Windows 10 verkenner crasht met eTrex 20x

De serie eTrexen met knopbediening
Plaats reactie
Dennispeeters
Berichten: 1
Lid geworden op: 2 mei 2019 08:17

Windows 10 verkenner crasht met eTrex 20x

Bericht door Dennispeeters »

Hoi,

Ik heb sinds vorige week een eTrex 20x voor fietsen, hiken en trailrunnen. Superapparaat.
Alle mogelijkheden voor beheren van het apparaat en het uploaden Kaarten van Routes en Tracks uitgezocht en getest en tot de conclusies gekomen:
- Beheren via Javawa.
- Open Fiets Map + Hiking layer (voor wandelen of trailrunnen) of fietsroutenetwerk layer (voor fietsen) geeft precies de info die ik nodig heb.
- Routes geeft veel gedoe met herrouteringen dus ik kies voor tracks, ik kan wel routes on the fly maken in de eTrex in noodgevallen (bijvoorbeeld van track of fietsroute afwijken voor boodschappen doen).
- Tracks maak ik in afstandmeten.nl (zeer gebruiksvriendelijk) en sleep ik naar de eTrex in Finder (Mac).

Maar nu komt mijn punt.
Ik heb een oudere Apple Macbook Pro, daarop werkt alles prima.
Van het werk heb ik ook een HP laptop met Windows 10 eerste instantie werkte slepen in de verkenner (en Basecamp) volgens mij ook OK, maar na update firmware van de eTrex(?) gaat dat heel traag, krijg ik soms de melding in beeld “Verkenner reageert niet” en lukt het me ook niet om de eTrex veilig uit te werpen, soms crasht verkenner zelfs.
Op zich kan ik nu dus wel vooruit, met mijn Macbook, maar vraag me af of dit een probleem van de eTrex of van de HP Laptop (c.q. Windows 10) is, ik zou namelijk graag het apparaat op willekeurig welke PC aan willen kunnen sluiten om een route te uploaden (onderweg bijvoorbeeld).

Is dit een bekend probleem?
Heeft het misschien met de USB ondersteuning te maken?

Hoor graag jullie input.
Groeten, Dennis

Gebruikersavatar
GPS Expert
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2013 22:41
Locatie: Amsterdam, Apeldoorn, Havelte, Hilversum, Hoensbroek, Leusden, Privé les of GPS Helpdesk
Contacteer:

Re: Windows 10 verkenner crasht met eTrex 20x

Bericht door GPS Expert »

Met JaVaWa Device Manager even de prullenbak van OSX uitschakelen, kan in windows of in osx en dan is het probleem meestal voorbij.
Daarna anders nog eens op osx met CleanEject de eTrex ontkoppelen.

En misschien even een virusscanner de etrex laten scannen
Marco

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav, Peaklife/Rage.

Zie ook mijn Kennisforum en YouTube kanaal.

Plaats reactie

Terug naar “eTrex 10, 20(X) en 30(X)”