“Overlander”, de opvolger van de 276Cx!
- Autistische Rimboeloper
- WayPoint relatie
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 11 mei 2009 15:48
- Locatie: Velp
“Overlander”, de opvolger van de 276Cx!
Garmin komt in het tweede kwartaal van dit jaar met de opvolger van de GPSmap 276Cx. Het betreft de Overlander, de touchscreenversie van de 276Cx! De link: https://www.garmin.com/nl-NL/overlander ... 2C%2012486
Computer: MacPro (12Core-Mod2013) GPS: iPhone12ProMax, AppleWatchS2, iPadPro12,9''2021, GPSmap76CSx en de GPSmap276Cx. Kaarten: CN2009+LTU, OFM-EU, Topo-NL v1, -België v1, -BeLux v2, BeNeLux v2, -Frankryk v2, -Duitsland v2+v7, -DK v2 en -GB v2 +Onroute F&W.
Re: “Overlander”, de opvolger van de 276Cx!
Grappig, ik had de Overlander net een half uurtje eerder aangekondigd in dit draadje: https://forum.gps.nl/viewtopic.php?f=10&t=50976 (nieuwe toestellen).
Jij kondigt deze aan als de opvolger van de 276Cx. Ik schreef: meer een mix van 276Cx en Camper, mede omdat toestel niet geheel water en stofdicht is en er ook nog geen hulpmiddelen zijn voor motorbevestiging.
Maar, we gaan het meemaken....
Jij kondigt deze aan als de opvolger van de 276Cx. Ik schreef: meer een mix van 276Cx en Camper, mede omdat toestel niet geheel water en stofdicht is en er ook nog geen hulpmiddelen zijn voor motorbevestiging.
Maar, we gaan het meemaken....
- Mike Schenk
- WayPoint relatie
- Berichten: 366
- Lid geworden op: 4 apr 2008 22:47
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
Re: “Overlander”, de opvolger van de 276Cx!
Ik heb juist de 276Cx gekocht omdat er knoppen op zitten en geen touchscreen.
Garmin Zumo 350 | Kawasaki Versys 650 2015
Garmin GPSMap 276Cx BMW R1200 GSA LC 2014
Garmin GPSMap 276Cx BMW R1200 GSA LC 2014
- Autistische Rimboeloper
- WayPoint relatie
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 11 mei 2009 15:48
- Locatie: Velp
Re: “Overlander”, de opvolger van de 276Cx!
De 276Cx is ook niet helemaal stof en waterdicht. Alleen toestelen met een IPX8 notering zijn volledig waterdicht. De 276Cx heeft een IPX7 classificatie waardoor hij maximaal maar een halfuurtje onder slechts een halve meter water kan liggen. Vandaar dat je de 276Cx eerder spatwaterdicht kunt noemen. De “Overlander” heeft een IPX5 classificatie wat dus inhoud dat hij een half uur onder een stevige waterstraal overleeft. In de praktijk zal dit betekenen dat het toestel net als de 276Cx spatwaterdicht is. In de praktijk is dat goed genoeg voor gebruik op de motor of in mijn geval de fiets.keesm schreef: mede omdat toestel niet geheel water en stofdicht is
Het mooie aan de “Overlander” is dat het toestel anders met de tracks omgaat dan de 276Cx. Het toestal lijkt (ik weet het niet zeker omdat ik het toestel nog niet in mijn hand heb gehad) de tracks om te rekenen naar de dichtstbijzijnde route die op de ingeladen navigatiekaart beschikbaar is. De “Overlander” gaat op de zelfde manier met tracks om zoals de Zumo dat doet. Daarnaast heeft de betreffende GPS de mogelijkheid om via bluetooth de telefoongesprekken met je smartphone te voeren. Als klap op de vuurpijl ondersteund de “Overlander” ook nog de Galileo satellietsignalen wat tot gevolg heeft dat je ook goede ontvangst hebt in dichte bossen. Kortom een waardige opvolger van de 276Cx die de gebreken van het toestel opgelost heeft. Alleen jammer dat dat toestel rond de €700 gaat kosten wat dus voor mij inhoudt dat ik nog een paar jaartjes door ga met mijn GPSmap 276Cx.
Laatst gewijzigd door Autistische Rimboeloper op 21 mei 2019 08:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Computer: MacPro (12Core-Mod2013) GPS: iPhone12ProMax, AppleWatchS2, iPadPro12,9''2021, GPSmap76CSx en de GPSmap276Cx. Kaarten: CN2009+LTU, OFM-EU, Topo-NL v1, -België v1, -BeLux v2, BeNeLux v2, -Frankryk v2, -Duitsland v2+v7, -DK v2 en -GB v2 +Onroute F&W.
- GPS Expert
- Berichten: 3299
- Lid geworden op: 24 jan 2013 22:41
- Locatie: Amsterdam, Apeldoorn, Havelte, Hilversum, Hoensbroek, Leusden, Privé les of GPS Helpdesk
- Contacteer:
Re: “Overlander”, de opvolger van de 276Cx!
De overlander sis gebasseerd op Android, het is een tablet en dat kan een voo4deel zijn, maar kijkende naar de Monterra was het eerder een nadeel.
Ik zou me er voorlopig nog niet aan wagen, pas over een jaar als de vervelenste bugs eruit zijn er eens naar kijken.
Ik zou me er voorlopig nog niet aan wagen, pas over een jaar als de vervelenste bugs eruit zijn er eens naar kijken.
Marco
Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav, Peaklife/Rage.
Zie ook mijn Kennisforum en YouTube kanaal.
Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav, Peaklife/Rage.
Zie ook mijn Kennisforum en YouTube kanaal.
- Autistische Rimboeloper
- WayPoint relatie
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 11 mei 2009 15:48
- Locatie: Velp
Re: “Overlander”, de opvolger van de 276Cx!
Dat zie ik eerder als een voordeel omdat dat het toestel nog veelzijdiger maakt! De “Overlander” kan met recht een schaap met vijf poten genoemd worden. Het is de absurt hoge prijs van maarliefst zevenhonderd euro (F1542 !) die mij en vele andere van deze GPS afhouden.GPS Expert schreef:De overlander is gebasseerd op Android
Computer: MacPro (12Core-Mod2013) GPS: iPhone12ProMax, AppleWatchS2, iPadPro12,9''2021, GPSmap76CSx en de GPSmap276Cx. Kaarten: CN2009+LTU, OFM-EU, Topo-NL v1, -België v1, -BeLux v2, BeNeLux v2, -Frankryk v2, -Duitsland v2+v7, -DK v2 en -GB v2 +Onroute F&W.
- RonalT
- WayPoint relatie
- Berichten: 3857
- Lid geworden op: 20 sep 2006 19:14
- Locatie: Dinteloord
- Contacteer:
Re: “Overlander”, de opvolger van de 276Cx!
Erg kort door de bocht.Autistische Rimboeloper schreef:...De 276Cx heeft een IPX7 classificatie....de 276Cx eerder spatwaterdicht kunt noemen. De “Overlander” heeft een IPX5 classificatie....net als de 276Cx spatwaterdicht is....
Een toestel met IP-X5 wordt sproeidicht genoemd. Als er niet al te veel water over gesproeid wordt zal er geen water binnendringen. Er wordt in de regelgeving over "12,5 liter per minuut uit welke richting dan ook" gesproken.
Een toestel met een IP-X7 klassering zou onderdompeling op 1 meter gedurende een half uur moeten overleven. Dat is m.i. iets anders dan spatwaterdicht.
Als motorrijder ga ik in ieder geval voor een toestel wat IP-X7 is en beslist niet lager.
Als fietser kan ik me voorstellen dat je met spatwaterdicht genoegen neemt omdat het regenwater een stuk minder snel op je afkomt.
Maar om de waterdichtheid nou hetzelfde te noemen... waarom zou er dan een hele regelgeving aanhangen?
Zie ook https://nl.wikipedia.org/wiki/IP-code
Groeten, RonalT
Mijn epitaaf wordt volgens mijn vrouw: zo en nu is iedereen de weg kwijt!
SP2610, Z340, Z550, Z590, CityNavigator, OpenStreetMap, OMK
En een Vivosmart HR / Vivoactive 4 om mijn arm. EDGE 130 en 530 voor op de fiets
Mijn epitaaf wordt volgens mijn vrouw: zo en nu is iedereen de weg kwijt!
SP2610, Z340, Z550, Z590, CityNavigator, OpenStreetMap, OMK
En een Vivosmart HR / Vivoactive 4 om mijn arm. EDGE 130 en 530 voor op de fiets
Re: “Overlander”, de opvolger van de 276Cx!
Volgens de specificaties is het toestel IP5X (niet IPX5) wat dus betekent dat het toestel stofdicht is en niet waterdicht.
- RonalT
- WayPoint relatie
- Berichten: 3857
- Lid geworden op: 20 sep 2006 19:14
- Locatie: Dinteloord
- Contacteer:
Re: “Overlander”, de opvolger van de 276Cx!
Tja, Rick, inderdaad
Het eerst cijfer duidt de beschermingsgraad tegen aanraking en binnendringende voorwerpen aan. Op de plaats van de x kan het tweede cijfer gedacht worden, ook kan met de 'x' bedoeld worden dat de bescherming tegen vocht niet van belang is.
Het tweede cijfer duidt de beschermingsgraad tegen vocht aan. Op de plaats van de x moet het eerste cijfer gedacht worden.
Dus IP-6x betekend stofvrij, aanrakingsveilig doordat de behuizing geheel dicht is. Volledige bescherming tegen stof.
En IP-x6 is waterbestendig, geen waterindringing indien bespoten (100 l/min) onder eender welke hoek.
Dus al helemaal als autotoestel bedoeld en niet voor de fiets of de motor.
Het eerst cijfer duidt de beschermingsgraad tegen aanraking en binnendringende voorwerpen aan. Op de plaats van de x kan het tweede cijfer gedacht worden, ook kan met de 'x' bedoeld worden dat de bescherming tegen vocht niet van belang is.
Het tweede cijfer duidt de beschermingsgraad tegen vocht aan. Op de plaats van de x moet het eerste cijfer gedacht worden.
Dus IP-6x betekend stofvrij, aanrakingsveilig doordat de behuizing geheel dicht is. Volledige bescherming tegen stof.
En IP-x6 is waterbestendig, geen waterindringing indien bespoten (100 l/min) onder eender welke hoek.
Dus al helemaal als autotoestel bedoeld en niet voor de fiets of de motor.
Laatst gewijzigd door RonalT op 21 mei 2019 12:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, RonalT
Mijn epitaaf wordt volgens mijn vrouw: zo en nu is iedereen de weg kwijt!
SP2610, Z340, Z550, Z590, CityNavigator, OpenStreetMap, OMK
En een Vivosmart HR / Vivoactive 4 om mijn arm. EDGE 130 en 530 voor op de fiets
Mijn epitaaf wordt volgens mijn vrouw: zo en nu is iedereen de weg kwijt!
SP2610, Z340, Z550, Z590, CityNavigator, OpenStreetMap, OMK
En een Vivosmart HR / Vivoactive 4 om mijn arm. EDGE 130 en 530 voor op de fiets
- JaVaWa
- WayPoint GPS specialist
- Berichten: 18257
- Lid geworden op: 11 feb 2008 23:46
- Locatie: Traiectum
- Contacteer:
Re: “Overlander”, de opvolger van de 276Cx!
Precies evenveel als wat de 276Cx kost...Autistische Rimboeloper schreef:Het is de absurt hoge prijs van maarliefst zevenhonderd euro (F1542 !) die mij en vele andere van deze GPS afhouden.
Maar wel gericht op een andere doelgroep, eentje die vrij dun gezaaid is hier in Nederland.
Kijk op https://www.javawa.nl voor GPS-gerelateerde software, informatie en tips.
Mijn 130 GPS-toestellen
Mijn 130 GPS-toestellen
- Max Kool
- WayPoint relatie
- Berichten: 323
- Lid geworden op: 8 okt 2005 01:15
- Locatie: Los Angeles
- Contacteer:
Re: “Overlander”, de opvolger van de 276Cx!
Geen knoppen, 3 uur batterijduur, in-reach, magnetische mount, de (minder) waterdichtheid. Ik weet het zonet nog niet.
Ik weet niet of deze echt zo fijn is op de motor...
Ik weet niet of deze echt zo fijn is op de motor...
Roses are #FF0000, violets are #0000FF
All my base are belong to you.
All my base are belong to you.
- JaVaWa
- WayPoint GPS specialist
- Berichten: 18257
- Lid geworden op: 11 feb 2008 23:46
- Locatie: Traiectum
- Contacteer:
Re: “Overlander”, de opvolger van de 276Cx!
Gezien de bevestingingsmogelijkheden en het gebrek aan waterdichtheid is deze duidelijk niet bedoeld voor op de motor (of fiets)...
Kijk op https://www.javawa.nl voor GPS-gerelateerde software, informatie en tips.
Mijn 130 GPS-toestellen
Mijn 130 GPS-toestellen
Re: “Overlander”, de opvolger van de 276Cx!
Precies maar ondanks de naam schijnt de doelgroep toch nog niet helemaal door te dringen
Ik zou zo'n 7 inch scherm wel op de fiets willen overigens, met de functionaliteit van de Oregon.
Ik zou zo'n 7 inch scherm wel op de fiets willen overigens, met de functionaliteit van de Oregon.
Oregon 700, Vivofit 4, Vivoactive.
GPS 100/50/75/45/40/90/38, 12XL, eMap, 20 x eTrex, GPS V, Geko 101/201/301, GPS 60/72H/76CSx, GPSMAP 60/60C/60Cx/60CSx/220/295, Colorado 300, Dakota 10/20, Oregon 400t/450t, Montana 600 enz.
GPS 100/50/75/45/40/90/38, 12XL, eMap, 20 x eTrex, GPS V, Geko 101/201/301, GPS 60/72H/76CSx, GPSMAP 60/60C/60Cx/60CSx/220/295, Colorado 300, Dakota 10/20, Oregon 400t/450t, Montana 600 enz.