accu duur in rust

De helpdesk is bedoeld voor ondersteuning bij het gebruik van je toestel.
In 'Algemeen' alleen vragen die in de onderwerpen hieronder geen plek vinden!
Plaats reactie
Peter67
Berichten: 5
Lid geworden op: 5 apr 2019 23:01

accu duur in rust

Bericht door Peter67 »

Goedenavond,

Deze avond de GPS toestellen weer eens geupdated voor komende zomer.
Nu valt het mij elke keer weer op als ik de Camper 770 LMT uit zijn hoesje pak en aanzet dat de batterij bijna leeg is.
Ik kan het apparaat nog net aanzetten en moet deze dan direct aan de lader hangen.
Ik zet de garmin altijd geheel uit en tot vandaag heeft ie 8 weken ongebruikt gelegen.

Voor de motor ben ik in bezit van een zumo 660 en een wat jongere zumo 390, deze heb ik vanavond na zeker 5 tot 6 maanden ongebruikt aangezet en de batterijen staan op max of net niet max. Zelfs mijn 12 jaar oude nuvi 250W die eigenlijk altijd werkeloos voor noodgevallen in de auto van mijn vrouw ligt blijft zijn spanning nog steeds goed behouden.

Is dit iets wat bekend en normaal is voor de camper 770 of heb ik een probleem?
Navi is begin vorig jaar aangeschaft.

Groet Peter

Gebruikersavatar
QuattroFrits
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2935
Lid geworden op: 13 jan 2008 16:59
Locatie: Hulsberg
Contacteer:

Re: accu duur in rust

Bericht door QuattroFrits »

Volgens mij blijft een navigatieapparaat, ook als hij helemaal uitstaat, gewoon op de achtergrond werken als klokje en om de datum bij te houden en ook dat gebruikt van de batterij.
Bij alle drie mijn toestellen, zie beneden, heb ik precies hetzelfde.
Ik hang ze dan gewoon aan de lader zonder ze aan te zetten en dat werkt weer prima.
Peter67 schreef: Zelfs mijn 12 jaar oude nuvi 250W die eigenlijk altijd werkeloos voor noodgevallen in de auto van mijn vrouw ligt blijft zijn spanning nog steeds goed behouden.
Jouw vrouw moet wel heel goed zijn omdat zij dus echt geen navigatie nodig heeft. :D
Met een GPS geen stress en zonder GPS vergaat de wereld ook niet.
Virb XE + Zumo XT + Nuvi 2599 LMT-D + Schuberth C4 Pro met SC1A + Dashcam 67W.

Peter67
Berichten: 5
Lid geworden op: 5 apr 2019 23:01

Re: accu duur in rust

Bericht door Peter67 »

QuattroFrits schreef:
Peter67 schreef: Zelfs mijn 12 jaar oude nuvi 250W die eigenlijk altijd werkeloos voor noodgevallen in de auto van mijn vrouw ligt blijft zijn spanning nog steeds goed behouden.
Jouw vrouw moet wel heel goed zijn omdat zij dus echt geen navigatie nodig heeft. :D
Zoals ik al zei, alleen voor noodgevallen. Of met andere woorden, als ik niet mee kan of mag. :roll:

Maar dan nog blijft het vreemd, met al mijn andere garmins heb ik dit niet, enkel met de camper navi.
Klokje e.d. gaan via de gps, er zal wel een klein verbruik zijn voor de instellingen maar dan zou dat betekenen dat de camper navi veel meer stroom verbruikt in rust dan alle andere garmins.

Tallguy
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 807
Lid geworden op: 18 mei 2004 17:38

Re: accu duur in rust

Bericht door Tallguy »

Ik(mijn vrouw dus) heb een dēzl™ 560LT, één van de eerste, deze had eigenlijk al vanaf het begin ook dat de accu altijd leeg was als ik er een route in wilde zetten en dergelijke, in de auto altijd gewoon aan de stroom via de mount en ook nog nooit problemen gehad, maar laatst eens bij zo'n batterijboer online een vervangingsaccu aangeschaft en tot mijn verbazing kan de dēzl nu gewoon weken, zelfs maanden in de la liggen en blijft de accu wel gewoon keurig vol.

Ergo, wellicht is jouw Camper geleverd met een discutabele accu en zou je die eens moeten (laten?) vervangen?

Gert-Jan.

Peter67
Berichten: 5
Lid geworden op: 5 apr 2019 23:01

Re: accu duur in rust

Bericht door Peter67 »

Ik ga het in kaart brengen na hoeveel dagen de spanning terugloopt en bij Garmin eens een licht opsteken.

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”