CN2020.10NT op GPSMap 276C: het werkt!

Ideaal voor auto/motor/boot (276C/278) of auto/motor/vliegtuig (296C). Ook geschikt voor off-road.
lucsch
Berichten: 13
Lid geworden op: 6 jun 2013 15:33

Re: CN2020.10NT op GPSMap 276C: het werkt!

Bericht door lucsch »

The Dawg schreef:
lucsch schreef:Hi Dawg,

Heb je de 'verborgen bestanden tonen' optie aangevinkt in Windows Verkenner als je op je schijven zoekt naar *.gma?

Anders vindt ie het .gma bestand niet...

Rgds

Luc
Zeker, anders zie je niet eens de map Appdata. Ik heb zelfs de optie systeembestanden zichtbaar aangevinkt.
Maar als het gma bestand niet in Appdata/Roaming/Garmin/Maps verschijnt, waar komt het dan te staan?
Dawg, bij mij stond de .gma in C:\Gebruikers\Luc\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Virtualized\C\Users\Luc\AppData\Roaming\Garmin\Maps. Go figure! En daar vond Mapsource hem bij het opstarten dus niet: gecopieerd naar de reguliere plaats en het werkte…

Rgds

Luc

Gebruikersavatar
The Dawg
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 135
Lid geworden op: 2 sep 2007 11:32
Locatie: Hoorn

Re: CN2020.10NT op GPSMap 276C: het werkt!

Bericht door The Dawg »

lucsch schreef:Dawg, bij mij stond de .gma in C:\Gebruikers\Luc\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Virtualized\C\Users\Luc\AppData\Roaming\Garmin\Maps.
BINGO!! Gelukt! INetCache blijkt een verborgen systeemmap te zijn. Optie Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen moet eerst worden uitgevinkt en dan nog is het bestand niet te vinden met een zoekopdracht. Door te browsen was het bestand wel te vinden en na kopiëren naar de juiste map is de kaart nu ook in Basecamp ontgrendeld. Dank voor de aanvulling. Waarom het bestand niet gevonden wordt, is mij niet duidelijk.

Kaart kan nu ook gewoon met Mapinstall op de 278 worden geïnstalleerd, echter alleen op de 2gb geheugenuitbreiding. Om de kaart op het interne geheugen te krijgen moet de bekende procedure van http://forum.gps-expert.nl/viewtopic.php?f=24&t=62 worden gevolgd. Met Mapsource of Mapinstall kunnen dan de resterende kaartdelen of andere kaarten op het externe geheugen worden gezet.
Husqvarna Norden 901, GPSMap 278, Zumo XT

Gebruikersavatar
guzzi vero
Berichten: 1706
Lid geworden op: 28 sep 2006 00:38
Locatie: Oostduinkerke

Re: CN2020.10NT op GPSMap 276C: het werkt!

Bericht door guzzi vero »

update: stukje uk naar de 2820 gestuurd (gmapsup.img) en geen foutmelding (rode balk) bij opstarten. CN Navigator 2020.10 wordt ook in de kaarten getoond. in zoomen op dat stukje uk geeft me gedetailleerde kaart. Me deze week eens bezighouden om een volledige update van de kaarten te doen.
BMW R1200RT en nog wat andere meuk - Zumo 590 - SP2820

Gebruikersavatar
guzzi vero
Berichten: 1706
Lid geworden op: 28 sep 2006 00:38
Locatie: Oostduinkerke

Re: CN2020.10NT op GPSMap 276C: het werkt!

Bericht door guzzi vero »

dus de nieuwe kaarten 'BeNeLux, D, CH, A, Noord I, F en P met mapupdater in de 2820 gezet. Gps vindt geen kaarten en rode balk bij opstarten en dus enkel de basis kaart. Dus er maar weer afgegooid en alles opnieuw met Mapsource naar de 2820 gestuurd daar dit de vorige keer wel goed ging. Alles keurig verlopen. NT 2020.10 wordt nu wel herkend en overal detailkaarten.
BMW R1200RT en nog wat andere meuk - Zumo 590 - SP2820

joscha
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 7
Lid geworden op: 3 feb 2005 20:08

Re: CN2020.10NT op GPSMap 276C: het werkt!

Bericht door joscha »

Ik ben zelf ook een maand lang al aan het vloeken geweest om mijn 276C weer aan de praat te krijgen en uberhaupt kaarten naar mijn 276C te sturen.
Dit topic ben ik ZEER dankbaar dat het gelukt is.


Even een samenvatting hoe je de meest recente kaarten op je 276C kunt krijgen.
Voorwaarde is dat je een recent gma bestand hebt. (Zelf onlangs voor de eerste keer ontvangen via Garmin support). Updaten van zo een eerste gma bestand kan via de PC alleen als je over een windows 7 32 bit pc beschikt. Daarna kun je dat gma bestand ook op een recente windows 10 64 bit PC plaatsen.
Verder is het nodig dat er een recente CN kaart op de PC geinstalleerd is. Zie verderop voor info hoe je deze op je PC krijgt.

Als je een bestaande gma bestand hebt ontvangen (Zelf onlangs via Garmin support voor de eerste keer ontvangen. Mijn laatste update was versie 2013 en sindsdien hebben ze ergens een extra protectie ingebouwd die me ook de nodige hoofdpijn heeft opgeleverd. Via de garmin support kreeg ik geen verder support hoe ik nu werkelijk de nieuwe kaarten op mijn 276C krijg. Thank god dat ik nu via dit forum verder ben gekomen),
Ga in basecamp naar: kaarten>Kaartproducten beheren>ontgrendelbare regio’s>importeren>kies file extensie *.gma>browse naar de map met het gma bestand en open deze.
(of bekijk gedetailleerder in deze link: https://www.mywaypoint.nl/page/faq/artikel/220 )
Als het eerste gma bestand succesvol is geinstalleerd, zie ik dan lijkt het erop dat bij het updaten via https://my.garmin.com/maps/unlockMaps.htm er een nieuw gma bestand wordt aangemaakt. Mogelijk werkt dat dus voor toekomstige kaartupdates. En anders garmin support maar raadplegen en een gma bestand opeisen. De unlock via https://my.garmin.com/maps/unlockMaps.htm is mij inderdaad ook alleen via een 32 bits windows 7 PC gelukt via internet explorer 11 waarbij Garmin Communicator Plugin (laatste versie is 4.2.0) geinstalleerd moet zijn.



het gma bestand moet komen in onderstaande map:
C:\Users\....jouwnaam\AppData\Roaming\Garmin\Maps
Je zult bij de ontgrendelbare regio’s waarschijnlijk nog steeds zien staan: kaartproduct nog niet geinstalleerd. Waarschijnlijk omdat je nog niet de werkelijke kaartbestanden van de nieuwe kaartset op je computer staan.
Via onderstaande bron gelukt om de recente kaart te downloaden:
(zorg ervoor dat je een kaartset downloadt waarvan je ook de unlock/ontgrendel code hebt staan in dat gma bestand.
Controleer dat eerst door in te loggen bij je garmin account
https://my.garmin.com/mygarmin/customers/myMapsHome.htm

Kaart 2020.10 downloaden (bron https://www.mywaypoint.nl/page/faq/artikel/379 )
De kaart die hier aangeboden wordt is City Navigator Europe NT 2020.10
1. Basecamp, Mapsource en andere Garmin software moet afgesloten zijn.
2. Download dit ZIP bestand en sla het bestand op.
3. Blader naar het ZIP bestand en pak het uit. Welke opties je hiervoor hebt hangt van jouw computer af. meestal klik je met de rechter muisknop op het ZIP bestand en kies je "Alles uitpakken", "uitpakken", "Extract" of iets van gelijke aard.
Onthoudt waar het uitgepakte bestanden staan
4. Zorg dat Javawa GMTK geïnstalleerd is. Deze kan je hier downloaden.
5. Kies in Javawa GMTK de optie "Herstel".
6. Kies de optie "Geef een aangepaste map op", klik op het icoon met drie puntjes en blader naar de map waar bestanden uitgepakt zijn.

7. Het kan een tijd duren, maar dan wordt de City Navigator Europe getoond. Klik op "Start herstel".
8. De kaart wordt nu op de computer gezet, ook dit kan een tijd duren.
9. Zodra het afgerond is verschijnt de melding "De kaart is geïnstalleerd". Klik op "OK" en sluit Javawa GMTK af.



Nu zul je zien dat in basecamp (en zeer waarschijnlijk ook in mapsource als die is geinstalleerd) dat je de nieuwe kaart kan gebruiken

martinodk1951
Berichten: 4
Lid geworden op: 9 mei 2004 23:39
Locatie: heerlen

Re: CN2020.10NT op GPSMap 276C: het werkt!

Bericht door martinodk1951 »

Even een dankjewel voor deze oplossing. Na eindeloos met de helpdesk gediscussieerd te hebben.
De communicator plugin functioneerde bij mij met win10 en internet explorer 11 gewoon.
(Laatste email Garmin: de kaarten zijn niet geschikt voor de 276c; dan leer je Garmin kennen, zoals in het verleden vaker)

gr
Martin

Plaats reactie

Terug naar “Garmin GPSMAP 276C/278/296C”