Dit is het service-forum van GPS specialist WayPoint uit Notter, Moordrecht, Vessem, Leek, Heerhugowaard en Hilversum.

problemen na installeren van NT2019.20 op zumo 660

De specifiek op motorrijders gerichte navigatiesystemen van Garmin

problemen na installeren van NT2019.20 op zumo 660

Berichtdoor BRURXW1 » 12 jun 2019 13:57

Als ik via JaVaWa Device Manager naar de geinstalleerde kaarten in mijn zumo660 ga kijken staat er een foutmelding achter de kaart met de vermelding SEGMENTNUMMERS IN GMAPSUPP.IMG NKOMEN OOK IN ANDERE BESTANDEN VOOR.
Ik heb reeds de kaarten eens herladen met mapinstall. In bijlag zie je een printscreen van de foutmelding

alvast bedankt
Rudi
ZUMO660.jpg
ZUMO660.jpg (114.71 KiB) 365 keer bekeken
BRURXW1
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 98
Geregistreerd: 4 feb 2005 17:52

Re: problemen na installeren van NT2019.20 op zumo 660

Berichtdoor Mgent » 12 jun 2019 14:15

Je hebt tweemaal een aantal van de kaarten op je toestel staan. Enerzijds heb je de gmapprom met 2019.20 en een gmapsupp met een aantal kaarten in. Die tweede is eigenlijk een bestand welke thuis hoort op een sd kaart. Door de overlapping van kaarten krijg je het fout symbool. Dus de gmapsupp verwijderen van je toestel zou het moeten oplossen.
Zumo 595, iPhone 11 Pro, Cardo G9x, Shubert SRC M1+ SCM1 , BaseCamp 4.8.4, CN Europe NTU 2020.20, Onroute motor 5.15 Europa, tomtom Vio.
Avatar gebruiker
Mgent
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 1848
Geregistreerd: 28 aug 2007 08:44
Woonplaats: Merelbeke

Re: problemen na installeren van NT2019.20 op zumo 660

Berichtdoor Frank » 12 jun 2019 15:10

Het lijkt erop dat de installatie in meerdere delen is gebeurd, waarschijnlijk omdat er te weinig vrije ruimte was in het toestel. De tweede installatie via Mapinstall heeft dan een aantal dubbele segmenten opgeleverd. De combinatie is ook veel te klein om alle data te bevatten. Ik zou idd het gmapsupp bestand verwijderen en dan een herinstallatie doen van de kaarten via Garmin Express. Als ik mij niet vergis werkt dit ook zo voor de 660, anders hoor ik het wel...
Het zou kunnen zijn dat je een geheugen kaartje moet steken om de volledige kaart te kunnen installeren. Anders krijg je een melding dat slechts een gedeelte wordt geïnstalleerd (en krijg je een keuze welk gedeelte je wil installeren).
Groeten,
Frank

BMW F800GT + Zumo 590 + GPSmap 62s + Edge 820
Avatar gebruiker
Frank
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 1979
Geregistreerd: 14 maart 2004 23:36
Woonplaats: Geldrop

Re: problemen na installeren van NT2019.20 op zumo 660

Berichtdoor BRURXW1 » 13 jun 2019 11:39

Bedankt voor de snelle reacties, ik heb wel beide files moeten deleten. Ik had eerst alleen gmapsupp verwijderd maar dan bleef ik op de Zumo 660 de melding krijgen "De geïmporteerde route zijn berekend op basis andere kaarten. Wilt u de routes opnieuw laten berekenen. Na het deleten van de andere file en naderhand de kaarten terug laden met mapinstall is het probleem opgelost.
Nogmaals bedankt voor de hulp
Rudi
BRURXW1
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 98
Geregistreerd: 4 feb 2005 17:52


Keer terug naar Zumo 660, 220 en 210

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten


cron