Na “dichtstbijzijnde punt” houdt route op

Wie kent TomTom niet?
De 300/500 en 700 voor de auto, de Rider voor de motor.
Gebruikersavatar
Mgent
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2649
Lid geworden op: 28 aug 2007 09:44
Locatie: Adinkerke

Re: Na “dichtstbijzijnde punt” houdt route op

Bericht door Mgent »

Ik heb net nog getest en drie routes via opslaan als naar mydrivebeta gestuurd, en deze staan er mooi in. Let wel op dat je mydrive ook in beta dient te zetten anders komen ze niet binnen.
Zumo XT, iPhone 13 Pro Max, Shubert SRC M1+ SCM1 , BaseCamp 4.8.12, CN Europe NTU 2023.20, Onroute motor 5.15 Europa, tomtom Vio.

Hans Schipper
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 526
Lid geworden op: 29 apr 2004 10:07
Locatie: Dijk en Waard

Re: Na “dichtstbijzijnde punt” houdt route op

Bericht door Hans Schipper »

Merkwaardig, hoor... zie screenfoto
FF0964BB-050A-46C1-9F26-64E70E6C1929.png
FF0964BB-050A-46C1-9F26-64E70E6C1929.png (344.9 KiB) 1008 keer bekeken

Gebruikersavatar
Mgent
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2649
Lid geworden op: 28 aug 2007 09:44
Locatie: Adinkerke

Re: Na “dichtstbijzijnde punt” houdt route op

Bericht door Mgent »

Op een computer werkt het wel, via een iPhone of iPad kan je geen sporen binnenhalen en naar je toestel sturen. En dat ligt aan mydrive niet aan MRA. Met een Android lukt het wel.
Zumo XT, iPhone 13 Pro Max, Shubert SRC M1+ SCM1 , BaseCamp 4.8.12, CN Europe NTU 2023.20, Onroute motor 5.15 Europa, tomtom Vio.

Hans Schipper
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 526
Lid geworden op: 29 apr 2004 10:07
Locatie: Dijk en Waard

Re: Na “dichtstbijzijnde punt” houdt route op

Bericht door Hans Schipper »

Via een iPad ging het prima. Nu allang niet meer :cry: via een Macbook Pro gaat het ook niet meer :cry:

Gebruikersavatar
Mgent
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2649
Lid geworden op: 28 aug 2007 09:44
Locatie: Adinkerke

Re: Na “dichtstbijzijnde punt” houdt route op

Bericht door Mgent »

Ik krijg ze zonder problemen binnen op de Mb Pro in MyDrive.
Zumo XT, iPhone 13 Pro Max, Shubert SRC M1+ SCM1 , BaseCamp 4.8.12, CN Europe NTU 2023.20, Onroute motor 5.15 Europa, tomtom Vio.

Hans Schipper
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 526
Lid geworden op: 29 apr 2004 10:07
Locatie: Dijk en Waard

Re: Na “dichtstbijzijnde punt” houdt route op

Bericht door Hans Schipper »

Dat is heel plezierig voor je, want het is een handige modaliteit als het werkt. Waarom het bij jou wel werkt met gelijke hardware en bij mij niet, begrijp ik niet :( Overigens gebruik ik ook MyDrive beta.

Hans Schipper
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 526
Lid geworden op: 29 apr 2004 10:07
Locatie: Dijk en Waard

Re: Na “dichtstbijzijnde punt” houdt route op

Bericht door Hans Schipper »

Nog even gecontroleerd of het met een Windows Surface wel lukt... Neen, ook niet :(

Dirk motard
Berichten: 257
Lid geworden op: 21 apr 2017 10:43

Re: Na “dichtstbijzijnde punt” houdt route op

Bericht door Dirk motard »

Mgent schreef:Op een computer werkt het wel, via een iPhone of iPad kan je geen sporen binnenhalen en naar je toestel sturen. En dat ligt aan mydrive niet aan MRA. Met een Android lukt het wel.
Oef , was al even bang dat ze die handige functie uit mra gehaald zouden hebben. Net even getest (met een track uit m'n bibliotheek) en gaat dus wel nog!!! Zowel met de Ipad en zelfs op een Iphone. En dus ook via een computer (windows) Je hebt wel een MRA gold abonnement nodig , dan 'opslaan als'/'Tomtom mydrive' , even inloggegevens van Mydrive invullen in MRA en het staat op je toestel. Die bewerking loopt dus volledig via de cloud , je moet de track dus niet downloaden op je Iphone om ze over te zetten.

Hans Schipper
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 526
Lid geworden op: 29 apr 2004 10:07
Locatie: Dijk en Waard

Re: Na “dichtstbijzijnde punt” houdt route op

Bericht door Hans Schipper »

Nou, jullie boffen maar. Met mijn MRA Gold lukt het niet, zoals geschreven. Wie mij duidelijk kan maken waarom niet, verdient een pluim :lol:

Dirk motard
Berichten: 257
Lid geworden op: 21 apr 2017 10:43

Re: Na “dichtstbijzijnde punt” houdt route op

Bericht door Dirk motard »

Voor alle duidelijk het gaat toch over een rit die in MRA staat naar Mydrive en TT te zetten. En dus niet om een gedownloade rit in MRA of Mydrive te krijgen.

Gebruikersavatar
Mgent
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2649
Lid geworden op: 28 aug 2007 09:44
Locatie: Adinkerke

Re: Na “dichtstbijzijnde punt” houdt route op

Bericht door Mgent »

Het eerste, Dirk een spoor vanaf MRA naar MyDrive zetten. Nu mijn tekst over de i... ging in feite over dat je op een iPhone of iPad geen routes kan importeren in Mydrive via een of ander medium, iets wat op Android wel gaat. Via MRA gaat het wel natuurlijk.
Zumo XT, iPhone 13 Pro Max, Shubert SRC M1+ SCM1 , BaseCamp 4.8.12, CN Europe NTU 2023.20, Onroute motor 5.15 Europa, tomtom Vio.

Dirk motard
Berichten: 257
Lid geworden op: 21 apr 2017 10:43

Re: Na “dichtstbijzijnde punt” houdt route op

Bericht door Dirk motard »

Ik denk dat Ruud1966 z'n probleem ondertussen opgelost is :shock: :? of het nu kwam door de wijze van uploaden en hoe hij dat dan wel deed ..... :?: :?: :?:

Maar om nu even over het importeren naar MRA verder te gaan. Daar is idd wel issue mee. Als je een rit hebt als track (download van rittensite of whatever) en je wil die in MRA bewerken. Na upload naar MRA krijg je de track te zien en om die dan te bewerken moet je ze omzetten naar route , en dat kan enkel met openstreetsmaps. Nu kan het gebeuren dat OSM een weg niet kent (die gebruikt is in de track) en dan is een deel van de rit al om zeep vooraleer je ook maar iets gedaan hebt of kunnen doen.

Vb rit download als track :
gedownlaode track na upload naar MRA
gedownlaode track na upload naar MRA
gedownloade track na import MRA.JPG (62.07 KiB) 920 keer bekeken
Na drukken van gebruik als route (en vooraleer je ook maar iets deed , totaal andere rit)
trac k na drukken gebruik als route
trac k na drukken gebruik als route
track na gebruik als route.JPG (94.67 KiB) 920 keer bekeken

Hans Schipper
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 526
Lid geworden op: 29 apr 2004 10:07
Locatie: Dijk en Waard

Re: Na “dichtstbijzijnde punt” houdt route op

Bericht door Hans Schipper »

Dit probleem, dat ik ook al beschreef, kan ik van harte bevestigen en is precies de reden dat ik niet meer via MRA een spoor upload naar MyDrive :?

Dirk motard
Berichten: 257
Lid geworden op: 21 apr 2017 10:43

Re: Na “dichtstbijzijnde punt” houdt route op

Bericht door Dirk motard »

Daarin is mydrive veel beter. En als het gewoon is om een track in mydrive te krijgen (zonder veel bewerken) waarom zou je dan 2 keer extra converteren , dat is vragen om problemen 8) Zelfde track ineens naar mydrive :
zelfde track rechtstreeks in mydrive
zelfde track rechtstreeks in mydrive
track import in mydrive.JPG (74.34 KiB) 906 keer bekeken
Lichtblauwe lijn is resultaat na import , donkerblauwe lijn is originele track. Dus de 'verschillen' zijn onmiddelijk duidelijk zichtbaar. En verder is de '10' bij Preischeid blijkbaar afgesloten , ineens een omweg genomen daar hebben we ook ineens geen last van onderweg.

Hans Schipper
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 526
Lid geworden op: 29 apr 2004 10:07
Locatie: Dijk en Waard

Re: Na “dichtstbijzijnde punt” houdt route op

Bericht door Hans Schipper »

Tom is zo gek nog niet :wink:

Plaats reactie

Terug naar “TomTom Rider en autonavigatie”