problemen na installeren van NT2019.20 op zumo 660

De specifiek op motorrijders gerichte navigatiesystemen van Garmin
Plaats reactie
BRURXW1
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 117
Lid geworden op: 4 feb 2005 17:52

problemen na installeren van NT2019.20 op zumo 660

Bericht door BRURXW1 »

Als ik via JaVaWa Device Manager naar de geinstalleerde kaarten in mijn zumo660 ga kijken staat er een foutmelding achter de kaart met de vermelding SEGMENTNUMMERS IN GMAPSUPP.IMG NKOMEN OOK IN ANDERE BESTANDEN VOOR.
Ik heb reeds de kaarten eens herladen met mapinstall. In bijlag zie je een printscreen van de foutmelding

alvast bedankt
Rudi
ZUMO660.jpg
ZUMO660.jpg (114.71 KiB) 824 keer bekeken

Gebruikersavatar
Mgent
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2649
Lid geworden op: 28 aug 2007 09:44
Locatie: Adinkerke

Re: problemen na installeren van NT2019.20 op zumo 660

Bericht door Mgent »

Je hebt tweemaal een aantal van de kaarten op je toestel staan. Enerzijds heb je de gmapprom met 2019.20 en een gmapsupp met een aantal kaarten in. Die tweede is eigenlijk een bestand welke thuis hoort op een sd kaart. Door de overlapping van kaarten krijg je het fout symbool. Dus de gmapsupp verwijderen van je toestel zou het moeten oplossen.
Zumo XT, iPhone 13 Pro Max, Shubert SRC M1+ SCM1 , BaseCamp 4.8.12, CN Europe NTU 2023.20, Onroute motor 5.15 Europa, tomtom Vio.

Gebruikersavatar
Frank
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2549
Lid geworden op: 14 mar 2004 23:36
Locatie: Helmond (Stiphout)

Re: problemen na installeren van NT2019.20 op zumo 660

Bericht door Frank »

Het lijkt erop dat de installatie in meerdere delen is gebeurd, waarschijnlijk omdat er te weinig vrije ruimte was in het toestel. De tweede installatie via Mapinstall heeft dan een aantal dubbele segmenten opgeleverd. De combinatie is ook veel te klein om alle data te bevatten. Ik zou idd het gmapsupp bestand verwijderen en dan een herinstallatie doen van de kaarten via Garmin Express. Als ik mij niet vergis werkt dit ook zo voor de 660, anders hoor ik het wel...
Het zou kunnen zijn dat je een geheugen kaartje moet steken om de volledige kaart te kunnen installeren. Anders krijg je een melding dat slechts een gedeelte wordt geïnstalleerd (en krijg je een keuze welk gedeelte je wil installeren).
Groeten,
Frank

BMW F800GT/Zumo XT/GPSmap 62s/ Edge 830/VivoActive 3/Venu SQ

BRURXW1
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 117
Lid geworden op: 4 feb 2005 17:52

Re: problemen na installeren van NT2019.20 op zumo 660

Bericht door BRURXW1 »

Bedankt voor de snelle reacties, ik heb wel beide files moeten deleten. Ik had eerst alleen gmapsupp verwijderd maar dan bleef ik op de Zumo 660 de melding krijgen "De geïmporteerde route zijn berekend op basis andere kaarten. Wilt u de routes opnieuw laten berekenen. Na het deleten van de andere file en naderhand de kaarten terug laden met mapinstall is het probleem opgelost.
Nogmaals bedankt voor de hulp
Rudi

Plaats reactie

Terug naar “Zumo 660, 220 en 210”