Als trouwe Garmin gebruiker zou ik graag een Garmin GPS voor navigatie en het meten van mijn prestaties willen gebruiken op een Speed pedelec. Liefst een met eigen stroomvoorziening. Ik heb reeds motor, wandel en sport gps'en en ben erg vertrouwd met Garmin en basecamp. Ik ken het eco systeem van Garmin (connect) goed, en gebruik dit graag.
Wat is een speed pedelec?
Een speed pedelec is een fiets met een krachtige motor die ondersteuning bied tot maximaal 45 km/h. Het lastige is dat zo'n fiets dezelfde regels heeft als een brommer; met andere woorden binnen de bebouwde in het algemeen op de weg (en niet op het fietspad) en buiten de bebouwde kom juist wel op het (gecombineerde) bromfiets/fietspad.
Wat wil ik graan doen; routes rijden, en zaken bijhouden zoals bijvoorbeeld trapfrequentie en hartslag. Mijn eerste gedachte zouden uitgaan naar een gps uit de egde serie (eigen accu!); maar, als ik het goed heb kan ik dan alleen kiezen voor fiets (in diverse vormen) of auto/motor. Natuurlijk ook wandelen etc, hier niet van belang.
Op dit moment gebruik ik naviki op een iPhone, een app op de telefoon die rekening houd met waar een speed pedelec mag/moet fietsen gecombineerd met een Garmin vivoactive (sport horloge). Echter bij langere tochten loopt de telefoon leeg.
Is er een Garmin oplossing voor mij met de juiste kaarten?
alvast dank voor het mee denken.
Jeroen