Track vanuit Myroute-app op Zumo 660 wijkt af

De specifiek op motorrijders gerichte navigatiesystemen van Garmin
Gebruikersavatar
Jaap van Maanen
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 298
Lid geworden op: 23 jan 2007 21:02

Re: Track vanuit Myroute-app op Zumo 660 wijkt af

Bericht door Jaap van Maanen »

Staat bij de eerste post https://forum.gps.nl/viewtopic.php?f=79&t=51197.

Ik heb daarna nog extra punten toegevoegd, zowel op (!) als vlak na de rotonde en dan nog gaat hij niet over de rotonde. Als route ziet hij de rotonde wel en als offroadtraject ook.

Met de Zumo 390 gaat het wel goed, ook met dezelfde kaartversie (alleen dan NTU).

Gebruikersavatar
Mgent
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2649
Lid geworden op: 28 aug 2007 09:44
Locatie: Adinkerke

Re: Track vanuit Myroute-app op Zumo 660 wijkt af

Bericht door Mgent »

Zowel in Basecamp als in de de Zumo 595 lopen spoor en route gelijk. Wit lijntje is spoor.
Bijlagen
5694.png
5694.png (162.32 KiB) 991 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Mgent op 26 jul 2019 15:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Zumo XT, iPhone 13 Pro Max, Shubert SRC M1+ SCM1 , BaseCamp 4.8.12, CN Europe NTU 2023.20, Onroute motor 5.15 Europa, tomtom Vio.

Gebruikersavatar
Jaap van Maanen
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 298
Lid geworden op: 23 jan 2007 21:02

Re: Track vanuit Myroute-app op Zumo 660 wijkt af

Bericht door Jaap van Maanen »

In de Zumo 390 gaat het ook goed en de TomTom ook. Alleen in de Zumo 660 niet.

Gebruikersavatar
Mgent
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2649
Lid geworden op: 28 aug 2007 09:44
Locatie: Adinkerke

Re: Track vanuit Myroute-app op Zumo 660 wijkt af

Bericht door Mgent »

Geef je 660 eens een harde reset, als hij die nog niet gehad heeft.
Zumo XT, iPhone 13 Pro Max, Shubert SRC M1+ SCM1 , BaseCamp 4.8.12, CN Europe NTU 2023.20, Onroute motor 5.15 Europa, tomtom Vio.

Gebruikersavatar
Jaap van Maanen
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 298
Lid geworden op: 23 jan 2007 21:02

Re: Track vanuit Myroute-app op Zumo 660 wijkt af

Bericht door Jaap van Maanen »

Had ik al gedaan en ben nu de kaart opnieuw aan het installeren.

...helaas, dat heeft ook niet geholpen

Gebruikersavatar
guzzi vero
Berichten: 1709
Lid geworden op: 28 sep 2006 00:38
Locatie: Oostduinkerke

Re: Track vanuit Myroute-app op Zumo 660 wijkt af

Bericht door guzzi vero »

heb je route en je track eens ingeladen. Je ziet zo dat ze uit MRA komen want je route heeft een typische TT end en eerlijk gezegd is de track in vergelijking met de BC track van slechte kwaliteit en loopt naast de weg (in MS erger dan in BC). Goed mogelijk dat hier de uitkomst dient gezocht te worden. Trackpunten naast de weg op de rotonde en verder op, dus de 660 (na de 550 het 2de toestel dat met tracks over weg kon) gaat denken, ja wat nu? Aangezien er andere reken algorithmes in de gps zitten dan in BC en vermoed zelfs dat ze zelfs anders zijn dan de nieuwe generatie zumo's, dan kom je dit soort zaken tegen denk ik.
Er zit toevallig toch geen onroute kaart in de 660 die ook aktief staat?
BMW R1200RT en nog wat andere meuk - Zumo 590 - SP2820

Gebruikersavatar
Jaap van Maanen
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 298
Lid geworden op: 23 jan 2007 21:02

Re: Track vanuit Myroute-app op Zumo 660 wijkt af

Bericht door Jaap van Maanen »

De eerste, die ik in de eerste post gedeeld heb, is met MRA gemaakt. Maar daarna heb ik hem met Basecamp gemaakt met de 2010.10 NT versie. Zowel een route als een track. Beiden geëxporteerd naar de Zumo. De route gaat goed, de track heeft hetzelfde probleem. Er staan geen andere kaarten actief. Ik heb een hard reset gedaan en de 2010.10 NT kaart opnieuw geïnstalleerd. Zowel met BC als met MRA blijft het verkeerd gaan. De route gaat wel goed, ook zowel vanuit BC als vanuit MRA. Ongetwijfeld zal BC meer compatible zijn met de Zumo, maar in de resultaten zie ik geen verschillen.

Gebruikersavatar
pheufk
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2064
Lid geworden op: 19 sep 2006 21:07
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Track vanuit Myroute-app op Zumo 660 wijkt af

Bericht door pheufk »

Heb het ook getest op de 660 met de nieuwe kaart CN2020.10 NT ook hier gaat de route goed en de track neemt de kortste weg.
Groetjes Piet,

SP2820 firmware 4.40 - NT 2020.20
Zumo 660 CN2023.10 NT
Zumo 550 firmware 5.00 - CN 2023.10 NT
Zumo 396 LMT-S CN Europa 2024.10 NTU Sena SRL-2
Afbeelding

Gebruikersavatar
RonalT
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 3857
Lid geworden op: 20 sep 2006 19:14
Locatie: Dinteloord
Contacteer:

Re: Track vanuit Myroute-app op Zumo 660 wijkt af

Bericht door RonalT »

guzzi vero schreef:Dan weet ik het ook niet meer hoor. Het enige zinnige is dat de 660 denkt dat de track dichter bij de parallelweg ligt dan de N-weg zoals reeds aangehaald werd.
Ik heb het ook wel eens gehad. GeenIk kon er geen enkele oplossing voor vinden. De route liep precies over de weg en toch werd de parallelweg gebruikt als ik de track in mijn Z590 naar een route liet rekenen. Het was ook zo dat de parallelweg een kortere weg was zoals het voorbeeld uit de eerste posting.
In dit geval was het een route, komende van Bruinisse (N59) richting Steenbergen (N257), over de genoemde wegen. Maar op net voor de rotonde moest ik afslaan de parallelweg op, om 4 km verder weer de N257 op te draaien.
Als je het goed bekijkt waren de omstandigheden in beide gevallen hetzelfde.

Ik heb het toen maar zo gelaten, de situatie is me daar bekend. Maar heb het altijd vreemd gevonden. Volgens mij heb hier op het forum er nog een vraag over gesteld.
Groeten, RonalT

Mijn epitaaf wordt volgens mijn vrouw: zo en nu is iedereen de weg kwijt!

SP2610, Z340, Z550, Z590, CityNavigator, OpenStreetMap, OMK
En een Vivosmart HR / Vivoactive 4 om mijn arm. EDGE 130 en 530 voor op de fiets

Gebruikersavatar
guzzi vero
Berichten: 1709
Lid geworden op: 28 sep 2006 00:38
Locatie: Oostduinkerke

Re: Track vanuit Myroute-app op Zumo 660 wijkt af

Bericht door guzzi vero »

Dan gaat het dus om een track converteer bug in de 660 neem ik aan. Vreemd toch want Garmin zet een track normaal echt 1 op 1 over. Al moest je zwemmen met je motor. Kunnen we ons verder nog het pleurus zoeken maar gaan er nooit achter komen vrees ik.

Inderdaad RonalT, je hebt daar toen een vraag over gesteld en heb toen ook gezegd dat de parallelwegen in NL vaak voor problemen zorgen bij track naar route conversie
BMW R1200RT en nog wat andere meuk - Zumo 590 - SP2820

Gebruikersavatar
RonalT
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 3857
Lid geworden op: 20 sep 2006 19:14
Locatie: Dinteloord
Contacteer:

Re: Track vanuit Myroute-app op Zumo 660 wijkt af

Bericht door RonalT »

Tja, het is zoals het is...
Groeten, RonalT

Mijn epitaaf wordt volgens mijn vrouw: zo en nu is iedereen de weg kwijt!

SP2610, Z340, Z550, Z590, CityNavigator, OpenStreetMap, OMK
En een Vivosmart HR / Vivoactive 4 om mijn arm. EDGE 130 en 530 voor op de fiets

Gebruikersavatar
tony rave
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2113
Lid geworden op: 1 dec 2004 14:33
Locatie: View over Baltic Sea

Re: Track vanuit Myroute-app op Zumo 660 wijkt af

Bericht door tony rave »

Ik meen toch iets vreemds te zien bij die rotonde.
Wanneer je de route omkeert dan gaat deze bij b.v. CN2017.10 en OSM wel over die rotonde (foto links), maar bij CN2020.10 via 'De Bleek'. Kortste weg, geen vermijdingen.
Zou bijna denken aan een kaartfoutje en dat bij track>route conversie (Z660 ?) een 'nabije belemmering' een rol speelt, ook als dat niet exact op de track zelf (of in de track-richting) ligt.
rotonde.jpg
rotonde.jpg (29.2 KiB) 878 keer bekeken
Ж MapSource ► route-creatie ║ directe-route + track ► GPSMap's 60CSx, 79S, 276Cx (probleemloos)║BaseCamp ► databeheer Ж

polmcfree
Berichten: 546
Lid geworden op: 4 apr 2007 22:16
Locatie: Opglabbeek (B)

Re: Track vanuit Myroute-app op Zumo 660 wijkt af

Bericht door polmcfree »

Als dat gescheiden rijbanen zijn ,lijkt mij dat normaal als je die omkeert dat hij het zo gaat doen,lijkt mij ook logisch
Pol met BMW 1200 RT +BMW 1150gs+BMW r1200GSA en een Zumo XT+Zumo 390+Tripy 1+tripy 2+edge
ps. schijffouten mag je houden ik ben blij dat ik ze kwijt ben
Iedereen zei dat gaat niet.En toen kwam er iemand die dat niet wist,en die deed het gewoon.

Gebruikersavatar
tony rave
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2113
Lid geworden op: 1 dec 2004 14:33
Locatie: View over Baltic Sea

Re: Track vanuit Myroute-app op Zumo 660 wijkt af

Bericht door tony rave »

Ja, dat is logisch, had daar niet naar gekeken.
Maar .. het beginpunt van de (omgekeerde) route ligt nog op het gedeelte van de N204 waar er geen dubbele rijstroken zijn zover ik dat op de kaartweergave zie.
Evenwel niet 100% exact op de weg in MS 6.13.7 met 2020.10-NT.

Maak ik een nieuwe route in de omgekeerde richting dan gaat deze wel over de rotonde.
Mogelijk is de niet exacte plaats van het begin-routepunt de oorzaak van hetgeen ik constateerde.

Valse verdenking van mijn kant, met de rotonde is dus niets mis, concludeer ik nu.
Blijft ook mij vooralsnog onduidelijk waarom de Z660 met track>route conversie de rotonde negeert (in de oorspronkelijke rijrichting dus).
Ж MapSource ► route-creatie ║ directe-route + track ► GPSMap's 60CSx, 79S, 276Cx (probleemloos)║BaseCamp ► databeheer Ж

Gebruikersavatar
Jaap van Maanen
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 298
Lid geworden op: 23 jan 2007 21:02

Re: Track vanuit Myroute-app op Zumo 660 wijkt af

Bericht door Jaap van Maanen »

Interessant. Op die plekken zijn het geen gescheiden rijbanen. Omkeren zou dan geenverschil mogen maken, m.u.v. de rotonde zelf. Ik ga er nog eens mee spelen.

Plaats reactie

Terug naar “Zumo 660, 220 en 210”