Verschillen Onroute 2.10 vs V5 (5.15)

OnRoute Motorkaart: de kaart met de mooiste motorweggetjes voor op je toestel en in BaseCamp. OnRoute Select: meer dan 1000 kant-en-klare routes binnen handbereik.
Plaats reactie
Globe80
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 apr 2019 18:33

Verschillen Onroute 2.10 vs V5 (5.15)

Bericht door Globe80 »

Goedenavond,

Nu het motorseizoen weer voor de deur staat, heb ik mijn huidige Onroute 2.10 kaarten geupdate naar de meest recente versie V5 (5.15).
Nu valt mij op dat er behoorlijk dat verschillen zijn wanneer ik beide kaarten vergelijk in Basecamp (4.6.2).
Vergelijk:
Vergelijk:
Vergelijk Onroute 2.10 vs V5 5.15.JPG (268.68 KiB) 885 keer bekeken
Nu is mijn vraag of dit klopt, of doe ik iets verkeerd?

Groet,
Xavier

Gebruikersavatar
Mgent
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2649
Lid geworden op: 28 aug 2007 09:44
Locatie: Adinkerke

Re: Verschillen Onroute 2.10 vs V5 (5.15)

Bericht door Mgent »

Bij mij in 5.15
Bijlagen
Schermafbeelding 2019-04-28 om 19.16.16.png
Schermafbeelding 2019-04-28 om 19.16.16.png (356.15 KiB) 880 keer bekeken
Zumo XT, iPhone 13 Pro Max, Shubert SRC M1+ SCM1 , BaseCamp 4.8.12, CN Europe NTU 2023.20, Onroute motor 5.15 Europa, tomtom Vio.

Gebruikersavatar
zoeff50
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 jul 2008 09:27
Locatie: Assen

Re: Verschillen Onroute 2.10 vs V5 (5.15)

Bericht door zoeff50 »

Het klopt dat er grote verschillen bestaan tussen het aantal groene wegen tussen v 2.10 en latere versies. Op dit forum is e.e.a. in het verleden al uitgelegd (door Waypoint). Ook OnRoute zegt er het e.e.a. over op hun website. In de latere versies van de OMK is gekozen voor minder groene wegen, maar wel wegen waarover je beter kunt doorrijden. v 2.10 bevat heel veel, misschien teveel, groene wegen, die meer van het type zig-zag routes opleveren. Het blijft een persoonlijke voorkeur wat je onder mooie motorwegen- en routes verstaat. Met de City Navigator kaart kun je routes maken over hele mooie motorwegen die niet als groene wegen op de OMK kaart staan. Door ervaring wijs geworden maak ik routes in BaseCamp vrijwel altijd met de CN kaart. Met de CN kaart is het veel flexibeler werken dan met de OMK in BaseCamp. De OMK gebruik ik vrijwel alleen met de Zumo om op een makkelijke manier een mooie route te rijden van A naar B. De OMK is m.i. ook bedoeld om in de Zumo te gebruiken, niet om met BaseCamp een route te maken (met viapunten).
Honda CRF1000LD-Africa Twin, Zumo XT, GPSmap76CSx

Gebruikersavatar
RonalT
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 3857
Lid geworden op: 20 sep 2006 19:14
Locatie: Dinteloord
Contacteer:

Re: Verschillen Onroute 2.10 vs V5 (5.15)

Bericht door RonalT »

Wat ik regelmatig doe is een route met OMK maken in basecamp en deze omzetten via een track naar de CN kaart. Dan kan je inderdaad flexibeler werken
Groeten, RonalT

Mijn epitaaf wordt volgens mijn vrouw: zo en nu is iedereen de weg kwijt!

SP2610, Z340, Z550, Z590, CityNavigator, OpenStreetMap, OMK
En een Vivosmart HR / Vivoactive 4 om mijn arm. EDGE 130 en 530 voor op de fiets

Globe80
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 apr 2019 18:33

Re: Verschillen Onroute 2.10 vs V5 (5.15)

Bericht door Globe80 »

Dank jullie wel voor de heldere uitleg en tips! Hier kan ik zeker wat mee.
Inderdaad heeft versie 2.10 erg veel groene routes, logisch dat hier in geschrapt is.

Plaats reactie

Terug naar “OnRoute Motorkaart/OnRoute Select”