Jazeker, zie eerdere post:Jos505HC schreef:Ik bezit een mio Cyclo 505HC, sinds 2013.
Heeft u de instelling fietsroutes 'Toestaan' ipv 'Voorkeur' al eens getest.
xs650 schreef: Trouwens, zoveel instellingen heeft de Cyclo 200 niet, ik heb alle combinaties geprobeerd, echter zonder opmerkelijk verschil m.b.t. navigeren.
Zou ik niet erg vinden moest de Mio dit sporadisch doen, echter kiest de Mio systematisch voor grote, drukke verkeerswegen, deze wegen hebben dan ook nog eens als nadeel dat de naast gelegen fietspaden vaak niet gescheiden zijn en ook in erg slechte staat.Jos505HC schreef:Ik bezit een mio Cyclo 505HC, sinds 2013.
Mijn ondervinding is een fietsroute voor Mio een drukke baan, 2vaks, 3vaks,... wel met een fietspad.
Zoals je aangeeft, probleem hiermee probleem daarmee, moest Mio Problem ipv Cyclo noemen.Jos505HC schreef:Ik bezit een mio Cyclo 505HC, sinds 2013.
Het plannen van een route via knooppunten, kan een probleem zijn, nl. bij de meeste planners kan je alleen maar op het knpt klikken. Het is beter een trkpt te plaatsen na het knooppunt. Kom je 2 maal op hetzelfde knooppunt, zet dan een trkpt vóór het en na het knpt.
Met een lus heeft Mio ook een probleem, bij een planner terug naar beginpunt best niet gebruiken. Voorbeeld, een lus van 60 km, na 10 km wijk je af van uitgestippelde track, een stadje of dorp inrijden 5 km extra, zet GPS uit en terug aan resultaat 'nog af te leggen afstand 60 km' in plaats van 50 km!
Bij het afwijken van de uitgestippelde track is het best om het routeren uit te schakelen. Daarna routeren terug aanzetten en kortste weg naar de track.
Als het navigeren actief blijft en je rijdt kris kras door een dorpje of stadje zit die GPS constant te herberekenen 'Verkeerd keer terug' en wil u idd naar pet punt sturen waar je de track hebt verlaten.
Het herberekenen vreet ook energie, batterij dus vlugger leeg.
BTW ik heb geen enkel voordeel om Mio te promoten, blijf wel mijn GPS gebruiken, heeft mij bijna 400 EUR gekost.
De manier hoe de Mio navigeert heeft meer iets van autonavigatie i.p.v. fietsnavigatie.
Het enige verschil is dat hij me niet via autosnelwegen stuurt, voor de rest gaat praktisch alles via grote wegen, gelukkig zorgt hij er wel voor dat ik daar op het fietspad terecht kom.
Ik heb het toestel niet gekozen om steeds weer moeten gaan te prutsen en prullen in instellingen enz ...
Evenmin is routes maken niet echt de bedoeling, ook niet aan mij besteed, zeker niet als ik dan ook nog eens moet gaan piekeren waar ik best een trkpt kan neerzetten.