Uitvallen tijdens rijden wordt erger.

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mar1tin
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 58
Lid geworden op: 15 mei 2009 14:10
Locatie: Weert
Contacteer:

Uitvallen tijdens rijden wordt erger.

Bericht door Mar1tin »

Probleempje met m'n 450, :? laatste paar keer steeds vaker "uitvallen", lees naar slaapstand willen gaan alsof hij spanningsloos is. Hersteld meestal binnen de 15 seconden maar gebeurt 10 tallen keren op een ritje van 55/60 km.

Typisch dat hij het "koud" nog niet doet maar zodra warm, zeg 25/30 km begint het geouwehoer. :X Valt soms ook helemaal uit en gaat dan spontaan weer aan.

Stilstaand kan ik het alleen reproduceren door "ontgrendeling" naar beneden te drukken maar dat is logisch omdat hier de beide contact pennetjes zitten. Deze zijn schoon en niet gecorrodeerd, ook de contacten op de GPS zelf zijn prima.

Lijkt er dus sterk op dat er iets van een slechte verbinding inwendig of in/op printplaat zit?

Is al een garantie "krijgertje" aangezien de vorige 410 beelduitval had, voor garantie deze gekregen klein jaartje geleden.

Iemand ervaring mee of wellicht tips om dit zelf op te lossen??
Speel graag met brommers.
Quest1 (2X), GPS276C, Nuvi 1490 & 3597, Gpsmap 278

Gebruikersavatar
guzzi vero
Berichten: 1706
Lid geworden op: 28 sep 2006 00:38
Locatie: Oostduinkerke

Re: Uitvallen tijdens rijden wordt erger.

Bericht door guzzi vero »

jouw "krijgertje" valt ook onder de garantie hoor. Gaat in vanaf de datum dat je deze ruil gekregen hebt.
BMW R1200RT en nog wat andere meuk - Zumo 590 - SP2820

duccer
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 992
Lid geworden op: 4 apr 2006 21:54
Locatie: Elsloo

Re: Uitvallen tijdens rijden wordt erger.

Bericht door duccer »

guzzi vero schreef:jouw "krijgertje" valt ook onder de garantie hoor. Gaat in vanaf de datum dat je deze ruil gekregen hebt.
Volgens mij is dat niet correct
Ducati Multistrada Enduro 1200 met Zumo 660 en echtgenote volgt op een Monster 796

Gebruikersavatar
Mar1tin
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 58
Lid geworden op: 15 mei 2009 14:10
Locatie: Weert
Contacteer:

Re: Uitvallen tijdens rijden wordt erger.

Bericht door Mar1tin »

duccer schreef:
guzzi vero schreef:jouw "krijgertje" valt ook onder de garantie hoor. Gaat in vanaf de datum dat je deze ruil gekregen hebt.
Volgens mij is dat niet correct
Nope, garantie is tot jaar na aanschaf van het eerste exemplaar. Val daar dus nu net buiten. :cry:
Speel graag met brommers.
Quest1 (2X), GPS276C, Nuvi 1490 & 3597, Gpsmap 278

Gebruikersavatar
Mgent
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2649
Lid geworden op: 28 aug 2007 09:44
Locatie: Adinkerke

Re: Uitvallen tijdens rijden wordt erger.

Bericht door Mgent »

Staat je schermvergrendeling op(kantelen) ? Zo neen, eens doen.
Zumo XT, iPhone 13 Pro Max, Shubert SRC M1+ SCM1 , BaseCamp 4.8.12, CN Europe NTU 2023.20, Onroute motor 5.15 Europa, tomtom Vio.

Gebruikersavatar
guzzi vero
Berichten: 1706
Lid geworden op: 28 sep 2006 00:38
Locatie: Oostduinkerke

Re: Uitvallen tijdens rijden wordt erger.

Bericht door guzzi vero »

de garantie wordt door een Europese richtlijn geregeld en die is voor consumptiegoederen 2 jaar, verlengd met de tijd dat je toestel eventueel in reparatie was. Steek je licht maar eens op bij Europees Centrum voor de Consument.
BMW R1200RT en nog wat andere meuk - Zumo 590 - SP2820

Gebruikersavatar
Mar1tin
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 58
Lid geworden op: 15 mei 2009 14:10
Locatie: Weert
Contacteer:

Re: Uitvallen tijdens rijden wordt erger.

Bericht door Mar1tin »

Mgent schreef:Staat je schermvergrendeling op(kantelen) ? Zo neen, eens doen.
Nope, die moest uit want anders had ik, net als bij de 410 een display/ weergaveprobleem. :roll:
Daarom ook voor garantie deze 450 gekregen maar die bleek al binnen paar weken hetzelfde verschijnsel te hebben.

Maar "goed nieuws", probleem gevonden en opgelost, werkt weer zoals het hoort. :)

Als proef met een autoadapter via usb aangesloten en daarmee had ik geen enkel probleem.
Ff moeten improviseren maar dan blijkt navi gewoon aan.

Dan toch dock maar eens onder de loep genomen, meten op contactpennen gaf variabele waarde, tussen 1,8 en 4 V en viel ook soms weg. :shock:
Mooie constructie zown dock, gelukkig ook 2 stuks torx T6 rondslingeren en opengeschroefd, op printplaatje met luidsprekertje viel al op dat de min aansluiting netjes was doorgesoldeerd, de plus zag er echter maar matig uit. op print ook variabel voltage te meten, maar bij lange na geen stabiele 12 V.

Op stekker gewoon 12,7 volt dus probleem gevonden. Alles doorgesoldeerd en tadahhh, stabiele 5,55 V op de contactpennetjes. Had ik dus véél eerder moeten checken/meten. M'n aanname dat het dock wel goed zou zijn omdat ie prompt aanging bij inklikken was dus "ietsjes te optimistisch".

Hoe dan ook, kan weer normaal navigeren
Speel graag met brommers.
Quest1 (2X), GPS276C, Nuvi 1490 & 3597, Gpsmap 278

Gebruikersavatar
guzzi vero
Berichten: 1706
Lid geworden op: 28 sep 2006 00:38
Locatie: Oostduinkerke

Re: Uitvallen tijdens rijden wordt erger.

Bericht door guzzi vero »

top
BMW R1200RT en nog wat andere meuk - Zumo 590 - SP2820

Ruud Muschter
Berichten: 246
Lid geworden op: 21 sep 2010 18:30
Locatie: Groningen

Re: Uitvallen tijdens rijden wordt erger.

Bericht door Ruud Muschter »

Had precies hetzelfde probleem (zie mijn melding hierover op deze site). Mijn motordealer had de spanning op de houder doorgemeten. Die was goed. Bij tweede inspectie heeft hij ontdekt, dat de aansluiting op de accu niet helemaal goed was. Er is even iets vastgesoldeerd en daarmee is het probleem verholpen.
vr. gr.,


Ruud Muschter

Plaats reactie

Terug naar “TomTom Rider 4x/4x0”