Zumo 395 blijft hangen/kaart en route fout

De specifiek op motorrijders gerichte navigatiesystemen van Garmin, introductie 2016
Plaats reactie
willempolman
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 47
Lid geworden op: 10 nov 2008 23:28
Locatie: Bennekom

Zumo 395 blijft hangen/kaart en route fout

Bericht door willempolman »

Vorige week een gebruikte Zumo 395 gekocht, met 3 maanden garantie)Die staat volgens de Zumo 395 op het apparaat, dus ik installeerde de kaart op de laptop. In Basecamp zie je die nu ook. Ik heb een route die ik in 2019.2 maakte, geopend in kaart 2019.3 en wat bewerkt en daarna overgezet op de Zumo 395. Zag melding over route gemaakt in andere kaart dan op Zumo 395. Dat snapte ik niet. Zumo 395 losgekoppeld, opnieuw gestart en bestanden geimporteerd. Track klopte wel, is 113 km en duurt 2,5 uur. Naar reis omgezet is de route ruim 650 km en duurt ruim 6 uur. Ingelezen links en rechts en wilde meer weten. Garmin weer gekoppeld aan laptop, BaseCamp geopend en ik zie op de Zumo 395 nu 2 kaarten 2019.3 staan. Weer losgekoppeld en nu krijg ik de Zumo 395 niet meer uit. Drukken op aan/uit knop werkt niet. Op scherm blijft het symbool zichtbaar, dat je juist alleen ziet als de Zumo gekoppeld is aan pc/laptop. Ik heb de Zumo 395 weer willen koppelen, maar krijg melding dat er geen verbinding is vanwege een USB storing. Op andere PC zelfde geprobeerd, zelfde melding.
Groet, Willem

Gebruikersavatar
RonalT
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 3857
Lid geworden op: 20 sep 2006 19:14
Locatie: Dinteloord
Contacteer:

Re: Zumo 395 blijft hangen/kaart en route fout

Bericht door RonalT »

Ik denk dat de kaart in je ZUMO en laptop toch verschillen. Er bestaan NT en NTU kaarten. Kijk daar eens naar. Volgens mij moet jij NTU kaarten hebben.

En dat een route zo veel langer wordt betekend bijna altijd dat een route niet nauwkeurig is gemaakt. Dus bekijk de track nog eens zorgvuldig of deze wel een beetje de wegen volgt.
En misschien kan je de track en route hier eens delen, dan kunnen we ons zelf een beeld vormen. :roll:
Groeten, RonalT

Mijn epitaaf wordt volgens mijn vrouw: zo en nu is iedereen de weg kwijt!

SP2610, Z340, Z550, Z590, CityNavigator, OpenStreetMap, OMK
En een Vivosmart HR / Vivoactive 4 om mijn arm. EDGE 130 en 530 voor op de fiets

willempolman
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 47
Lid geworden op: 10 nov 2008 23:28
Locatie: Bennekom

Re: Zumo 395 blijft hangen/kaart en route fout

Bericht door willempolman »

Ik heb me ingelezen op de site van MrGps en kwam daar tegen dat bij het wegschrijven van de route naar de Zumo vanuit BaseCamp, een vakje aangevinkt staat, dat beter niet aangevinkt kan zijn.Dat is bij: "Pas de route altijd aan de kaart op mijn toestel aan na overdracht".

Om er achter te komen of dat het probleem was, moest ik ook in mijn Zumo kunnen komen om de foute route te wissen, maar vanwege het andere probleem dat ik aangaf, kon ik er niet in. Aan/uit knop reageerde nergens op en scherm bleef actief op stand alsof aangesloten op pc of opladen. Dus de hele nacht aangelaten. Vanochtend bleek de accu leeg en startte ook niet meer op mbv aan/uit knop. Tijdje aan USB aansluiting van laptop gehangen tot er wat energie in zat. Afgekoppeld, nu zonder melding, storing, o.i.d. en de Zumo opgestart, routes van gisteren gewist, aangekoppeld, vinkje (zie hierboven) in Basecamp uit, route weer verzonden naar Zumo, weer afgekoppeld en weer Zumo opgestart. Het spoor was hetzelfde als voorheen, correct. Naar reis converteren: exact goed. Dus dat was het euvel m.b.t. het verzenden. Wat het andere probleem was (USB storing) weet ik niet. Alles lijkt het weer te doen.
Groet, Willem

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Zumo 395LM en 345LM”