Gebruik Edge en Fenix

Het advies-deel van het forum is bedoeld voor iedereen die aanschaf van een GPS overweegt maar nog niet weet welk toestel het meest geschikt is.
Dit deel is dus NIET voor gebruiksvragen; zie daarvoor de HELPDESK hierboven.
Plaats reactie
Cichlidfan
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 aug 2013 19:10

Gebruik Edge en Fenix

Bericht door Cichlidfan »

Ik ben sinds vorige week in de gelukkige omstandigheid dat ik zowel een Egde Explore als een Fenix 5 plus in mijn bezit heb. Echt een super klok die Fenix. zouden alleen wat meer voorgeprogrammeerde sporten in mogen zitten, zo als bijvoorbeeld Crossfit en weightlifting.

Nu vroeg ik mij af als ik ga fietsen, hoe ik dan mijn Garmin's gebruik. Start ik beide als ik ga fietsen? of alleen mijn Edge. Ik heb ook een Bluetooth hartslagmeterband (Een Polar H10) en een ant+ snelheid en omwentelingsensor. En hoe doe ik het met mijn verbinding met mijn gsm? kan ik beide tegelijk koppelen of maar 1 tegelijk.

Hoop op reacties met advies en ervaringen.
Een nieuweling op het gebied van GPS. Aan het oriënteren op een toestel voor op de mountainbike en racefiets. Maar ook te gebruiken bij wandelen en evt in de auto.

Gebruikersavatar
Frank
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2549
Lid geworden op: 14 mar 2004 23:36
Locatie: Helmond (Stiphout)

Re: Gebruik Edge en Fenix

Bericht door Frank »

Als je de hartslagband en de andere sensoren gebruikt met de Edge, heb je de Fenix niet meer nodig als je gaat fietsen.
Groeten,
Frank

BMW F800GT/Zumo XT/GPSmap 62s/ Edge 830/VivoActive 3/Venu SQ

Hans Schipper
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 527
Lid geworden op: 29 apr 2004 10:07
Locatie: Dijk en Waard

Re: Gebruik Edge en Fenix

Bericht door Hans Schipper »

Je bent goed uitgerust, Cichlidfan. Edge en Fenix hebben overlappende functies. Beide tegelijk starten als je gaat fietsen is natuurlijk mogelijk, maar nodig is het niet. Gebruik de Edge met de fietskaart als je gaat fietsen en de Fenix voor andere activiteiten.

Installeer de Garmin Connect app op jouw smartphone en koppel Edge en Fenix met de Garmin Connect app. Beide kunnen tegelijk met de smartphone gekoppeld zijn. Dat gebeurt na de eerste handmatige koppeling verder automatisch.

Sensoren en accessoires kan je een voudig met de Edge koppelen zie bv http://youtu.be/dgUS6tXpa5A en http://youtu.be/Gq_GJM-urEM

Veel sportief plezier met jouw gadgets!

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”