30.000 campings voor je navi (preview in GoogleEarth)

Er zijn, vooral voor de Garmin's op internet kaarten, Waypoints en Points of Interest te vinden van allerlei landen en zaken over de hele wereld. Dit thema is bedoeld om tips daarover uit te wisselen.
Gebruikersavatar
e.vdwerf
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2540
Lid geworden op: 13 sep 2008 12:17
Locatie: Dordrecht

Re: 30.000 campings voor je navi (preview in GoogleEarth)

Bericht door e.vdwerf »

Bedankt weer.. "Archiescampings update voor dit najaar" staat er weer op.
Egbert
Etrex Vista HCX, 30 en Touch 35 op de Flyer T14 HighSpeed - Contributor Openstreetmap

sniekma
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 451
Lid geworden op: 4 mar 2009 17:10
Locatie: Maasbracht

Re: 30.000 campings voor je navi (preview in GoogleEarth)

Bericht door sniekma »

Hartelijk dank hoor
Nüvi 350 Nüvi 2595 Drivesmart 55 Garmin Gpsmap60Csx Gpsmap66s Vivoactive 4s Vivoactive 4

Gebruikersavatar
mstuniek
Berichten: 52
Lid geworden op: 20 feb 2007 19:17
Locatie: voorne-putten

Re: 30.000 campings voor je navi (preview in GoogleEarth)

Bericht door mstuniek »

En ja hoor heb ze er ook weer opgezet, waarvoor dank.
Garmin Camper 660, Nuvi 3760T en Nuvi 360 Europa

Archie
Berichten: 131
Lid geworden op: 17 feb 2007 19:46

Re: 30.000 campings voor je navi (preview in GoogleEarth)

Bericht door Archie »

Hallo,

Deze keer een vraag n.a.v. een probleem met de Garmin 276Cx dat aan me werd voorgelegd.

Op het scherm wordt namelijk slechts een gelimiteerd aantal tekens weergegeven waardoor aan het eind informatie wegvalt, in dit geval vervalt een deel van het telefoonnummer.

Heeft iemand hiervoor een oplossing?
Graag uw hulp!

Groeten, Archie

Gebruikersavatar
keesm
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 5615
Lid geworden op: 18 nov 2004 21:03
Locatie: N 51°48' E 5°14'

Re: 30.000 campings voor je navi (preview in GoogleEarth)

Bericht door keesm »

Je kunt de vraag beter stellen in het gedeelte over de Garmin 276Cx lijkt me: https://forum.gps.nl/viewforum.php?f=137
En in dat gedeelte staat dit draadje: https://forum.gps.nl/viewtopic.php?f=137&t=50522 , sluit dit aan bij je vraag?

Archie
Berichten: 131
Lid geworden op: 17 feb 2007 19:46

Re: 30.000 campings voor je navi (preview in GoogleEarth)

Bericht door Archie »

Hartelijk dank voor deze snelle reactie!

Ik heb even gekeken in het genoemde draadje, maar ik vrees dat dit niet de plossing gaat zijn voor degene die de vraag aan me stelde, gelet op het feit dat zij al vanaf het begin benadrukte dat ze een absolute leek is op het gebied van computer gebruik.
Het lijkt mij eerlijk gezegd minimaal vreemd dat een merk als Garmin hier zelf geen zodanige oplossing heeft dat er bijvoorbeeld een schermpje kan worden weergegeven zoals ik zag na allerlei bewerkingen onder "Custom Points".

Ook is mij niet helemaal duidelijk of je dit zou moeten doen voor alle 33.500 campings afzonderlijk?!

Groeten,
Archie

Gebruikersavatar
Mike Schenk
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 366
Lid geworden op: 4 apr 2008 22:47
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: 30.000 campings voor je navi (preview in GoogleEarth)

Bericht door Mike Schenk »

Ik heb ook een 276Cx en herken het probleem. Maar er is ook een simpele workaround, download de smartphone app, betaal een paar euro en je hebt ook alle campings in de app op je telefoon. Met nog veel meer gegevens erbij dan in de Garmin, je kunt selecteren op kleine campings en er is een eenvoudige zoekfunctie.

Tegenwoordig gebruik ik de app om campings te zoeken en gebruik dan de naam van de camping om er in de Garmin heen te navigeren.
Garmin Zumo 350 | Kawasaki Versys 650 2015
Garmin GPSMap 276Cx BMW R1200 GSA LC 2014

Gebruikersavatar
keesm
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 5615
Lid geworden op: 18 nov 2004 21:03
Locatie: N 51°48' E 5°14'

Re: 30.000 campings voor je navi (preview in GoogleEarth)

Bericht door keesm »

De vraag komt van een 'zij' lees ik, soms de Daniela van dit draadje: https://www.naviboard.de/thread/63786-a ... angezeigt/
Ze heeft alleen geen smartphone lees ik...

Archie
Berichten: 131
Lid geworden op: 17 feb 2007 19:46

Re: 30.000 campings voor je navi (preview in GoogleEarth)

Bericht door Archie »

Hallo Kees,

Je vermoeden klopt helemaal!
De app zou voor haar inderdaad een geode oplossing zijn, maar zelfs als ze die had, dan zou het toch mogelijk moeten zijn om op een Garmin de beschikbare informatie zichtbaar te kunnen maken zonder al die bewerkingen. We hebben het hier tenslotte niet over een of ander B- of C-merk.

Groet

Gebruikersavatar
tony rave
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2113
Lid geworden op: 1 dec 2004 14:33
Locatie: View over Baltic Sea

Re: 30.000 campings voor je navi (preview in GoogleEarth)

Bericht door tony rave »

Archie schreef:Ook is mij niet helemaal duidelijk of je dit zou moeten doen voor alle 33.500 campings afzonderlijk?!
Ja, dat moet dan voor alle campings afzonderlijk.
In het voorheen genoemde draadje (https://forum.gps.nl/viewtopic.php?f=137&t=50522) heb ik een voorbeeld gegeven van de huidige situatie.
Ж MapSource ► route-creatie ║ directe-route + track ► GPSMap's 60CSx, 79S, 276Cx (probleemloos)║BaseCamp ► databeheer Ж

Archie
Berichten: 131
Lid geworden op: 17 feb 2007 19:46

Re: 30.000 campings voor je navi (preview in GoogleEarth)

Bericht door Archie »

Met alle respect voor alle zoekwerk dat je hierin moet hebben gestoken, lijkt me dit geen echt praktische oplossing.
Ik zie dit toch echt niemand doen voor alle campings afzonderlijk ter voorbereiding op zijn vakantietrip.

Onderweg voor het opzoeken van een enkel gegeven zoasl bv. een telefoonnummer al helemaal niet.

Gebruikersavatar
tony rave
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2113
Lid geworden op: 1 dec 2004 14:33
Locatie: View over Baltic Sea

Re: 30.000 campings voor je navi (preview in GoogleEarth)

Bericht door tony rave »

Het heeft in het begin wel veel tijd gekost en ik kan me voorstellen dat weinigen eraan willen beginnen.

Als ik de namen niet opnieuw opbouw (veranderen in korte krachtige namen) maar enkel het commentaar-veld wil vullen dan is het het hele proces, vanaf de ge-downloade file tot aan het laden in de 276Cx, in zo'n 30 minuten gedaan.
Het betreffende Excel sjabloon is inmiddels 'uitgerijpt' en nu is dat gedeelte een fluitje van een cent geworden :).

Ik vraag me wel eens af waarom je niet korte namen gebruikt voor het naam-veld en de overige informatie in het commentaar-veld zet. Is daar een reden voor?
Ж MapSource ► route-creatie ║ directe-route + track ► GPSMap's 60CSx, 79S, 276Cx (probleemloos)║BaseCamp ► databeheer Ж

Archie
Berichten: 131
Lid geworden op: 17 feb 2007 19:46

Re: 30.000 campings voor je navi (preview in GoogleEarth)

Bericht door Archie »

Hoi Tony,

Voor zover ik weet (sinds enkele dagen) doet dit probleem zich alleen voor bij enkele Garmin devices.
En zoals je weet, maak ik de POI's (of in Garmin waypoints genoemd) niet alleen voor Garmin, maar voor alle geïnteresseerden, voor wie termen als naam-veld en commentaarveld volledig onbekend zijn.
Alle gegevens staan dus in een en hetzelfde veld en voor zover bekend hebben daar slechts enkele Garmin-modellen moeite mee.

Gebruikersavatar
tony rave
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2113
Lid geworden op: 1 dec 2004 14:33
Locatie: View over Baltic Sea

Re: 30.000 campings voor je navi (preview in GoogleEarth)

Bericht door tony rave »

Bedankt voor de verklaring, zoiets vermoedde ik al en is begrijpelijk.
Afijn, ik heb er geen moeite mee, voor de meeste dergelijke probleempjes vind ik wel een 'oplossing'.
Succes verder met je geweldige database, ik heb er veel plezier/gemak van en informeer je wanneer ik onderweg iets tegenkom dat je zou kunnen gebruiken.
Ж MapSource ► route-creatie ║ directe-route + track ► GPSMap's 60CSx, 79S, 276Cx (probleemloos)║BaseCamp ► databeheer Ж

Archie
Berichten: 131
Lid geworden op: 17 feb 2007 19:46

Re: 30.000 campings voor je navi (preview in GoogleEarth)

Bericht door Archie »

tony rave schreef:Bedankt voor de verklaring, zoiets vermoedde ik al en is begrijpelijk.
Afijn, ik heb er geen moeite mee, voor de meeste dergelijke probleempjes vind ik wel een 'oplossing'.
Succes verder met je geweldige database, ik heb er veel plezier/gemak van en informeer je wanneer ik onderweg iets tegenkom dat je zou kunnen gebruiken.
Bedankt!
Archie

Plaats reactie

Terug naar “Kaarten, waypointbestanden en Points of Interest, Google Earth”