Na de crash van mijn harddisk, heb ik een SSD laten installeren. Ik heb altijd trouw Windowsbackups gemaakt en de Basecampbestanden op mijn oude harddisk zijn nog gewoon toegankelijk. Er is dus niets verloren, zou je zeggen.
Ik heb Basecamp opnieuw geinstalleerd en geprobeerd die oude bestanden te importeren. Dat gaat niet. Ik heb aan Garmin support gevraagd hoe ik mijn oude bestanden weer up and running krijg. Antwoord: dat kan niet, u moet van voren af aan beginnen. Dat kan ik me nauwelijks voorstellen. Mijn vraag is dus: hoe koppel ik mijn oude bestanden van mijn harddisk aan mijn kersverse Basecampinstallatie.
herstel database na computercrash
- JaVaWa
- WayPoint GPS specialist
- Berichten: 18235
- Lid geworden op: 11 feb 2008 23:46
- Locatie: Traiectum
- Contacteer:
Re: herstel database na computercrash
Niet echt een behulpzaam antwoord...
Importeren kan inderdaad niet, maar als je de bestanden terugzet op de juiste plek (als BaseCamp afgesloten is) zou het daarna gewoon moeten werken.
(Ik neem aan dat je de “juiste plek” wel kunt afleiden uit de positie in je backup)
Importeren kan inderdaad niet, maar als je de bestanden terugzet op de juiste plek (als BaseCamp afgesloten is) zou het daarna gewoon moeten werken.
(Ik neem aan dat je de “juiste plek” wel kunt afleiden uit de positie in je backup)
Kijk op https://www.javawa.nl voor GPS-gerelateerde software, informatie en tips.
Mijn 128 GPS-toestellen
Mijn 128 GPS-toestellen
Re: herstel database na computercrash
Dank voor de tip. Ik heb het volgende gedaan:
-in de nieuw geinstalleerde Basecamp heb ik een paar waypoints en tracks geimporteerd vanaf mijn GPSmap
-vervolgens heb ik in verkenner gecontroleerd welke bestanden vandaag gewijzigd zijn in Appdata/local/Garmin en in appdata/roaming/Garmin
-ik heb vervolgens vervangen: appdata/local/garmin/basecamp/tilecache en appdata/roaming/garmin/basecamp/database
Nu lijkt alles hersteld maar dat weet je pas definitief na een tijd als je weer tegen een probleem aanloopt.
Overigens kreeg ik een mail van Garmin met de vraag hoe de productsupport mij was bevallen. Ik wacht nog op een antwoord.
-in de nieuw geinstalleerde Basecamp heb ik een paar waypoints en tracks geimporteerd vanaf mijn GPSmap
-vervolgens heb ik in verkenner gecontroleerd welke bestanden vandaag gewijzigd zijn in Appdata/local/Garmin en in appdata/roaming/Garmin
-ik heb vervolgens vervangen: appdata/local/garmin/basecamp/tilecache en appdata/roaming/garmin/basecamp/database
Nu lijkt alles hersteld maar dat weet je pas definitief na een tijd als je weer tegen een probleem aanloopt.
Overigens kreeg ik een mail van Garmin met de vraag hoe de productsupport mij was bevallen. Ik wacht nog op een antwoord.
Re: herstel database na computercrash
Dat strookt niet met wat je eerder schreef:gkloeg schreef:Overigens kreeg ik een mail van Garmin met de vraag hoe de productsupport mij was bevallen. Ik wacht nog op een antwoord.
GJgkloeg schreef:Garmin support gevraagd hoe ik mijn oude bestanden weer up and running krijg. Antwoord: dat kan niet, u moet van voren af aan beginnen.
Laatst gewijzigd door Tallguy op 6 aug 2019 17:26, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: herstel database na computercrash
Hij zei inderdaad niets, hij schreef het
Maar het is inderdaad de gewoonte als je support contacteert dat je nadien een mail krijgt met een korte enquete, waarin je bevindingen worden gevraagd.
Maar het is inderdaad de gewoonte als je support contacteert dat je nadien een mail krijgt met een korte enquete, waarin je bevindingen worden gevraagd.
Zumo XT, iPhone 13 Pro Max, Shubert SRC M1+ SCM1 , BaseCamp 4.8.12, CN Europe NTU 2023.20, Onroute motor 5.15 Europa, tomtom Vio.