Hoe kun je een groot obstakel vermijden?

Gebruikersavatar
Kils
Berichten: 55
Lid geworden op: 11 dec 2018 13:16
Locatie: Gochar, Sorbas, Almeria, Spanje
Contacteer:

Re: Hoe kun je een groot obstakel vermijden?

Bericht door Kils »

Roadrider had nog niet eerder gezien dat je een DMG file gemaakt had. Ik heb hem geprobeerd en ja hoor werkt super alles in een ov2 file. Bedankt.

Gebruikersavatar
Roadrider
Berichten: 149
Lid geworden op: 13 mei 2019 08:08
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Hoe kun je een groot obstakel vermijden?

Bericht door Roadrider »

Voor de liefhebbers heb ik nu ook een Nederlandstalige handleiding voor GPXTrack2OV2 online gezet.
De vinden op de volgende link -> https://roadrider.jouwweb.nl/gpx-track-2-ov2
TomTom POI Tack overlay project https://roadrider.jouwweb.nl/gpx-track-2-ov2

Dirk motard
Berichten: 257
Lid geworden op: 21 apr 2017 10:43

Re: Hoe kun je een groot obstakel vermijden?

Bericht door Dirk motard »

Ik heb net ontdekt dat het 'overzichtsscherm' niet meer automatisch teruggaat naar inzoomen op de huidige locatie. Dus nu kan je de 'garmin' methode gebruiken om een groot obstakel te vermijden.

Dus aan een 'omleiding' duw je op de driehoek , het scherm zoomt helemaal uit en toont een overzicht van de hele rit. Nu kan je inzoomen op het stuk dat je nodig hebt en dat scherm blijft gewoon zo staan.(terwijl dat vroeger maar 30 seconden was) Je kan dus aan de hand van de kaart op het scherm terug naar je track rijden. Een kleine stap maar een wereld van verschil. :D :D

Hans Schipper
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 526
Lid geworden op: 29 apr 2004 10:07
Locatie: Dijk en Waard

Re: Hoe kun je een groot obstakel vermijden?

Bericht door Hans Schipper »

Het moet niet te gék worden, :? Tom die Zumo na-aapt :roll: Ga binnenkort beleven of het ‘werkt’ :wink:
Met welke update is dit veranderd?

Gebruikersavatar
Roadrider
Berichten: 149
Lid geworden op: 13 mei 2019 08:08
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Hoe kun je een groot obstakel vermijden?

Bericht door Roadrider »

Wees niet bang TomTom aapt de Zumo niet echt na. Ze blijven gewoon op hun (veel betere) manier herberekenen. Je weet dus nooit of de blauwe lijn jou track is of een herberekend deel naar jou track.

Dus voor zekerheid toch even de track opnieuw leden en niet op rijd drukken of een POI trackpoint overlay laden.
TomTom POI Tack overlay project https://roadrider.jouwweb.nl/gpx-track-2-ov2

Dirk motard
Berichten: 257
Lid geworden op: 21 apr 2017 10:43

Re: Hoe kun je een groot obstakel vermijden?

Bericht door Dirk motard »

Ieder zijn ding natuurlijk. Maar je bent een rit aan het rijden en opeens kan je ergens niet door. Het enige wat ik dan wil is , zo snel mogelijk terug de rest van m’n rit vervolgen. En wat dan het nut is te weten , dat dit via een stukje ‘omleiding’ of een stukje oorspronkelijke track verloopt. :?:

Zo’n track zichtbaar is heel handig bij garmin toestellen , want die laten de verdere rit niet intact. Echter een tomtom laat (meestal zelfs teveel van) de rest van de rit intact , dus ik zie het probleem niet.

Gebruikersavatar
Roadrider
Berichten: 149
Lid geworden op: 13 mei 2019 08:08
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Hoe kun je een groot obstakel vermijden?

Bericht door Roadrider »

Vandaag had ik weer eens een voorbeeld dat door een afsluiting van het dijkje ik een grote omweg moest maken. Zoom moest zo ver terug dat de weg waar de track over liep niet meer zichtbaar was. Na omrijden vanaf de andere kant weer de afgesloten dijk opgestuurd (we moesten op 2/3 de enige zijweg nemen).

Dankzij het laden van een overlay geen enkel probleem gehad om zonder te stoppen het juiste alternatief te vinden en dus ook niet aan de andere kant van de dijk verkeerd gereden maar de track iets verder opgepakt.
TomTom POI Tack overlay project https://roadrider.jouwweb.nl/gpx-track-2-ov2

Gebruikersavatar
guzzi vero
Berichten: 1706
Lid geworden op: 28 sep 2006 00:38
Locatie: Oostduinkerke

Re: Hoe kun je een groot obstakel vermijden?

Bericht door guzzi vero »

Dirk motard schreef:Zo’n track zichtbaar is heel handig bij garmin toestellen , want die laten de verdere rit niet intact. Echter een tomtom laat (meestal zelfs teveel van) de rest van de rit intact , dus ik zie het probleem niet.
Toch even iets recht zetten ivm Garmin: Als herberekenen uitstaat bij een Garmin laat deze de rit helemaal intakt. Je moet dan wel zelf kijken hoe je terug op de originele route komt. Doch meerdere echte route rijders zoals ik, rijden met zowel zachte als harde viapunten in de route en herberekenen op aan. Als Garmin nu gaat herberekenen met de instellingen van de gps bij afwijken van de route, dan wordt heel de route opnieuw berekend. Als die route op een correcte manier gemaakt is dan zal deze maar afwijken tot het eerstvolgend viapunt en voor de rest blijft de route intakt. Dit werkt zelfs beter dan een TT is mijn opinie en de route blijft helemaal intakt.
Maar goed, dit is een TT topic. Wie hierover meer wil weten start beter een nieuw topic
BMW R1200RT en nog wat andere meuk - Zumo 590 - SP2820

Dirk motard
Berichten: 257
Lid geworden op: 21 apr 2017 10:43

Re: Hoe kun je een groot obstakel vermijden?

Bericht door Dirk motard »

Beste , ik heb garmin’s gehad ik weet hoe het in mekaar zit.

Rush FZ1N
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2230
Lid geworden op: 2 jan 2009 11:08
Locatie: Veldhoven

Re: Hoe kun je een groot obstakel vermijden?

Bericht door Rush FZ1N »

Dirk motard schreef:Beste , ik heb garmin’s gehad ik weet hoe het in mekaar zit.
Blijkbaar toch niet, want bij de Garmins werkt het toch echt zoals Guzzi uiteenzet.

On topic; als het standaard inzoomen na 30 sec niet meer gebeurt, is dat een grote verbetering.
Voorheen moest je zorgen dat je binnen die tijd op het scherm tikte.
Zumo XT2 op FJR1300AS (motor), Edge 1040 op Levo FSR(atb), Pegasus Evo (e-bike) en voor wandelen en Nuvi 3598LMTD voor auto.

Plaats reactie

Terug naar “TomTom Rider 550”