CN 2020.10 Europa NTU versie

Voor vragen over gebruik van en updates uitvoeren op City Navigator kaarten
Gebruikersavatar
keesm
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 5615
Lid geworden op: 18 nov 2004 21:03
Locatie: N 51°48' E 5°14'

Re: CN 2020.10 Europa NTU versie

Bericht door keesm »

Wat bedoel je precies?
Basecamp kan je kaart uitlezen vanaf je toestel. Mapsource kan dat niet.
Voor Mapsource moet je kaart toch echt op je computer geinstalleerd hebben. Als dat zo is en Basecamp ziet de kaart vanaf de computer dan moet Mapsource deze ook zien.

Gebruikersavatar
Mgent
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2649
Lid geworden op: 28 aug 2007 09:44
Locatie: Adinkerke

Re: CN 2020.10 Europa NTU versie

Bericht door Mgent »

Heb je wel de optie installeer op computer ook gekozen?
Zumo XT, iPhone 13 Pro Max, Shubert SRC M1+ SCM1 , BaseCamp 4.8.12, CN Europe NTU 2023.20, Onroute motor 5.15 Europa, tomtom Vio.

Opel
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 63
Lid geworden op: 2 mar 2011 15:05
Locatie: Limburg

Re: CN 2020.10 Europa NTU versie

Bericht door Opel »

Nu de Europe NT 2020.10 aan het downloaden, is nu ook uit.
Navigatie Garmin Montana 610 en Mio C520T

Big Richard
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jul 2019 12:23

Re: CN 2020.10 Europa NTU versie

Bericht door Big Richard »

Wij hebben twee Zumo's 660 en in het verleden regelmatig de life time updates geïnstalleerd. Momenteel staat versie 2019.2 op beide toestellen en aangezien er een update is, even snel 2020.10 installeren (dacht ik toen nog).

Eerste toestel ingeplugd en Garmin Express geeft inderdaad aan dat er een update is. Toestel geslecteerd en gekozen voor de optie "installeren alleen op computer" (de kaarten pomp ik meestal later over via mapinstall/basecamp). De updater begint te draaien en dan volgt de melding dat ik "Garmin elevated installer" toestemming moet geven. Het is geen optie om dit niet te doen (dan wordt de installatie afgebroken) dus op "ja" geklikt. Nog geen seconde later volgt (in Garmin Express) de melding "Er is een fout opgetreden tijdens het installeren van de update".....

Het is echt niet de eerste keer dat ik een update draai. Inmiddels heb ik al veel geprobeerd:
- garmin express van de computer afgehaald en opnieuw geïnstalleerd;
- de installatie geprobeerd onder een nieuw windows profiel
- een tweede laptop erbij gehaald
- andere kabel tussen toestel en computer
- Garmin Help Desk gebeld (die wisten het ook niet en adviseerden om over week nog eens te proberen)
- kaarten op tweede toestel geprobeerd te installeren

Wie o wie weet raad?
Laatst gewijzigd door Big Richard op 12 jul 2019 15:04, 2 keer totaal gewijzigd.

Rush FZ1N
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2230
Lid geworden op: 2 jan 2009 11:08
Locatie: Veldhoven

Re: CN 2020.10 Europa NTU versie

Bericht door Rush FZ1N »

Allereerst zit je in het verkeerde forumdeel. De 660 heeft NT Kaarten en niet de NTU versie. Daarnaast kun je in het juiste forum lezen dat bij de NT versie er problemen zijn met het op de PC laden. Het beste kun je kiezen voor alleen laden op de 660.
Zumo XT2 op FJR1300AS (motor), Edge 1040 op Levo FSR(atb), Pegasus Evo (e-bike) en voor wandelen en Nuvi 3598LMTD voor auto.

Big Richard
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jul 2019 12:23

Re: CN 2020.10 Europa NTU versie

Bericht door Big Richard »

Oeps.... mijn excuses. Had eerst gezocht, maar niets gevonden. Thx Rush FZ1N

Streek
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 83
Lid geworden op: 20 feb 2008 21:08

Re: CN 2020.10 Europa NTU versie

Bericht door Streek »

Hoi,

Ik heb ook een klein probleempje met het binnenhalen van 2020.10 NTU. Garmin Express geeft aan dat het succesvol is verlopen maar dit klopt niet helemaal. Dit houdt dat binnenhalen wel gelukt is op de navigator 5 en op de pc maar ik zie de nieuwe kaart niet terug in basecamp. De data wordt op de pc weggeschreven daar waar allemaal data van basecamp staat. Het binnen halen is altijd goed verlopen maar nu even niet. Kan iemand de oplossing geven om dit te verhelpen?

groet

Gebruikersavatar
Raoul-BE
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 35
Lid geworden op: 3 feb 2006 14:32
Locatie: Berkel-Enschot

Re: CN 2020.10 Europa NTU versie

Bericht door Raoul-BE »

De kaarten worden standaard geïnstalleerd bij C:\ProgramData\Garmin\Maps. Hier staat dan de folder waar de kaarten in staan , dus bv. C:\ProgramData\Garmin\Maps\City Navigator Europe NTU 2020.10.gmap, ofwel een link naar een andere folder met de kaarten. Staat dit er? Kijk ook eens met JaVaWa GMTK of deze de kaarten kan vinden.
--- Raoul uit Berkel-Enschot, Quest 1, DriveLuxe 51 LMTS, GPSMAP66st, MS, BC, OSM, CNv9, City Navigator, TopoActive, Topo NL, Topo BE, JaVaWa ---

Streek
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 83
Lid geworden op: 20 feb 2008 21:08

Re: CN 2020.10 Europa NTU versie

Bericht door Streek »

Je kunt aangeven waar je de kaarten wilt hebben. Ik plaats de kaarten al jaren in C/Garmin, waar ik ook basecamp en mapsource etc heb staan. Heeft altijd prima gewerkt. Ook de laatste versie 2020.1 staat netjes vermeld in deze map en staat ook netjes op de gps. Mijn probleem is nu, voor het eerst, dat basecamp de kaart niet ziet. Hoe los ik dit probleem op? Groet

Gebruikersavatar
Raoul-BE
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 35
Lid geworden op: 3 feb 2006 14:32
Locatie: Berkel-Enschot

Re: CN 2020.10 Europa NTU versie

Bericht door Raoul-BE »

Als de kaartdata van 2020.10 NTU staat in je folder C:\Garmin EN de kaart is niet beschikbaar in Basecamp, dan kun je de 2e stap nemen: in JaVaWa GMTK hoort deze kaart dan ook niet in de lijst van beschikbare kaarten te staan. Installeer hem dan handmatig met de optie Extra > .gmapi/.gmap kaart installeren.
--- Raoul uit Berkel-Enschot, Quest 1, DriveLuxe 51 LMTS, GPSMAP66st, MS, BC, OSM, CNv9, City Navigator, TopoActive, Topo NL, Topo BE, JaVaWa ---

polmcfree
Berichten: 546
Lid geworden op: 4 apr 2007 22:16
Locatie: Opglabbeek (B)

Re: CN 2020.10 Europa NTU versie

Bericht door polmcfree »

laad de kaart eens opnieuw ,via Garmin expres ,gebruik deze keer enkel installeren op PC,je toestel wel aan de pc hangen om de ontgrendelcodes te hebben.
Pol met BMW 1200 RT +BMW 1150gs+BMW r1200GSA en een Zumo XT+Zumo 390+Tripy 1+tripy 2+edge
ps. schijffouten mag je houden ik ben blij dat ik ze kwijt ben
Iedereen zei dat gaat niet.En toen kwam er iemand die dat niet wist,en die deed het gewoon.

Streek
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 83
Lid geworden op: 20 feb 2008 21:08

Re: CN 2020.10 Europa NTU versie

Bericht door Streek »

Hoi Raoul en polmcfree,

Ik heb eerst het voorstel van polmcfree gedaan, dus kaart opnieuw installeren. Maar gaf bij geen succes. Daarna heb ik het voorstel gedaan van Raoul en dit werkt wel maw basecamp ziet de kaart nu wel. Maar wat er nu mis is gegaan weet ik nog steeds niet. De kaartupdate gedaan zoals ik dat al jaren, probleemloos, doe.
Beide bedankt voor het meedenken voor een oplossing. Ik ben weer blij dat het weer functioneert.
Groet

Plaats reactie

Terug naar “City Navigator, LifeTime en OneTime update”