Hallo,
Ik heb mijn Fenix I in in juni 2014 gekocht bij Waypoint. Ik heb al een paar maanden het idee dat de batterij achteruit gaat, maar omdat ik de Fexin in NL voornamelijk voor maximaal 1-2 uur hardlopen gebruik was er niet echt een patroon in te ontdekken.
Afgelopen vakantie begon hij kuren te hebben tijdens lange hikes in de bergen: Na een paar uur was de batterij al leeg, terwijl dit in het begin zonder problemen kon. ANT sensors, Bluetooth etc stond uit.
Bij opladen gaat de batterij van 40% naar 100% in een paar minuten, en vervolgens loopt hij vrij snel weer leeg.
Ook terug in NL stopt het horloge tijdens het "running" profiel er opeens mee en start opnieuw op.
Ik heb op verschillende threads op Garmin forums gelezen dat er meer mensen met dit soort batterij-gerelateerde problemen zijn, maar niemand lijkt een werkende oplossing te hebben. Inmiddels heb ik een hard reset uitgevoerd en de laatste firmware opnieuw geinstaleerd en ben momenteel opnieuw aan het testen.
Hebben de experts van Waypoint misschien het verlossende antwoord?
Als dit echt een probleem met de batterij blijkt te zijn (die het na iets meer dan een jaar begeeft), valt dit dan nog onder garantie/coulance?
Groeten,
Dennis
Probleem met Fenix batterij
- GPS Expert
- Berichten: 3300
- Lid geworden op: 24 jan 2013 22:41
- Locatie: Amsterdam, Apeldoorn, Havelte, Hilversum, Hoensbroek, Leusden, Privé les of GPS Helpdesk
- Contacteer:
Re: Probleem met Fenix batterij
Ja, valt onder garantie, of via waypoint of via Garmin zelf. Gedrag duidt op een slechte li-ion accu.
Marco
Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav, Peaklife/Rage.
Zie ook mijn Kennisforum en YouTube kanaal.
Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav, Peaklife/Rage.
Zie ook mijn Kennisforum en YouTube kanaal.
Re: Probleem met Fenix batterij
Bedankt voor je reactie Marco. Werk jij bij Waypoint en is dit dus een offciele reactie? Dan kom ik namelijk graag mijn Fenix binnenkort even langsbrengen voor diagnose en reparatie/vervanging.
Groeten,
Dennis
Groeten,
Dennis
- HaWee
- Onafhankelijk GPS-specialist
- Berichten: 22864
- Lid geworden op: 28 jul 2008 16:24
- Locatie: Eindhoven
Re: Probleem met Fenix batterij
Marco is een onafhankelijk Expert
de medewerkers van Waypoint hebben
WayPoint GPS specialist
onder hun naam staan.
Maar Marco heeft wel bijna altijd gelijk en ik verwacht in dit geval ook
de medewerkers van Waypoint hebben
WayPoint GPS specialist
onder hun naam staan.
Maar Marco heeft wel bijna altijd gelijk en ik verwacht in dit geval ook
"Always Look on the Bright Side of Life"
- Jeroen D.
- WayPoint GPS specialist
- Berichten: 1265
- Lid geworden op: 3 sep 2008 07:31
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Probleem met Fenix batterij
Kom inderdaad even langs met de Fenix in een van onze winkels of bel even met onze technische dienst in Notter.
Kijk ook eens op mywaypoint.nl en tv.gps.nl voor veelgestelde vragen en handleidingen!
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 25 aug 2019 18:14
Re: Probleem met Fenix batterij
Mijn Fenix 5 accu loopt plotseling binnen 8 uur leeg. Tot dinsdag 20-8-2019 geen enkel probleem, gewoon3-4 dagen bij regulier soprtief gebruik, zeer tevreden over.. Plotseling 10-15% per uur. Hoe kan dit?
Ik heb het horloge al gereset naar fabrieksinstellingen, helaas geen resultaat.
Is er een software update geweest voor horloge of Garmin Connect die hem nu leeg trekt?
Benieuwd naar jullie reactie
Ik heb het horloge al gereset naar fabrieksinstellingen, helaas geen resultaat.
Is er een software update geweest voor horloge of Garmin Connect die hem nu leeg trekt?
Benieuwd naar jullie reactie