ON ROUTE SELECT GARMIN 340

De specifiek op motorrijders gerichte navigatiesystemen van Garmin
FRANKY1962
Berichten: 53
Lid geworden op: 20 aug 2019 16:03

ON ROUTE SELECT GARMIN 340

Bericht door FRANKY1962 »

hallo, een Zumo aangekocht op de beurs in Utrecht tezamen met on route select1001 routes. nu kies ik het start punt van thuis naar het punt dat dichtste bij ligt en zet dit over op het toestel. nadien maak ik van sporen via omvormen naar reis een route die in de reisplanner komt. bij opgeslagen staat er start en de naam van de route en bij reisplanner staat de route. ik geef de route in en hij brengt mij naar het startpunt (wat ook het eindpunt is) en zegt je bent aangekomen. herberekenen staat uit. en als er omleidingen zijn is het helemaal een soep.soms slaat hij helemaal tilt en stuurt hij me naar god weet waar of draai ik drie rondjes. heb op youtube mr gps bekeken, gebeld met de helpdesk , gevraagd bij vrienden enz.... noppes ! ben meer bezig met de gps dan lekker genieten van de motorrit.
wat doek ik verkeerd ????? bedankt voor alle reacties.

Gebruikersavatar
Mgent
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2649
Lid geworden op: 28 aug 2007 09:44
Locatie: Adinkerke

Re: ON ROUTE SELECT GARMIN 340

Bericht door Mgent »

Start en eindpunt mag nooit het zelfde zijn. Verplaats eindpunt 100 meter om alles goed te laten werken.
Zumo XT, iPhone 13 Pro Max, Shubert SRC M1+ SCM1 , BaseCamp 4.8.12, CN Europe NTU 2023.20, Onroute motor 5.15 Europa, tomtom Vio.

FRANKY1962
Berichten: 53
Lid geworden op: 20 aug 2019 16:03

Re: ON ROUTE SELECT GARMIN 340

Bericht door FRANKY1962 »

hoe doe ik dat dan ? heb geen softe punten enkel start en eindpunt zichtbaar ?

Gebruikersavatar
guzzi vero
Berichten: 1709
Lid geworden op: 28 sep 2006 00:38
Locatie: Oostduinkerke

Re: ON ROUTE SELECT GARMIN 340

Bericht door guzzi vero »

eerst eens wat vragen:
- staan die onroute select 1001 routes op een SD die in je gps zit? Zijn dit routes of tracks?
- eerst zeg je dat je naar een punt ergens op de route rijdt en dan zeg je dat je naar het beginpunt rijdt? Wat is het nu?
- heb je een smartlink met je telefoon voor verkeer? Als die aanstaat en je herberekenen staat uit gaat hij alsnog herberekenen. Smartlink uitzetten dus.
BMW R1200RT en nog wat andere meuk - Zumo 590 - SP2820

Rush FZ1N
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2231
Lid geworden op: 2 jan 2009 11:08
Locatie: Veldhoven

Re: ON ROUTE SELECT GARMIN 340

Bericht door Rush FZ1N »

De On Route Select 1001 is een DVD van Waypoint met daarop verschillende motorroutes. Deze staan echter allemaal als Track! De bedoeling is dat je de track importeert in je Zumo. Vervolgens dien je deze te converteren naar een route.

Werkt bij mij prima, maar ik vind het veel beter de track vanuit de DVD op te slaan en vervolgens te importeren in BaseCamp. Daar kun je de track controleren en aanpassen. Daar pas overzetten naar je Zumo en op deze de track laten converteren naar een route.
Zumo XT2 op FJR1300AS (motor), Edge 1040 op Levo FSR(atb), Pegasus Evo (e-bike) en voor wandelen en Nuvi 3598LMTD voor auto.

Gebruikersavatar
RonalT
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 3857
Lid geworden op: 20 sep 2006 19:14
Locatie: Dinteloord
Contacteer:

Re: ON ROUTE SELECT GARMIN 340

Bericht door RonalT »

als je een track in baseCamp netjes hebt overgezet naar een route kan je deze natuurlijk ook als route overzetten naar een ZUMO
Groeten, RonalT

Mijn epitaaf wordt volgens mijn vrouw: zo en nu is iedereen de weg kwijt!

SP2610, Z340, Z550, Z590, CityNavigator, OpenStreetMap, OMK
En een Vivosmart HR / Vivoactive 4 om mijn arm. EDGE 130 en 530 voor op de fiets

bartho
Berichten: 1059
Lid geworden op: 6 mar 2006 09:46
Locatie: Gooik Belgie

Re: ON ROUTE SELECT GARMIN 340

Bericht door bartho »

Als U zich op de route bevind en U start de route, moet je naar het eindpunt rijden. Niet naar het beginpunt. Zou dit de fout kunnen zijn die je bedoelt.

Rush FZ1N
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2231
Lid geworden op: 2 jan 2009 11:08
Locatie: Veldhoven

Re: ON ROUTE SELECT GARMIN 340

Bericht door Rush FZ1N »

RonalT schreef:als je een track in baseCamp netjes hebt overgezet naar een route kan je deze natuurlijk ook als route overzetten naar een ZUMO
Zeker, maar als je de track overzet kun je deze ook “zichtbaar” onder de route leggen.
Zumo XT2 op FJR1300AS (motor), Edge 1040 op Levo FSR(atb), Pegasus Evo (e-bike) en voor wandelen en Nuvi 3598LMTD voor auto.

Gebruikersavatar
guzzi vero
Berichten: 1709
Lid geworden op: 28 sep 2006 00:38
Locatie: Oostduinkerke

Re: ON ROUTE SELECT GARMIN 340

Bericht door guzzi vero »

Ach dat zijn die routes van toendertijd Motorradtourenfahrer maar waarschijnlijk nu al hier en daar aangepast.
Rush heeft 100% gelijk. Ik zet ook nooit zomaar iets klakkeloos in mijn gps. Van de track wordt steeds een goede route gemaakt in BC. De originele track wordt altijd verwijderd en vervangen door een nieuwe die nu wel op de weg ligt en nu als achtergrond zichtbaar is in de gps.
Kleine moeite om dat even in BC te doen ipv de gps dat te laten doen.
Aangezien dit het eerste bericht is van de topic starter zal hij waarschijnlijk ook nog niet weten dat hij in de opties van BC bij toesteloverdracht alle vinkjes dient uit te zetten.
BMW R1200RT en nog wat andere meuk - Zumo 590 - SP2820

FRANKY1962
Berichten: 53
Lid geworden op: 20 aug 2019 16:03

Re: ON ROUTE SELECT GARMIN 340

Bericht door FRANKY1962 »

hallo bedankt voor de vele reacties. heb inmiddels BC gedownload doch het gebruik hiervan moet mij nog eens iemand deftig uitleggen. het is inderdaad een dvd met mooie routes gekocht bij Waypoint. zet deze op mijn Zumo en doe de rest zoals het hoort via sporen en reisplanner en herberekenen uitschakelen etc... doch als ik van huis uit deze route uit de reisplanner start en ik kom op beginpunt route is het steeds je bent aangekomen (eind en start hetzelfde bv Kempenroute) en sta ik in Oirschot. Onlangs nog een route van internet Lier - Averbode gedaan idem. aangekomen bij vertrekpunt zegt hij je bent aangekomen. ook als ik route opnieuw start met uiteraard eind gaat het nog fout. als je een route van de dvd naar de zumo overzet met eigen gekozen startpunt brengt hij je wel naar het startpunt van de route en gedaan. (dus niet eigen gekozen startpunt). als je kijkt waarheen en bij opgeslagen vermeld hij wel bijvoorbeeld bij Kempenroute "start Kempenroute". en deze info klopt. vreemd allemaal. hoop hier op dit forum het een en ander bij te leren. misschien is het probleem simpel maar maak ik het te complex. groeten

FRANKY1962
Berichten: 53
Lid geworden op: 20 aug 2019 16:03

Re: ON ROUTE SELECT GARMIN 340

Bericht door FRANKY1962 »

Hallo, gisteren opnieuw poging gewaagd. route Kempen. start is goed en tijd en afstand kloppen bij begin. doch bij het vertrekpunt aangekomen (= beginpunt) zegt hij weer je bent aangekomen. van alles geprobeerd en steeds opnieuw route laten starten met eindpunt ingave. zo heb ik toch enkele leuke wegen kunnen doen. maar heel vaak stoppen en kijken op de gps waardoor het zelfs gevaarlijk wordt op de weg ! helpdesk nl stuurt mij nu naar een locale winkel en dat is voor mij in Vessem dus zal ginds eens langs gaan om te zien wat ik fout doe of het toestel wel goed werkt. probleem is enkel bij ingevoerde routes van de dvd of internet. groeten

Gebruikersavatar
FM
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 5006
Lid geworden op: 30 mei 2005 20:49
Locatie: Holsbeek

Re: ON ROUTE SELECT GARMIN 340

Bericht door FM »

Mgent schreef:Start en eindpunt mag nooit het zelfde zijn. Verplaats eindpunt 100 meter om alles goed te laten werken.
Ik denk nog altijd dat dit de reden is.

Als ik mij niet vergis dateert die verzameling van routes nog uit het tijdperk dat Garmin motortoestellen perfect om konden gaan met een rondrit. Vanaf de Zumo 550 werd dat een probleem. Het probleem wat Franky1962 omschrijft.

In dat geval zijn er 2 mogelijkheden:
1. Zoals MGent zegt, de route vooraf aanpassen in Basecamp (of Mapsource als je dat nog gebruikt). Pas het startpunt aan, leg dat een 500 meter verder.
2. Als je op het startpunt (wat ook eindpunt is) weet hoe de route begint (dat zie je nog vor je de route activeert), dan rijdt je die weg al op, zonder de route al te hebben geactiveerd. Na een paar honderd meter activeer je de route alsnog, en dan kan je kiezen voor het eindpunt.
Zumo XT, KTM 790 Adventure, SRC op Schubert C3 Pro, Edge Touring, Edge Explorer 2

FRANKY1962
Berichten: 53
Lid geworden op: 20 aug 2019 16:03

Re: ON ROUTE SELECT GARMIN 340

Bericht door FRANKY1962 »

bedankt FM, dat tweede heb ik gisteren gedaan maar dan dien je wel goed op scherm te letten voor de route. want als je fout rijdt doe hij geen herberekening. ook nadien flipt hij af en toe, ga links of rechts en daar is helemaal niets. weer stoppen en de route weer ingeven. dan kan hij ook ineens verschillende aankomsttijden na mekaar aangeven tot bv 2uur 's nachts enz... is deze dvd dan voorbijgestreefd ? is er een andere mogelijkheid via internet of aankoop om mooie routes te bekomen ? basecamp pas geïnstalleerd en nog niet echt gebruikt. bij georganiseerde rondritten wil het ook wel eens fout lopen maar niet in deze mate. ook een gewone bestemming kiezen doe hij goed. enkel die routes dus daar moet het probleem liggen. bedankt goede info

Gebruikersavatar
FM
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 5006
Lid geworden op: 30 mei 2005 20:49
Locatie: Holsbeek

Re: ON ROUTE SELECT GARMIN 340

Bericht door FM »

FRANKY1962 schreef:als je fout rijdt doe hij geen herberekening.
Dat is normaal gedrag. Herberekenen moet uitstaan bij een route die van een spoor komt.
FRANKY1962 schreef:ook nadien flipt hij af en toe, ga links of rechts en daar is helemaal niets. weer stoppen en de route weer ingeven. dan kan hij ook ineens verschillende aankomsttijden na mekaar aangeven tot bv 2uur 's nachts enz...
Dit lijkt me niet OK. Dan is er iets mis met de routes van de CD.
Zumo XT, KTM 790 Adventure, SRC op Schubert C3 Pro, Edge Touring, Edge Explorer 2

Rush FZ1N
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2231
Lid geworden op: 2 jan 2009 11:08
Locatie: Veldhoven

Re: ON ROUTE SELECT GARMIN 340

Bericht door Rush FZ1N »

Dit lijkt me niet OK. Dan is er iets mis met de routes van de CD.
Kan best. Als ik het zo lees staat herberekenen aan. Als je dan de route gewoon start terwijl je niet op de route staat kunnen er vreemde eindtijden komen. Denk bv aan rijden naar startpunt terwijl je de route al voor een groot deel hebt gereden. Hij rekent dan de reistijd naar de start vermeerderd met de reistijd van de hele route.
Zumo XT2 op FJR1300AS (motor), Edge 1040 op Levo FSR(atb), Pegasus Evo (e-bike) en voor wandelen en Nuvi 3598LMTD voor auto.

Plaats reactie

Terug naar “Zumo 390, 350 en 340”