Tomtom 450 melding onderweg: Voedingsbron losgekoppeld

Plaats reactie
Ruud Muschter
Berichten: 246
Lid geworden op: 21 sep 2010 18:30
Locatie: Groningen

Tomtom 450 melding onderweg: Voedingsbron losgekoppeld

Bericht door Ruud Muschter »

Beste mensen,

Nadat ik ongeveer 200 km. had gereden, vertoonde het scherm van de Tomtom onderweg ineens een melding, die na een paar seconden weer verdween. Dit herhaalde zich een aantal keren, met een tussenpauze van ongeveer een halve minuut.

Omdat ik mijn aandacht bij het verkeer moest houden, kon ik maar fragmenten van het scherm lezen. Ik zag een melding in de trant van ‘Voedingsbron is losgekoppeld ... slaapstand ...’.

Ik reed meteen door naar mijn motordealer, die de houder van de Tomtom heeft doorgemeten. Er stond een goede spanning op. De stekers zaten ook goed vast. Thuisgekomen heb ik de Tomtom verder bekeken. Het icoontje van de batterij was volledig gevuld.

Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?

:D
vr. gr.,


Ruud Muschter

Gebruikersavatar
Mgent
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2649
Lid geworden op: 28 aug 2007 09:44
Locatie: Adinkerke

Re: Tomtom 450 melding onderweg: Voedingsbron losgekoppeld

Bericht door Mgent »

Staat je schermvergrendeling op?
Zumo XT, iPhone 13 Pro Max, Shubert SRC M1+ SCM1 , BaseCamp 4.8.12, CN Europe NTU 2023.20, Onroute motor 5.15 Europa, tomtom Vio.

Ruud Muschter
Berichten: 246
Lid geworden op: 21 sep 2010 18:30
Locatie: Groningen

Re: Tomtom 450 melding onderweg: Voedingsbron losgekoppeld

Bericht door Ruud Muschter »

De Weergavevergrendeling staat aan, en heeft ook altijd aangestaan.
Heb ook nog even naar de twee contactpuntjes gekeken achterop het toestel. Zien er heel schoon uit.
vr. gr.,


Ruud Muschter

Gebruikersavatar
Mgent
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2649
Lid geworden op: 28 aug 2007 09:44
Locatie: Adinkerke

Re: Tomtom 450 melding onderweg: Voedingsbron losgekoppeld

Bericht door Mgent »

Het kan natuurlijk zijn dat tijdens het rijden door de trillingen je wel slecht contact hebt. Misschien eens testen met een andere houder, dan kan je dat toch al uitsluiten.
Zumo XT, iPhone 13 Pro Max, Shubert SRC M1+ SCM1 , BaseCamp 4.8.12, CN Europe NTU 2023.20, Onroute motor 5.15 Europa, tomtom Vio.

Ruud Muschter
Berichten: 246
Lid geworden op: 21 sep 2010 18:30
Locatie: Groningen

Re: Tomtom 450 melding onderweg: Voedingsbron losgekoppeld

Bericht door Ruud Muschter »

Het is niet te geloven, maar ik heb net een afspraak staan met mijn dealer. Ben kort geleden van motor veranderd en heb de Tomtom van mijn vorige motor laten overzetten op de huidige.
De huidige motor staat maximaal hard afgesteld, wat vooral op klinkerweggetjes erg vervelend rijdt. De dealer gaat volgende week de vering een stuk zachter zetten.
Heel goed mogelijk dat er een oorzakelijk verband is. Dank voor je antwoorden.
vr. gr.,


Ruud Muschter

Ruud Muschter
Berichten: 246
Lid geworden op: 21 sep 2010 18:30
Locatie: Groningen

Re: Tomtom 450 melding onderweg: Voedingsbron losgekoppeld

Bericht door Ruud Muschter »

Oorzaak bleek een niet goed vastzittende stekkerverbinding te zijn. Is door de dealer gesoldeerd. Daarmee is het probleem verholpen.
vr. gr.,


Ruud Muschter

Plaats reactie

Terug naar “TomTom Rider 4x/4x0”