, De Galaxy-71a.

Net als met de vorige telefoon zijn er weer problemen met het koppelen, via bluetooth, met mijn GPS66st.
De telefoon geeft aan dat er wel een verbinding is maar op de GPS blijft het bluetooth symbooltje gewoon knipperen.

Garmin connect en Live geocaching zijn beide geïnstalleerd op de telefoon.

Het vreemde is dat via bluetooth wel een logje gewoon op de site van geocaching wordt geplaatst.

Is er iemand die ervaring heeft met dit probleem en die misschien een tip heeft om het wel aan de praat te krijgen?
Groet;
Harry aka Major Dundee :?

Gebruikersavatar
e.vdwerf
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2540
Lid geworden op: 13 sep 2008 12:17
Locatie: Dordrecht

Re: GPSmap 66 koppelen via bluetooth met telefoon

Bericht door e.vdwerf »

Wanneer spontaan de boel niet meer werkt haal ik in garmin connect de verbinding weg... en voeg het toestel in garmin connect opnieuw toe uit de keuzelijst. Het is een beetje trial en error.
Daarna kan ik gewoon een koppeling tot stand brengen.

Ook moet de positiebepaling in de mobiel aanstaan .. geen idee waarom. Want als je die na koppeling uitzet blijft het gewoon werken.

Ik het een etrex touch 35.. maar het zal wel op dezelfde manier gaan.
Etrex Vista HCX, 30 en Touch 35 op de Flyer T14 HighSpeed - Contributor Openstreetmap

Plaats reactie

Terug naar “Garmin GPSMAP 62, 78, 64, 65, 66 en 67”