Etrex 25T; tripteller blijft doortellen...

De serie eTrexen met knopbediening
Plaats reactie
Gebruikersavatar
charlesb52
Berichten: 37
Lid geworden op: 1 feb 2009 23:13
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Etrex 25T; tripteller blijft doortellen...

Bericht door charlesb52 »

De tripteller blijft tijdens een stop doortellen.
Op het eind van de wandeling heb ik veel te veel gelopen!!! Pauze staat ingesteld op 2,5 km/u, dus bij een stop zou de tripteller moeten stilstaan dacht ik.
Wat zie ik over het hoofd, wat kan ik instellen?


16-6: 20T gewijzigd naar 25T
Laatst gewijzigd door charlesb52 op 16 jun 2019 17:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Sportzilla, http://www.sportzilla.nl
Zumo220, Zumo 395, Etrex20 Touch

Mattheus
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 169
Lid geworden op: 14 jun 2009 20:02

Re: Etrex 20T; tripteller blijft doortellen...

Bericht door Mattheus »

charlesb52 schreef:De tripteller blijft tijdens een stop doortellen.
Op het eind van de wandeling heb ik veel te veel gelopen!!! Pauze staat ingesteld op 2,5 km/u, dus bij een stop zou de tripteller moeten stilstaan dacht ik.
Wat zie ik over het hoofd, wat kan ik instellen?
20T? 25T?

Zelf heb ik 2 Extrexen 25T. Die ik voor het fietsen gebruik, is redelijk nauwkeurig, maar die ik voor het wandelen gebruik is minder nauwkeurig. De 25T kun je het beste instellen dat je handmatig start en stopt. Voor mijn gevoel geeft dat de minste problemen. De 25T die ik voor wandelen gebruik, heb ik ingesteld: vast op de weg, GPS+Glonass ingeschakeld en WAAS ingeschakeld. De meeste keren wordt de juiste afstand en tijd weergegeven. Dat is afhankelijk van de weersomstandigheden. Gisteren zou ik ruim 4 minuten minder hebben gelopen over precies dezelfde afstand als andere dagen. Ook gaf de 25T 300 meter minder aan. Soms geeft hij te veel aan, soms te weinig, maar gemiddeld over meerdere wandelingen klopt het redelijk.
Garmin Nüvi 1340 LMT, Garmin Etrex 20(X) en Garmin 25T

Gebruikersavatar
e.vdwerf
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2540
Lid geworden op: 13 sep 2008 12:17
Locatie: Dordrecht

Re: Etrex 20T; tripteller blijft doortellen...

Bericht door e.vdwerf »

Bedoel je niet etrex 25 touch?

Dat "foutje" is er ingeslopen na update software 3.00..
Als je er aan ergert zou je kunnen downgraden.. maar 3.00 heeft ook weer andere onhebbelijkheden.

Edit.. dus 3.00 was de laatste versie die niet doortelt ook al staat je scherm nog op de profielkeuzes..

Edit 2.. in software 3.70 lijkt autopause wel ter werken met instelling 2.50 km/u

Het blauwe lijntje maakt nog wel een spinnenweb door drifting maar de afstandteller staat stil. Wel kan het even duren voordat autopauze aanslaat.

Edit 3. Nog eens getest met software 3.70.. alle tellers staan gewoon stil bij rust. Zelfs de teller tijd gestopt en dat vind ik dan weer vreemd.

Welke softwareversie draait op je toestel?
Etrex Vista HCX, 30 en Touch 35 op de Flyer T14 HighSpeed - Contributor Openstreetmap

Gebruikersavatar
charlesb52
Berichten: 37
Lid geworden op: 1 feb 2009 23:13
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Re: Etrex 25T; tripteller blijft doortellen...

Bericht door charlesb52 »

Ik heb 20T intussen gewijzigd naar 25T, excuses!

Bedankt voor het meedenken, de software is 3.80 ........
Sportzilla, http://www.sportzilla.nl
Zumo220, Zumo 395, Etrex20 Touch

Gebruikersavatar
e.vdwerf
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2540
Lid geworden op: 13 sep 2008 12:17
Locatie: Dordrecht

Re: Etrex 25T; tripteller blijft doortellen...

Bericht door e.vdwerf »

Het zal inderdaad niet 100 % werken. Dat de teller helemaal niet stopt blijft vreemd. Of het aan de software 3.8 ligt... geen idee.
Een gps is per definitie onbetrouwbaar in de afstand.
Software 3.8 heeft nog wel de onhebbelijkheid dat wanneer je een waypoint maakt..opzoekt het scherm meer dan een minuut in de wacht gaat. Ik ben toen weer teruggegaan naar 3.70. Daar dus geen problemen.
Etrex Vista HCX, 30 en Touch 35 op de Flyer T14 HighSpeed - Contributor Openstreetmap

Mattheus
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 169
Lid geworden op: 14 jun 2009 20:02

Re: Etrex 25T; tripteller blijft doortellen...

Bericht door Mattheus »

charlesb52 schreef:Ik heb 20T intussen gewijzigd naar 25T, excuses!

Bedankt voor het meedenken, de software is 3.80 ........
De routering heb ik nog nooit gebruikt op mijn Etrexen. Op de fiets gebruik ik vaak een track. En voor het wandelen gebruik ik mijn Etrex vooral als kilometerteller. Er zijn een aantal opties waar routering aan staat. Op mijn wandel 25T heb ik die allemaal uitgeschakeld.

Ik heb de indruk dat een 25T minder betrouwbaar is bij het wandelen vanwege de lage snelheid. Autopause staat op mijn wandel Etrex op 2,41 km/uur. Als de weersomstandigheden ongunstig zijn, pauzeert hij soms heel even. Tijdens een wandeling kan de afwijking pl.m. 5% zijn, dat geldt ook voor de tijd. Maar over 7 wandelingen gerekend is de afwijking ong. 1%. De 25T die ik gebruik voor het fietsen is aanzienlijk nauwkeuriger, waarschijnlijk door de hogere snelheid.
Garmin Nüvi 1340 LMT, Garmin Etrex 20(X) en Garmin 25T

Plaats reactie

Terug naar “eTrex 10, 20(X) en 30(X)”