Garmin zumo 595lm Eerste ervaringen ;-)

Adviesvragen, voor als je vooral voor in de auto en/of op de motor een GPS zoekt
Plaats reactie
Bullrott
Berichten: 11
Lid geworden op: 8 mei 2019 10:04

Garmin zumo 595lm Eerste ervaringen ;-)

Bericht door Bullrott »

Hallo iedereen,

Na veel reviews te lezen en fimlpjes besloten om een Garmin Zumo 595LM Travel Edition aan te schaffen, dus zo gezegd zo gedaan!
Dinsdag morgend richting waypoint leuven om de gps aan te schaffen, direct eens testen recht uit de doos met de auto cradle en dit viel al snel tegen :(

Gps was er 15min later dan mezelf en het handvrij bellen was een echte tegenvaller!

Ten 2de heb ik ook het gekende batterij probleem, wilt niet opgeladen raken na een nacht met een 2A of zelfs een 4A oplader (deze oplader mag garmin feitelijk wel zelf voorzien, echt een min punt).

Het vinden van een gps signaal was ook niet alles.

Eens thuis richting pc voor de update daar dook probleem n3 op aangezien ik nog vista gebruikte :(

Richting pc winkel voor een upgrade (garmin mag toch zorgen dat alles een beetje all round werkt!).

Enkele uren later eindelijk de garmin up to date, maar nu valt mij toch hard op dat deze zeer traag navigeert is dit nu omdat ik met de wagen rijdt maar ik kan mij voorstellen dat dit op de moto voor problemen gaat zorgen.
Gps signaal ontvangen gaat wel al soepelder ondertussen, ook weet de garmin niet overal de gepaste rij snelheid weer te geven ook niet.
De meldingen voor een gevaarlijke bocht, aangepaste snelheid klinkt allemaal hetzelfde op het toestel wat niet echt informatief is of heb ik een verkeerde instelling?

Nu mag ik disndag terug gaan met de gps voor het batterij probleem en misschien nog een toestel probleem ook, dus graag is even jullie meningen en ervaringen.

Mvg

Gebruikersavatar
Mgent
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2649
Lid geworden op: 28 aug 2007 09:44
Locatie: Adinkerke

Re: Garmin zumo 595lm Eerste ervaringen ;-)

Bericht door Mgent »

Geen probleem na een aantal al jaren gebruik. Gebruik hem niet in de auto, dus geen idee. Maar verder werkt alles perfect, geluid, muziek, navigatie, snelheid van werken, handvrij bellen via bluetooth Als je natuurlijk je toestel afzet in Leuven en pas opzet in Brussel moet die wel even zoeken naar een signaal omdat die twee ver uit de buurt zijn.
Zumo XT, iPhone 13 Pro Max, Shubert SRC M1+ SCM1 , BaseCamp 4.8.12, CN Europe NTU 2023.20, Onroute motor 5.15 Europa, tomtom Vio.

Gebruikersavatar
FM
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 5006
Lid geworden op: 30 mei 2005 20:49
Locatie: Holsbeek

Re: Garmin zumo 595lm Eerste ervaringen ;-)

Bericht door FM »

Bullrott schreef: ook weet de garmin niet overal de gepaste rij snelheid weer te geven ook niet.
Dat is natuurlijk afhankelijk van de kaart. Als het daar niet juist in staat, kan de 595 het ook niet juist weergeven.
Dit is trouwens iets waar je nooit op mag voortgaan.
Bullrott schreef:nu valt mij toch hard op dat deze zeer traag navigeert
Wat bedoel je daarmee? Misschien dat het beeld een beetje achter loopt met de werkelijke situatie? Dat is een typisch Garmin verhaal wanneer je in 3D rijdt. In 2D stand heb je geen probleem.
Zumo XT, KTM 790 Adventure, SRC op Schubert C3 Pro, Edge Touring, Edge Explorer 2

Bullrott
Berichten: 11
Lid geworden op: 8 mei 2019 10:04

Re: Garmin zumo 595lm Eerste ervaringen ;-)

Bericht door Bullrott »

Hi FM,

Wat ik bedoel is dat de gesproken navigatie achterloopt, ik ben meestal al de bocht door voor ie daadwerkelijk zegt welke richting ik op moet.

Grtz

Gebruikersavatar
Mgent
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2649
Lid geworden op: 28 aug 2007 09:44
Locatie: Adinkerke

Re: Garmin zumo 595lm Eerste ervaringen ;-)

Bericht door Mgent »

Dan klopt er iets niet. Doe eens een harde reset. ( je moet natuurlijk alles weer instellen) Maar dat zou je kunnen helpen.
Zumo XT, iPhone 13 Pro Max, Shubert SRC M1+ SCM1 , BaseCamp 4.8.12, CN Europe NTU 2023.20, Onroute motor 5.15 Europa, tomtom Vio.

Mzeist
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 620
Lid geworden op: 13 mei 2009 22:47
Locatie: Marcel, Zeist

Re: Garmin zumo 595lm Eerste ervaringen ;-)

Bericht door Mzeist »

staan er misschien meer dan één kaarten aan?
Groet, Marcel.

Etrex Vista, 60CS, Co300, Or650, Or750t - Nuvi760, Nuvi3590, DriveLuxe_51 - SPIII, SP2610, Zumo660, Zumo590/5, Zumo XT

Bullrott
Berichten: 11
Lid geworden op: 8 mei 2019 10:04

Re: Garmin zumo 595lm Eerste ervaringen ;-)

Bericht door Bullrott »

Mgent schreef:Dan klopt er iets niet. Doe eens een harde reset. ( je moet natuurlijk alles weer instellen) Maar dat zou je kunnen helpen.
Zal ik eens gaan doen nu, bedankt voor de tip.

Bullrott
Berichten: 11
Lid geworden op: 8 mei 2019 10:04

Re: Garmin zumo 595lm Eerste ervaringen ;-)

Bericht door Bullrott »

Mzeist schreef:staan er misschien meer dan één kaarten aan?
Hi, neen dat heb ik al als eerste gecheckt, had de kaart ook al eens verwijderd en opnieuw erop gezet ook. Grtz

jbogaert
Berichten: 28
Lid geworden op: 1 mei 2019 22:07

Re: Garmin zumo 595lm Eerste ervaringen ;-)

Bericht door jbogaert »

Hier sinds kort ook een 595.
Voordat ik er wat dan ook mee ging doen, heb ik hem het volgens instructie aanbevolen uren aan bijgeleverde oplader gehangen. Vervolgens aan PC gehangen en firmware en kaarten geüpdatet.
Vanaf dan geen enkel probleem, behalve wat wennen aan de nieuwe interface en de manier om te koppelen met bluetooth apparaten. De app voor Iphone heb ik eigenlijk nog niet gebruikt.
Zowel in auto als op motorfiets prima navigatie.
Groet,
Jack

Gebruikersavatar
QuattroFrits
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2937
Lid geworden op: 13 jan 2008 16:59
Locatie: Hulsberg
Contacteer:

Re: Garmin zumo 595lm Eerste ervaringen ;-)

Bericht door QuattroFrits »

Zit er dan toch een oplader bij ?
Met een GPS geen stress en zonder GPS vergaat de wereld ook niet.
Virb XE + Zumo XT + Nuvi 2599 LMT-D + Schuberth C4 Pro met SC1A + Dashcam 67W.

Gebruikersavatar
Mgent
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2649
Lid geworden op: 28 aug 2007 09:44
Locatie: Adinkerke

Re: Garmin zumo 595lm Eerste ervaringen ;-)

Bericht door Mgent »

DE smartlink app heb je nodig, indien je verkeersinfo en of flitspalen op je toestel wil hebben.
Zumo XT, iPhone 13 Pro Max, Shubert SRC M1+ SCM1 , BaseCamp 4.8.12, CN Europe NTU 2023.20, Onroute motor 5.15 Europa, tomtom Vio.

Plaats reactie

Terug naar “In de auto en op de motor”