Misschien is het een idee om als 276c en 278 bezitters een claim bij Garmin neer te leggen wegens het niet nakomen van hun (juridische) verplichtingen.
Zoals ook al op het Duitse forum werd vermeld heeft Garmin geen enkel recht om eenzijdig een contract op te zeggen.
Het zou, volgens mij, technisch mogelijk moeten zijn om Garmin Express zo aan te passen dat ook onze toestellen herkend worden zodat en we op de "nieuwe" (lees: standaard) manier zouden kunnen updaten.
Door wel nog kaarten uit te brengen die geschikt zijn voor onze toestellen maar het programma dat hiervoor nodig is (n.l Mapupdater) niet meer ondersteunen, blijven ze duidelijk in gebreke.
Ik zal komende week wederom een mail naar Garmin dichten want maar ook ik ben een beetje klaar met de arrogante houding van de heren. Momenteel kan ik 3 van de 8 toestellen niet naar behoren gebruiken vanwege buggy firmware wat resulteert in het continu vastlopen van het apparaat. (Oregon600t/Oregon700/GPSMap66s)
Daarnaast heb ik nog een 276c en een 278 die ik, ondanks het lifetime abonnement, niet geupdate krijg.
De enige apparaten die wel naar behoren functioneren zijn nog een 60CS en een 60CSx van ruim 12 jaar oud en een Streetpilot3 (uit 2001) die nog dateren uit een tijd dat de vrienden van Garmin nog concurrentie hadden
Ik zit zelf al ruim 25 jaar in de (industriële) automatisering en we leverden regelmatig machines naar de VS en Canada en ik weet zeker als wij (als Europeanen) qua software dezelfde kwaliteit als Garmin zouden hanteren we binnen de kortste keren een rechtzaak aan de broek zouden hebben ... in dat opzicht ben ik best bereid "to return the favor"

on topic: Helaas heeft niet iedereen een 2e apparaat met LTU rondslingeren dat wel door GE herkend wordt waardoor je de kaarten op je pc kunt downloaden. Het zou handig zijn als GE je LTU status herkend c.q. bevestigd ongeacht het type toestel (b.v. op basis van serienummer) en dat je zo de kaarten rechtstreeks naar je pc te downloaden. (Dus buiten de mapupdater om.) Ik ben gewend via de boven beschreven methode een eigen gemaakte kaarten set naar de toestellen te sturen dus wat dat betreft zou er niets veranderen.
Jammer (en frustrerend) dat Garmin iedere keer weer de support van werkende toestellen opschort