Kaartupdate Zumo 660
-
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 25 jan 2010 12:26
- Locatie: Drachten
Kaartupdate Zumo 660
Vandaag kreeg ik bericht via Garmin Express dat er een kaartupdate voor de Zumo 660 is, de versie van de kaart is 2020.10
Ik heb de update gedaan en dat ging uitstekend vwb de kaart op de Zumo zelf, de installatie op de pc gaf telkens een foutmelding. zijn er meer welke deze fout krijgen? en zo ja hoe kun je de kaart toch op de pc krijgen?
alvast bedankt voor een oplossing.
Groet, Peter
Ik heb de update gedaan en dat ging uitstekend vwb de kaart op de Zumo zelf, de installatie op de pc gaf telkens een foutmelding. zijn er meer welke deze fout krijgen? en zo ja hoe kun je de kaart toch op de pc krijgen?
alvast bedankt voor een oplossing.
Groet, Peter
- HaWee
- Onafhankelijk GPS-specialist
- Berichten: 22861
- Lid geworden op: 28 jul 2008 16:24
- Locatie: Eindhoven
Re: Kaartupdate Zumo 660
als je kijkt in software - CN etc dan zie je dat iedereen kennelijk last heeft met het op de computer krijgen van de kaart
"Always Look on the Bright Side of Life"
-
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 25 jan 2010 12:26
- Locatie: Drachten
Re: Kaartupdate Zumo 660
Inmiddels heb ik Garmin gemaild in de ijdele hoop iets van hen te gaan horen. Als ik iets van ze verneem zal ik dat laten weten hier.
Groet, Peter
Groet, Peter
Re: Kaartupdate Zumo 660
Hier ook hetzelfde , het blijft aanklooien met Garmin
groeten ,
Karst
Beeline
Op een Moto Guzzi V85 TT
Wees jezelf, er zijn anderen genoeg !!
Karst
Beeline
Op een Moto Guzzi V85 TT
Wees jezelf, er zijn anderen genoeg !!
-
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 25 jan 2010 12:26
- Locatie: Drachten
Re: Kaartupdate Zumo 660
Er is heden een wonder gebeurt, ik heb meerdere keren Garmin Express gestart en de kaartupdate op de pc uitgevoerd telkens met een negatief resultaat steeds de foutmelding.
Vandaag echter heb ik dezelfde procedure gevolgd en waarachtig, binnen 2 minuten is de kaartupdate op de pc gelukt.
Van Garmin heb ik geen reactie mogen krijgen anders dan een mailtje na 3 dagen dat mijn mail ontvangen was.
Kennelijk hebben meer menden gemaild en is er toch actie van Garmin ondernomen om de kaartupdate mogelijk te maken.
Ik ben benieuwd of de kaartupdate bij iedereen zal lukken, ik wens ze bij dezen suc6.
Groet, Peter
Vandaag echter heb ik dezelfde procedure gevolgd en waarachtig, binnen 2 minuten is de kaartupdate op de pc gelukt.
Van Garmin heb ik geen reactie mogen krijgen anders dan een mailtje na 3 dagen dat mijn mail ontvangen was.
Kennelijk hebben meer menden gemaild en is er toch actie van Garmin ondernomen om de kaartupdate mogelijk te maken.
Ik ben benieuwd of de kaartupdate bij iedereen zal lukken, ik wens ze bij dezen suc6.
Groet, Peter
-
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 25 jan 2010 12:26
- Locatie: Drachten
Re: Kaartupdate Zumo 660
Toch nog net een mail gekregen van Garmin NL Support>
Beste Peter,
Bedankt dat u contact heeft opgenomen met Garmin Support.
Garmin Express maakt verbinding met internet om software, kaartupdates en andere downloadbare inhoud voor Garmin toestellen te downloaden. Problemen met de internetverbinding kunnen ervoor zorgen dat Garmin Express de inhoud niet kan downloaden.
Symptomen van deze problemen zijn onder andere:
• Er was een probleem tijdens het installeren van de update foutmelding
• Er was een probleem met het installeren van de inhoud foutmelding
• Er is geen voortgang zichtbaar
• De voortgang loopt af en toe terug
Oplossing
________________________________________
Belangrijk: zorg ervoor dat u de nieuwste versie van Garmin Express gebruikt. Zie Garmin Express bijwerken
1. Zorg ervoor dat uw computer genoeg opslagruimte heeft
Kaarten bevatten veel informatie die naar uw computer moet worden gedownload voordat u deze op uw toestel installeert. Voor sommige downloads is mogelijk tot 20 GB vrije schijfruimte nodig om succesvol te kunnen installeren
Windows Mac
1. Klik op de Windows + E knop op het toetsenboord
2. Klik op Deze Computer (Alleen bij Windows 10)
3. Klik met de rechtermuisknop op Lokale Schijf (C:)
4. Klik opk Eigenschappen
5. Klik op het Apple icoon in de menu balk
6. Klik op Over deze Mac
7. Klik op het Opslag tabblad
2. Controleer of de internetverbinding voldoet aan de systeemvereisten van Garmin Express
U heeft een snelle internetverbinding nodig, zoals ADSL of kabel. Garmin Express kan niet worden gebruikt met mobiele breedband (MiFi, AirCard of mobiel internet), satellietinternet of inbelverbindingen. Neem contact op met uw internetprovider als u niet zeker weet wat voor type verbinding u gebruikt
3. Controleer of de Internet Service Provider (ISP) geen grote downloads beperkt
Veel van de downloadbare kaartproducten van Garmin zijn meerdere gigabytes (GB) groot. Sommige internetproviders leggen een limiet op de hoeveelheid gegevens die tijdens een dagelijkse of maandelijkse cyclus kan worden gedownload. Afhankelijk van de internetprovider kan het overschrijden van deze limiet resulteren in verminderde internetprestaties of kosten voor de extra gegevens die worden gebruikt. Neem contact op met uw internetprovider om te controleren of uw internetservice afgesloten of beperkt is
4. Controleer of de datum, tijd en tijdzone correct zijn ingesteld op de computer
Zelfs als de tijd en datum correct lijken op uw computer kan de tijdzone verkeerd ingesteld zijn. Garmin Express kan dan niet goed communiceren met de Garmin-servers. Om dit te controleren zie FAQ: Datum, tijd en tijdzone instellingen controleren op een computer
5. Vermijd openbare wifi-verbindingen en werkcomputers
Het gebruik van openbare Wi-Fi of een werkcomputer of netwerk kan vele obstakels introduceren die een succesvolle download kunnen voorkomen. Als het downloaden via een van deze verbindingen mislukt, sluit uw computer dan direct aan op de modem met een ethernetkabel
6. Zorg bij gebruik van een Wi-Fi-verbinding voor een sterk signaal
Probeer indien mogelijk de computer dichter bij de Wi-Fi-router te plaatsen. Als u nog steeds geen sterk signaal kunt krijgen, sluit uw computer dan direct aan op de modem met een ethernet kabel
7. Herstart de computer
Deze stappen horen problemen met het downloaden van inhoud in Garmin Express op te lossen. Als het probleem met deze stappen niet is opgelost, gaat u naar de sectie van het Support Center om andere Express onderwerpen te zoeken. U kunt hier ook de beschikbare mogelijkheden om contact met ons op te nemen vinden.
Als er nog iets is waarmee ik u kan helpen, dan ben ik u uiteraard graag weer van dienst. Als alternatief kunt u ook naar aanvullende informatie zoeken op onze website: http://support.garmin.com/nl-NL/
Met vriendelijke groeten,
Bjorn
Garmin Support
______________________________________________________________
Garmin Support - www.garmin.nl
Beste Peter,
Bedankt dat u contact heeft opgenomen met Garmin Support.
Garmin Express maakt verbinding met internet om software, kaartupdates en andere downloadbare inhoud voor Garmin toestellen te downloaden. Problemen met de internetverbinding kunnen ervoor zorgen dat Garmin Express de inhoud niet kan downloaden.
Symptomen van deze problemen zijn onder andere:
• Er was een probleem tijdens het installeren van de update foutmelding
• Er was een probleem met het installeren van de inhoud foutmelding
• Er is geen voortgang zichtbaar
• De voortgang loopt af en toe terug
Oplossing
________________________________________
Belangrijk: zorg ervoor dat u de nieuwste versie van Garmin Express gebruikt. Zie Garmin Express bijwerken
1. Zorg ervoor dat uw computer genoeg opslagruimte heeft
Kaarten bevatten veel informatie die naar uw computer moet worden gedownload voordat u deze op uw toestel installeert. Voor sommige downloads is mogelijk tot 20 GB vrije schijfruimte nodig om succesvol te kunnen installeren
Windows Mac
1. Klik op de Windows + E knop op het toetsenboord
2. Klik op Deze Computer (Alleen bij Windows 10)
3. Klik met de rechtermuisknop op Lokale Schijf (C:)
4. Klik opk Eigenschappen
5. Klik op het Apple icoon in de menu balk
6. Klik op Over deze Mac
7. Klik op het Opslag tabblad
2. Controleer of de internetverbinding voldoet aan de systeemvereisten van Garmin Express
U heeft een snelle internetverbinding nodig, zoals ADSL of kabel. Garmin Express kan niet worden gebruikt met mobiele breedband (MiFi, AirCard of mobiel internet), satellietinternet of inbelverbindingen. Neem contact op met uw internetprovider als u niet zeker weet wat voor type verbinding u gebruikt
3. Controleer of de Internet Service Provider (ISP) geen grote downloads beperkt
Veel van de downloadbare kaartproducten van Garmin zijn meerdere gigabytes (GB) groot. Sommige internetproviders leggen een limiet op de hoeveelheid gegevens die tijdens een dagelijkse of maandelijkse cyclus kan worden gedownload. Afhankelijk van de internetprovider kan het overschrijden van deze limiet resulteren in verminderde internetprestaties of kosten voor de extra gegevens die worden gebruikt. Neem contact op met uw internetprovider om te controleren of uw internetservice afgesloten of beperkt is
4. Controleer of de datum, tijd en tijdzone correct zijn ingesteld op de computer
Zelfs als de tijd en datum correct lijken op uw computer kan de tijdzone verkeerd ingesteld zijn. Garmin Express kan dan niet goed communiceren met de Garmin-servers. Om dit te controleren zie FAQ: Datum, tijd en tijdzone instellingen controleren op een computer
5. Vermijd openbare wifi-verbindingen en werkcomputers
Het gebruik van openbare Wi-Fi of een werkcomputer of netwerk kan vele obstakels introduceren die een succesvolle download kunnen voorkomen. Als het downloaden via een van deze verbindingen mislukt, sluit uw computer dan direct aan op de modem met een ethernetkabel
6. Zorg bij gebruik van een Wi-Fi-verbinding voor een sterk signaal
Probeer indien mogelijk de computer dichter bij de Wi-Fi-router te plaatsen. Als u nog steeds geen sterk signaal kunt krijgen, sluit uw computer dan direct aan op de modem met een ethernet kabel
7. Herstart de computer
Deze stappen horen problemen met het downloaden van inhoud in Garmin Express op te lossen. Als het probleem met deze stappen niet is opgelost, gaat u naar de sectie van het Support Center om andere Express onderwerpen te zoeken. U kunt hier ook de beschikbare mogelijkheden om contact met ons op te nemen vinden.
Als er nog iets is waarmee ik u kan helpen, dan ben ik u uiteraard graag weer van dienst. Als alternatief kunt u ook naar aanvullende informatie zoeken op onze website: http://support.garmin.com/nl-NL/
Met vriendelijke groeten,
Bjorn
Garmin Support
______________________________________________________________
Garmin Support - www.garmin.nl
- HaWee
- Onafhankelijk GPS-specialist
- Berichten: 22861
- Lid geworden op: 28 jul 2008 16:24
- Locatie: Eindhoven
Re: Kaartupdate Zumo 660
een keer een duidelijk verhaal van Garmin support wat ook nog met de vraag te maken heeft
Er ontbreekt een opmerking nl er was aan de Garmin kant iets niet goed en dat is verholpen.
Als je kijkt op dit forum onder Helpdesk-Software-CN dan zie je dat het probleem bij CN-NT updaten naar de pc is opgelost per vandaag.
Er ontbreekt een opmerking nl er was aan de Garmin kant iets niet goed en dat is verholpen.
Als je kijkt op dit forum onder Helpdesk-Software-CN dan zie je dat het probleem bij CN-NT updaten naar de pc is opgelost per vandaag.
"Always Look on the Bright Side of Life"
- Erik
- WayPoint relatie
- Berichten: 2593
- Lid geworden op: 2 jun 2006 00:07
- Locatie: waar de tongval Nedersaksisch is
Re: Kaartupdate Zumo 660
met Garmin never a dull moment
Groeten
Erik BMW K met StreetPilot IIIdeluxe => SP2610 => SP2720 => SP2820 met CNEur NT LTU, MapSource 6.12.4 (WinXP) en 6.16.3 (W10); eTrex Legend HCx met OpenFietsMap; nüvi 2595LM; Garmin vívofit; Concept 2; SRC op Schuberth C3 PRO
Erik BMW K met StreetPilot IIIdeluxe => SP2610 => SP2720 => SP2820 met CNEur NT LTU, MapSource 6.12.4 (WinXP) en 6.16.3 (W10); eTrex Legend HCx met OpenFietsMap; nüvi 2595LM; Garmin vívofit; Concept 2; SRC op Schuberth C3 PRO
- pheufk
- WayPoint relatie
- Berichten: 2064
- Lid geworden op: 19 sep 2006 21:07
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer:
Re: Kaartupdate Zumo 660
Inderdaad het probleem is opgelost er is ook een nieuwe Update van GarminExspress versie 6.16.00
Groetjes Piet,
SP2820 firmware 4.40 - NT 2020.20
Zumo 660 CN2023.10 NT
Zumo 550 firmware 5.00 - CN 2023.10 NT
Zumo 396 LMT-S CN Europa 2024.10 NTU Sena SRL-2
SP2820 firmware 4.40 - NT 2020.20
Zumo 660 CN2023.10 NT
Zumo 550 firmware 5.00 - CN 2023.10 NT
Zumo 396 LMT-S CN Europa 2024.10 NTU Sena SRL-2
Kaartupdate Zumo 660 2021
Even dit topic nieuw leven inblazen.
Ik doe een update van de 660 en GE zegt dat de kaart bijna 8 Gb groot is.
Prima, er zit een SD kaart in die zegt meer dan 8 Gb ruimte te hebben.
Echter GE zegt er is te weinig ruimte en ik mag kiezen uit regio's (Midden Europa dan maar).
Hoe krijg ik GE zover toch de kaart te installeren op het toestel/SD kaart. Zoals het nu ook al is?
Ruimte maken, iets weggooien en wat dan.
Ik doe een update van de 660 en GE zegt dat de kaart bijna 8 Gb groot is.
Prima, er zit een SD kaart in die zegt meer dan 8 Gb ruimte te hebben.
Echter GE zegt er is te weinig ruimte en ik mag kiezen uit regio's (Midden Europa dan maar).
Hoe krijg ik GE zover toch de kaart te installeren op het toestel/SD kaart. Zoals het nu ook al is?
Ruimte maken, iets weggooien en wat dan.
Eerst rijden, dan oordelen. Zumo XT op Tenere 700.
- JaVaWa
- WayPoint GPS specialist
- Berichten: 18257
- Lid geworden op: 11 feb 2008 23:46
- Locatie: Traiectum
- Contacteer:
Re: Kaartupdate Zumo 660
Het is iets ingewikkelder dan dat…
Hier vind je een compleet stappenplan voor de zumo 660:
https://www.javawa.nl/update660.html
Hier vind je een compleet stappenplan voor de zumo 660:
https://www.javawa.nl/update660.html
Kijk op https://www.javawa.nl voor GPS-gerelateerde software, informatie en tips.
Mijn 130 GPS-toestellen
Mijn 130 GPS-toestellen
Re: Kaartupdate Zumo 660
Helder verhaal. Daar kom ik wel uit. Dank je!
Eerst rijden, dan oordelen. Zumo XT op Tenere 700.
Re: Kaartupdate Zumo 660
Ik kom er wel uit zei ik? Ja en nee.
Tm punt 8 gedaan wat er in de instructie staat. Het truukje met het xml-bestand om een schijf van je computer te laten lijken op een gps. Voor Garmin software dan.
Mapinstall opgestart bij punt 9. Die zag maar 4Gb van mijn 16Gb schijfje waarvan toch 12Gb vrij is.
Denkende aan dat xml-bestand Garmin Express opgestart. Die wilde de nieuwe totale kaart wel installeren op de SD kaart.
Met de namen zoals in de instructie staat om te hernoemen.
SD in het toestel, en die ziet de nieuwe kaart.
Basecamp ziet de nieuwe kaart (2x?) op de SD kaart staan, en de 3D op het toestel.
Op toestel en SD kaart staat nu wel wat dubbel.
Het staat niet in de weg, dus ik laat het maar staan.
De JCV map met identieke inhoud.
De Gmap3D bestanden zijn ook dubbel.
De Zumo 660 lijkt goed te werken. GE zegt echter dat er nog een kaartupdate te doen is van 7,97 Gb (in 20 minuten !?).
En die begint weer te miepen over ruimte en regio's.
Tm punt 8 gedaan wat er in de instructie staat. Het truukje met het xml-bestand om een schijf van je computer te laten lijken op een gps. Voor Garmin software dan.
Mapinstall opgestart bij punt 9. Die zag maar 4Gb van mijn 16Gb schijfje waarvan toch 12Gb vrij is.
Denkende aan dat xml-bestand Garmin Express opgestart. Die wilde de nieuwe totale kaart wel installeren op de SD kaart.
Met de namen zoals in de instructie staat om te hernoemen.
SD in het toestel, en die ziet de nieuwe kaart.
Basecamp ziet de nieuwe kaart (2x?) op de SD kaart staan, en de 3D op het toestel.
Op toestel en SD kaart staat nu wel wat dubbel.
Het staat niet in de weg, dus ik laat het maar staan.
De JCV map met identieke inhoud.
De Gmap3D bestanden zijn ook dubbel.
De Zumo 660 lijkt goed te werken. GE zegt echter dat er nog een kaartupdate te doen is van 7,97 Gb (in 20 minuten !?).
En die begint weer te miepen over ruimte en regio's.
Eerst rijden, dan oordelen. Zumo XT op Tenere 700.
- JaVaWa
- WayPoint GPS specialist
- Berichten: 18257
- Lid geworden op: 11 feb 2008 23:46
- Locatie: Traiectum
- Contacteer:
Re: Kaartupdate Zumo 660
Heb je de nieuwste versie van MapInstall gebruikt? Op zich kan het ook wel met GE, alleen hebben de kaartbestanden dan iets andere namen. De JCV en de Gmap3D zou ik wel van de SD-kaart verwijderen.
De BaseCamp de kaart 2x op de SD-kaart ziet staan klopt, de kaart is immers verdeeld over twee bestanden.
Het gezeur van GE over de kaartupdate kun je het beste negeren...
De BaseCamp de kaart 2x op de SD-kaart ziet staan klopt, de kaart is immers verdeeld over twee bestanden.
Het gezeur van GE over de kaartupdate kun je het beste negeren...
Kijk op https://www.javawa.nl voor GPS-gerelateerde software, informatie en tips.
Mijn 130 GPS-toestellen
Mijn 130 GPS-toestellen
Re: Kaartupdate Zumo 660
Vers gedownloade Mapinstall gebruikt.
JCV en 3D verwijdert van SD. Lijkt niets uit te maken, dwz alles doet het nog.
GE zeurt nog steeds.
Heb wel een .express bestand verwijdert.
Heb alleen een All West kaart.
JDM gaf 3 fouten op een gmapprom bestand dat de All East leek te bevatten. Dat bestand heb ik verwijdert.
Heb het gevoel dat ik veel moet gaan verwijderen en helemaal clean het nog eens moet doen.
JCV en 3D verwijdert van SD. Lijkt niets uit te maken, dwz alles doet het nog.
GE zeurt nog steeds.
Heb wel een .express bestand verwijdert.
Heb alleen een All West kaart.
JDM gaf 3 fouten op een gmapprom bestand dat de All East leek te bevatten. Dat bestand heb ik verwijdert.
Heb het gevoel dat ik veel moet gaan verwijderen en helemaal clean het nog eens moet doen.
Eerst rijden, dan oordelen. Zumo XT op Tenere 700.