Zumo 395 i.c.m. Virb Ultra 30

De specifiek op motorrijders gerichte navigatiesystemen van Garmin, introductie 2016
Plaats reactie
TrophyVaradero
Berichten: 75
Lid geworden op: 25 mar 2008 14:04
Locatie: 's-Gravenhage

Zumo 395 i.c.m. Virb Ultra 30

Bericht door TrophyVaradero »

Mocht dit onderwerp elders toch al aangekaart zijn dan heb ik het met de zoekfunctie niet gelezen. Dan het verzoek aan de mod-der dit draadje te verplaatsen.
Heb al een tijdje - met grote tevredenheid - een Zumo 395 en sinds kort nu ook de Garmin virb Ultra 30.
Nu moet het mogelijk zijn de 395 als afstandbediening te gebruiken. De 395 geeft ook de app VIRB afstandsbed.
Vreemd genoeg lukte het mij dinsdag 23 april om het werkend te krijgen, doch dat bleek van korte duur.
Daags erna de camera op de motorfiets gemonteerd en testen of het werkt. Vreemd genoeg niet meer.
De virb wordt gevonden door de 395 als een head-set. Je kunt alleen kiezen tussen een telefoon of een head-set en hier gaat het in feite mis. Je ziet op de virb het nummer van de zumo. Als je koppelt moet je op de 395 de head-set met een gegeven nummer kiezen. De zaak wordt ongeveer één seconde verbonden en die vervalt dan weer met de melding dat je een head-set aan moet sluiten.
Ergo, ondanks de app in de 395 kan je niet kiezen voor een camera en met de telefoon en head-set optie vraagt het apparaat alsnog om een head-set.
Ik gebruik geen head-set op de motorfiets (lees: ik luister via de installatie in mijn helm naar de radio) en wil toch graag de twee koppelen daar de camera vanwege de uiterst beperkte mogelijkheden voor installatie volledig buiten bereik zit eens ik op de motorfiets zit.
Hopende op een verlossend antwoord.
Ad

Gebruikersavatar
Mgent
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2649
Lid geworden op: 28 aug 2007 09:44
Locatie: Adinkerke

Re: Zumo 395 i.c.m. Virb Ultra 30

Bericht door Mgent »

Je koppeld je Virb verkeerd.
Zie handleiding pagina 16:
Een VIRB actiecamera bedienen
Voordat u de VIRB afstandsbediening kunt gebruiken, moet u de instelling voor de afstandsbediening op uw VIRB camera inschakelen. Raadpleeg de VIRB serie gebruikershandleiding voor meer informatie.
1 Schakel uw VIRB camera in.
2 Selecteer op uw zūmo toestel Apps > VIRB afstandsbed. >
Verbinden.
3 Wacht totdat het toestel is verbonden met uw VIRB camera.
4 Selecteer een optie:
• Selecteer Start opnemen om video op te nemen.
• Selecteer Stop opnemen om de video-opname te
stoppen.
• Selecteer Snapshot om een foto te maken.
Zumo XT, iPhone 13 Pro Max, Shubert SRC M1+ SCM1 , BaseCamp 4.8.12, CN Europe NTU 2023.20, Onroute motor 5.15 Europa, tomtom Vio.

TrophyVaradero
Berichten: 75
Lid geworden op: 25 mar 2008 14:04
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Zumo 395 i.c.m. Virb Ultra 30

Bericht door TrophyVaradero »

Dank voor de moeite Mgent.
Nogmaals, op dinsdag heeft het gewerkt, vanaf woensdag niet meer.
Denk dat ik de 395 even helemaal moet resetten want de omschrijving komt niet overeen.
Op de virb de bluetooth ingeschakeld, dan zie ik na zoeken de BT-zumo #(reeks).
Op de 395 de app virb afstandsbed.
Als ik de lijst leeg maak en laat zoeken krijg ik telkens 0161 met een headset-teken, wat al niet zal kloppen.
De app virb.. gaat direct zoeken naar een virb en geeft snel 'Kan niet verbinden met een virb camera. Controleer of de camera is ingeschakeld, of het toestel in de buurt is en probeer het opnieuw.' De virb staat aan en staat vlak naast de 395. Deze kan blijkbaar nu niet meer zoeken want die vind de camera niet. Als ik de 395 zover krijg dat ik nog wat mag kiezen is het of een telefoon of een headset. Verbinden komt als optie helemaal niet naar voren.
Ga wel veel dieper zoeken want hier lijkt het of een stukje software ontregeld is, anders geen logische verklaring.
Nogmaals dank voor jouw antwoord Mgent en groet.

TrophyVaradero
Berichten: 75
Lid geworden op: 25 mar 2008 14:04
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Zumo 395 i.c.m. Virb Ultra 30

Bericht door TrophyVaradero »

Ik schrijf het nog verkeerd. De optie voor kiezen tussen telefoon of headset op de 395 betreft alleen bij instellingen en dan bluetooth. Bij de virb app helemaal geen keuzes.

Gebruikersavatar
FM
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 5006
Lid geworden op: 30 mei 2005 20:49
Locatie: Holsbeek

Re: Zumo 395 i.c.m. Virb Ultra 30

Bericht door FM »

Ik heb geen VIRB. Maar ik lees wat tegenstrijdigheden in je relaas.
Voordat u de VIRB afstandsbediening kunt gebruiken, moet u de instelling voor de afstandsbediening op uw VIRB camera inschakelen.
Op de virb de bluetooth ingeschakeld
Is dit wel hetzelfde?
Zumo XT, KTM 790 Adventure, SRC op Schubert C3 Pro, Edge Touring, Edge Explorer 2

Gebruikersavatar
Mgent
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2649
Lid geworden op: 28 aug 2007 09:44
Locatie: Adinkerke

Re: Zumo 395 i.c.m. Virb Ultra 30

Bericht door Mgent »

Het ene gaat over de losse afstandsbedienng van de Virb. Die is er ook.
Overigens komt tekst uit de handleiding van Garmin Zumo 395.
Zumo XT, iPhone 13 Pro Max, Shubert SRC M1+ SCM1 , BaseCamp 4.8.12, CN Europe NTU 2023.20, Onroute motor 5.15 Europa, tomtom Vio.

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Zumo 395LM en 345LM”