Hallo, sinds een week werkt het touchscreen van mijn Zumo 350 niet meer, of bijna niet.
Als ik het toestel op de motor gebruik springt hij meestal wel naar de kaartweergave en soms kan ik dan ook de knoppen bedienen maar soms ook niet. Los in de hand werkt het zeker niet meer. Wat zou dit kunnen zijn?
Resetten kan ook niet omdat als je ding uit wilt zetten en je 10 sec de aan/uitknop indrukt verschijnt er wel het vraagschermpje Toestel uitschakelen ik dus niet op UIT kan drukken
Ook op de computer kan ik hem niet bekijken omdat hij in de verkeerde modus staat, kan ik dus ook niet veranderen
touchscreen werkt niet meer
touchscreen werkt niet meer
Oregon 700, Zumo 396, Vittorio, Sensa, Triumph Tiger955i, Triumph Bonneville 750, Matchless G3L
Re: touchscreen werkt niet meer
Ja, dat is een optie maar ik hoopte dat ik gebruik kon maken van de kennis die er op dit forum is. Als dat niet lukt kan ik altijd nog naar Waypoint gaan
Oregon 700, Zumo 396, Vittorio, Sensa, Triumph Tiger955i, Triumph Bonneville 750, Matchless G3L
- HaWee
- Onafhankelijk GPS-specialist
- Berichten: 22913
- Lid geworden op: 28 jul 2008 16:24
- Locatie: Eindhoven
Re: touchscreen werkt niet meer
er zijn veel mogelijke oorzaken
een mogelijke oorzaak kan een zandkorreltje oid onder de rand van het touchscreen zijn, soms is dat op te lossen door met een pasje of zo de rand schoon te maken.
Soms kunnen problemen ontstaan door een flexfoil die als verbinding tussen electronica en screen werkt, die kan iets verschuiven en schuin zitten of slecht kontakt maken in de connector . (of de soldeerpunten van de connector? )
En het touchscreen kan ook gewoon "versleten" zijn en dan zijn er op internet vervangende touchscreens te koop en instructiefilmpjes te vinden hoe het te vervangen.
Maar bij Waypoint hebben ze ervaring met het openmaken en weer op de juiste manier in elkaar zetten van het apparaat.
een mogelijke oorzaak kan een zandkorreltje oid onder de rand van het touchscreen zijn, soms is dat op te lossen door met een pasje of zo de rand schoon te maken.
Soms kunnen problemen ontstaan door een flexfoil die als verbinding tussen electronica en screen werkt, die kan iets verschuiven en schuin zitten of slecht kontakt maken in de connector . (of de soldeerpunten van de connector? )
En het touchscreen kan ook gewoon "versleten" zijn en dan zijn er op internet vervangende touchscreens te koop en instructiefilmpjes te vinden hoe het te vervangen.
Maar bij Waypoint hebben ze ervaring met het openmaken en weer op de juiste manier in elkaar zetten van het apparaat.
"Always Look on the Bright Side of Life"