Probleem Oregon 600 & ANT sensoren

De Montana 7x0 & Oregon 7x0 serie staat iets lager.
Plaats reactie
leon1973
Berichten: 37
Lid geworden op: 23 jul 2011 14:28

Probleem Oregon 600 & ANT sensoren

Bericht door leon1973 »

Hallo,

Mijn Oregon 600 software versie 3.50 (volgens mij de laatste) heeft al een tijd last van verbinding problemen met de ANT CADANS sensor en ANT hartslag sensor. Wanneer ik de Garmin op mijn racefiets gebruik, gaat het de eerste kilometers goed en komt de info gewoon goed binnen. Maar na verloop van tijd krijg ik van beide geen info meer binnen. Vandaag wederom het geval. Garmin tijdens het fietsen aan en uit gezet en dat doet hij het wel weer! Maar telkens doet zich de zelfde storing voor.

Op mijn MTB heb ik een 2e cadans sensor zitten, maar ook geeft deze het zelfde probleem.

Gebruikersavatar
Winsem
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 189
Lid geworden op: 8 okt 2010 23:14

Re: Probleem Oregon 600 & ANT sensoren

Bericht door Winsem »

Leon,

Ik heb eenzelfde probleem en ik kan er niets over vinden. Ik gebruik een Oregon 600t met een tempe en hartslagsensor/band. Die tempe doet het prima, als hij tenminste weer eens gepaird is. Gaat niet vaak vanzelf. Die tempe zit meestal op m’n fiets en de Oregon ligt bij niet-gebruik binnen, dus DNA hebben ze geen contact.
De hartslagsensor moet ik ook altijd pairen. Ik doe de sensor om, teneinde het apparaat te activeren. Even wachten, soms eerst even de twee plekjes binnen op de band vochtig maken. Pairen duurt even, maar dan komt ie op. Om dan ergens tijdens de rit of run v onledig te stoppen. De ellendig kleine schroefjes los en vastgemaakt en tussendoor een nieuwe batterij (geen idee of en zo ja wanneer en hoeveel die batterij leeg is), maar het blijft zo.
Dus maar eens een andere borstwand gekocht: de Wahoo Tickr. Exact hetzelfde probleem, maar alleen binnenshuis getest (de Wahoo kan nog terug namelijk).
Ergo: het probleem ligt niet bij de sensor maar in de Oregon.

Heeft iemand een idee of dit op te lossen is? En hoe :wink: ?

De Oregon 600t draait op de nu nieuwste firmware, software versie 5.00. Ik zie op het internet dat er een firmware 5.50 is, maar die heb ik met de Garmin Express nog niet mee gekregen. Lees ook dat er problemen mee zijn overigens. Maar daar gaat het nu niet om.
Nüvi 250W, Oregon 700, TopoGPS op smartphone, GPSMAP 66sr

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Montana 6x0 & Oregon 6x0 serie”