BaseCamp 4.7.0 Windows

De opvolger van Mapsource
rbeverdam
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 7
Lid geworden op: 8 mar 2005 12:35
Locatie: Enschede

Re: BaseCamp 4.7.0 Windows

Bericht door rbeverdam »

Het verbaast mij een beetje, dat niemand nog uitgevogeld heeft hoe hij MapInstall onder BaseCamp 4.7 aan de praat heeft gekregen... (of in elk geval nog niet in dit draadje gemeld :o)

In elk geval bleek het niet echt ingewikkeld. Maar natuurlijk is het wel het handigst om je het probleem van tevoren te realiseren.

Wat ik gedaan heb is de oude MapInstall opzoeken (bij mij C:\Program Files (x86)\Garmin\MapInstall, maar het pad hangt natuurlijk van de gekozen installatiemap af) en daaruit 2 bestanden even apart zetten. Na de installatie van de nieuwe BaseCamp overschrijf ik de 2 bestanden van MapInstall 4.2.0.0 met de 2 bewaarde exemplaren van MapInstall 4.0.4.0.

Het betreft deze twee bestanden:
  • MapInstall.exe: het hoofdprogramma,
  • MapInstallNLD.dll: de subroutinebibliotheek en taalmodule.
Dit opzij zetten van de twee gebruikte bestanden van MapInstall heeft me onlangs ook nog geholpen toen ik alles opnieuw moest installeren na de vervanging van mijn gestorven machine.
Groeten,
Roelof

GPS-V, Oregon 400t, Nüvi 3790T

Gebruikersavatar
tony rave
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2113
Lid geworden op: 1 dec 2004 14:33
Locatie: View over Baltic Sea

Re: BaseCamp 4.7.0 Windows

Bericht door tony rave »

Ik denk dat er meerderen zijn die zo'n oplossing gebruiken.

Wanneer je de oude MapInstall in een aparte folder zet heb je er geen omkijken meer naar.
Anders dien je bij elke BC update, als die nog komen, de nieuw geinstalleerde MapInstall bestanden weer te vervangen.

Uiteraard dan MapInstall niet meer aanroepen vanuit BaseCamp.
mapinstall.png
mapinstall.png (62.14 KiB) 1848 keer bekeken
Ж MapSource ► route-creatie ║ directe-route + track ► GPSMap's 60CSx, 79S, 276Cx (probleemloos)║BaseCamp ► databeheer Ж

Gebruikersavatar
keesm
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 5625
Lid geworden op: 18 nov 2004 21:03
Locatie: N 51°48' E 5°14'

Re: BaseCamp 4.7.0 Windows

Bericht door keesm »

Doe ik al jaren, roep Mapinstall nooit vanuit Basecamp aan...

rbeverdam
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 7
Lid geworden op: 8 mar 2005 12:35
Locatie: Enschede

Re: BaseCamp 4.7.0 Windows

Bericht door rbeverdam »

Natuurlijk is het ook mogelijk om MapInstall buiten BaseCamp om te installeren en aan te roepen. Maar dat rechtstreeks aanroepen lukt even goed als hij op de standaard wijze "onder" BaseCamp hangt. Probleem is echter dat ik bij gescheiden installatie wel eens vergeet om 'm niet vanuit BaseCamp aan te roepen en me de fout pas realiseer als het te laat is... :oops:

Met de door mij gekozen oplossing heb ik 'the best of both worlds' (maar dat is natuurlijk wel mijn persoonlijke smaak).

Bovendien: stel dat Garmin met een nieuwe BaseCamp ook een verbeterde MapInstall meelevert, dan kan ik 'm altijd eerst even uittesten voordat ik de oude terugzet. Die vernieuwing valt bij het vervangen nl. direct op aan de hand van de versienummers. Zo heeft alles zijn voors en tegens.
Groeten,
Roelof

GPS-V, Oregon 400t, Nüvi 3790T

Gebruikersavatar
guzzi vero
Berichten: 1709
Lid geworden op: 28 sep 2006 00:38
Locatie: Oostduinkerke

Re: BaseCamp 4.7.0 Windows

Bericht door guzzi vero »

voor de SP2820 gebruik ik ook mapinstall. staat als app in mijn windows en ik zie hoeveel MB er nog vrij zijn bij het kiezen van de kaartsegmenten. Voor mij handiger dan MS of BC.
BMW R1200RT en nog wat andere meuk - Zumo 590 - SP2820

rbeverdam
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 7
Lid geworden op: 8 mar 2005 12:35
Locatie: Enschede

Re: BaseCamp 4.7.0 Windows

Bericht door rbeverdam »

guzzi vero schreef:voor de SP2820 gebruik ik ook mapinstall. staat als app in mijn windows en ik zie hoeveel MB er nog vrij zijn bij het kiezen van de kaartsegmenten. Voor mij handiger dan MS of BC.
MapInstall is en blijft een separate applicatie. Daarom kunnen er ook zoveel verschillende vormen van gebruik de revue passeren. En het maakt daarom ook niet uit of hij nu gestart wordt als taak onder MS/BC (o.a. mijn gebruik) of als taak onder de Windows Verkenner (o.a. jouw gebruik). In alle gevallen zie je bv. het overzicht van het geheugengebruik van je apparaat.
Groeten,
Roelof

GPS-V, Oregon 400t, Nüvi 3790T

Gebruikersavatar
GPS Expert
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2013 22:41
Locatie: Amsterdam, Apeldoorn, Havelte, Hilversum, Hoensbroek, Leusden, Privé les of GPS Helpdesk
Contacteer:

Re: BaseCamp 4.7.0 Windows

Bericht door GPS Expert »

Hier staan ouder versies: http://forum.gps-expert.nl/viewtopic.php?f=19&t=124

Ooit begonnen om taal definitief te maken, maar toepasbaar voor meer zaken, zoals het portable maken van MapSource/MapInstall en meerder verschillende versies van MapSource naast elkaar te kunnen starten.
Marco

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav, Peaklife/Rage.

Zie ook mijn Kennisforum en YouTube kanaal.

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Basecamp voor Windows”