TopoActive Europa 2018.20 in Basecamp

De opvolger van Mapsource
Plaats reactie
gpston
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 66
Lid geworden op: 26 mar 2008 17:43

TopoActive Europa 2018.20 in Basecamp

Bericht door gpston »

Is het mogelijk de twee kaartdelen van TopoActive Europa 2018.20 North/East en South/West
beide tegelijk zichtbaar te maken in Basecamp zodat ik in het grensgebied NL/Duistland
een route kan maken ? Deze staan op een sd kaartje en werken alleen als individuele kaarten dus
North/East of South/West.
Dat is ook zo als ik de GPSMAP 66 ST aansluit.

Gebruikersavatar
Meneer Zwijn
Berichten: 335
Lid geworden op: 12 mar 2011 21:44
Locatie: België-Leuven

Re: TopoActive Europa 2018.20 in Basecamp

Bericht door Meneer Zwijn »

Zelf heb ik een eTrex 35 Touch en staan beide kaarten op intern geheugen. Maar ook bij mij kan ik in BaseCamp slechts 1 tegelijk kiezen bij kaart. Kan ik ergens zien welke landen er telkens in S/W en N/E zitten? Ik volg dus mee, al vrees ik dat er geen oplossing is.
Zumo 220 (in de kast, geen motor meer) en Etrex Touch 35 (v4.50).

Gebruikersavatar
keesm
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 5615
Lid geworden op: 18 nov 2004 21:03
Locatie: N 51°48' E 5°14'

Re: TopoActive Europa 2018.20 in Basecamp

Bericht door keesm »

In Basecamp kun je altijd maar 1 kaart laten zien, het zij zo.
Ik zie wel dat de begrenzing van de kaartdelen van beide versies (SW en NE) niet overlappend zijn en op elkaar aansluiten.
Ik heb even geëxperimenteerd en het is mogelijk in Basecamp om een route of track in de grensstreek in SW te starten, over te schakelen naar de NE (via Menu kaartkeuze) en dan de route of track te vervolgen.
Beetje afhankelijk wat je wilt (track, route; is het auto/motorrijden of outdoor) kun je zelf overwegen om de route/track op een andere kaart te maken (ofm o.i.d.). Maar ja, dan zou je ook op je toestel naar de andere kaart kunnen overstappen.

Ik heb nog gekeken of je beide kaarten zou kunnen combineren met bijv. Gmaptool en dan als 1 kaart in Basecamp te laten zien. Dat is me niet gelukt, ik denk mede omdat de TopoActive kaarten als NT-kaarten zijn aangemaakt door Garmin en de beschikbare tools voor "kaartmanipulatie" niet met NT overweg kunnen.

Ik heb nog even via JDM-kaartinfo naar de dekking gekeken van beide kaarten, dat geeft volgende beeld:
topoactive.png
topoactive.png (271.77 KiB) 768 keer bekeken
Naar het zuiden toe vanuit NL heb je dus voldoende aan SW, zodra je naar de Oosterburen gaat heb je NE nodig.

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Basecamp voor Windows”