Geen BC en Win toch tracks maken en gebruiken op zumo

De specifiek op motorrijders gerichte navigatiesystemen van Garmin, introductie 2016
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hoendervogel
Berichten: 109
Lid geworden op: 6 feb 2008 21:53

Geen BC en Win toch tracks maken en gebruiken op zumo

Bericht door Hoendervogel »

Geachte zumo gebruikers, door omstandigheden kan ik geen gebruik meer maken van BaseCamp en Windows 10 / 7.
Nu heb ik toch een manier gevonden om routes en tracks te maken en deze op de Zumo 345LM te gebruiken.
Mijn methode:
1 - ga naar volgende website: https://kurviger.de/ in geval van PC-gebruik
er is ook een android versie van kurviger voor tablet/telefoon
2 - maak een route of importeer een route, pas deze naar je voorkeuren aan en stel de diverse voorkeuren in
3 - exporteer de gemaakte route / track men kan kiezen tussen track - wp - route of alle drie (ik gebruik alleen track)
4 - op pc wordt geexporteerde bestand automatisch in de download map gezet
5 - koppel zumo aan op je pc
6 - kopieer nu met verkenner/bestandsbeheer het bestand van je pc naar je zumo en plak deze in de GPX-map op je zumo
7 - koppel je zumo weer los van de pc
8 - start je zumo,
als je routes heb geexporteerd vraagt de zumo nu om ze te importeren hierna zijn ze zichtbaar in de "reisplanner",
als je alleen tracks heb geimporteerd ga dan naar "apps en sporen"

Deze methode werkt tot op heden voor mij in ieder geval goed (OS: Linux Mint, Firefox)
Conclusie van mij Basecamp en Windows heb ik niet meer nodig om gebruik te maken van een Garmin Zumo.
mvg Henk
De bestemming is niet belangrijk, maar het
aantal bochten wel. Des te meer des te beter.

Sinds 27-05-09 BMW K 1200GT-P 100000 km
Van 16-10-98 tot 27-05-09 Honda Deauville NT650V 138000 km
Zumo 550 05-02-2008 tot 01-04-2016
Zumo 345LM 01-05-2016 tot nu

Gebruikersavatar
FM
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 5006
Lid geworden op: 30 mei 2005 20:49
Locatie: Holsbeek

Re: Geen BC en Win toch tracks maken en gebruiken op zumo

Bericht door FM »

Zo speciaal is dit niet. Elke site/app die een track kan maken, kan je gebruiken om de gpx-file in je Zumo te plaatsen.
Zumo XT, KTM 790 Adventure, SRC op Schubert C3 Pro, Edge Touring, Edge Explorer 2

bartho
Berichten: 1059
Lid geworden op: 6 mar 2006 09:46
Locatie: Gooik Belgie

Re: Geen BC en Win toch tracks maken en gebruiken op zumo

Bericht door bartho »

Ik gebruik MRA. Je kan prachtige routes plannen op de Michelin kaart en daarna omzetten naar de here kaart van Garmin. Zo komt je track toch al beter overeen met de kaarten in het toestel en duurt de berekening korter. Je kan plannen op de Samsung PAD (groter scherm) en dan de GPX file via smartphone en smartlink draadloos naar de 396 sturen. Werkt perfect .

Rush FZ1N
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2231
Lid geworden op: 2 jan 2009 11:08
Locatie: Veldhoven

Re: Geen BC en Win toch tracks maken en gebruiken op zumo

Bericht door Rush FZ1N »

De TS heeft geen 396, dus kan niet draadloos overzetten. Verder ben ik het met FM eens; elk progamma wat een GPX bestand kan vervaardigen werkt. Alleen kun je met BC en MRA de routes zelf maken cq aanpassen.
Zumo XT2 op FJR1300AS (motor), Edge 1040 op Levo FSR(atb), Pegasus Evo (e-bike) en voor wandelen en Nuvi 3598LMTD voor auto.

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Zumo 395LM en 345LM”