montage 2610 op ST 1100,en gelijk een vraagje aan Notter?
montage 2610 op ST 1100,en gelijk een vraagje aan Notter?
Oke gisteren stroomkabel binnen gekregen uit Notter ,wel ff op moeten wachten maar dat mag de pret niet drukken.Gelijk aan het monteren gegaan ,Pan half gesloopt en alles netjes aangesloten.
Gelijk ff proef gaan rijden en ik moet zeggen het werkt perfect.In de auto wist ik dit al maar nu dus ook op de motor.Even een foto bijvoegen hoe de 2610 op mijn Pan zit.
Even een tweetal vragen aan Notter?
Hans denk je dat op bovenstaande beugel de garmin-mount makkelijk te monteren is zonder teveel gebruik te hoeven maken van hulpstukken?
En ik ben er nog niet uit ,als het omgevingslicht minder word cq als het donker is schakelde de 2610 dan niet over in nachtmodus wat betreft zijn beeldscherm?Ik heb gisteren in de avond gereden en het scherm blijft geel verlicht en ik dacht dat hij dan de achtergrond veranderd naar een donkere kleur of heb ik dit mis?
Ter info ,in de systeem instellingen bij het tabje "algemeen" heb ik het keurenschema op automatisch staan.
groetjes uit IJsselstein, Eric
Gelijk ff proef gaan rijden en ik moet zeggen het werkt perfect.In de auto wist ik dit al maar nu dus ook op de motor.Even een foto bijvoegen hoe de 2610 op mijn Pan zit.
Even een tweetal vragen aan Notter?
Hans denk je dat op bovenstaande beugel de garmin-mount makkelijk te monteren is zonder teveel gebruik te hoeven maken van hulpstukken?
En ik ben er nog niet uit ,als het omgevingslicht minder word cq als het donker is schakelde de 2610 dan niet over in nachtmodus wat betreft zijn beeldscherm?Ik heb gisteren in de avond gereden en het scherm blijft geel verlicht en ik dacht dat hij dan de achtergrond veranderd naar een donkere kleur of heb ik dit mis?
Ter info ,in de systeem instellingen bij het tabje "algemeen" heb ik het keurenschema op automatisch staan.
groetjes uit IJsselstein, Eric
Re: montage 2610 op ST 1100,en gelijk een vraagje aan Notter
<knip>
onderstaande reeds opgelost
En ik ben er nog niet uit ,als het omgevingslicht minder word cq als het donker is schakelde de 2610 dan niet over in nachtmodus wat betreft zijn beeldscherm?Ik heb gisteren in de avond gereden en het scherm blijft geel verlicht en ik dacht dat hij dan de achtergrond veranderd naar een donkere kleur of heb ik dit mis?
Ter info ,in de systeem instellingen bij het tabje "algemeen" heb ik het keurenschema op automatisch staan.
groetjes uit IJsselstein, Eric[/quote]
onderstaande reeds opgelost
En ik ben er nog niet uit ,als het omgevingslicht minder word cq als het donker is schakelde de 2610 dan niet over in nachtmodus wat betreft zijn beeldscherm?Ik heb gisteren in de avond gereden en het scherm blijft geel verlicht en ik dacht dat hij dan de achtergrond veranderd naar een donkere kleur of heb ik dit mis?
Ter info ,in de systeem instellingen bij het tabje "algemeen" heb ik het keurenschema op automatisch staan.
groetjes uit IJsselstein, Eric[/quote]
- Hans Vaessen
- Onafhankelijk GPS-specialist
- Berichten: 24525
- Lid geworden op: 9 mar 2004 21:38
- Locatie: Rectum (vlakbij Notter)
- Contacteer:
Ha! Ja, dat was inderdaad net weer een andere instelling
En tsja... past de garmin-mount daarop?? Laat ik het anders zeggen: meestal adviseren we de garmin mount, tenzij specifieke situatie. Een dergelijke dwarsstang is zo'n specifieke situatie: daar is de Touratech perfect voor.
Natuurlijk zou je ook de garmin beugel op zo'n steun kunnen monteren, maar het draaimoment wordt dan anders: de TT steunt aan de onderzijde; het gewicht drukt op de stang. De Garmin aan de achterzijde: met zo'n dun buisje kan het toestel 'kantelen'. Advies: niet doen.
Je kunt wel met een garmin-mount werken, maar dan adviseer ik op basis van RAM. En zul je toch een sleuf moeten maken in het plastic om de RAM aan de stuurbuis te kunnen bevestigen.... En de meesten huiveren bij de gedachte de zaag ter hand te nemen...
Hij zit er mooi op zo. Ik zou 'm zo laten zitten...
Groeten,
Hans
En tsja... past de garmin-mount daarop?? Laat ik het anders zeggen: meestal adviseren we de garmin mount, tenzij specifieke situatie. Een dergelijke dwarsstang is zo'n specifieke situatie: daar is de Touratech perfect voor.
Natuurlijk zou je ook de garmin beugel op zo'n steun kunnen monteren, maar het draaimoment wordt dan anders: de TT steunt aan de onderzijde; het gewicht drukt op de stang. De Garmin aan de achterzijde: met zo'n dun buisje kan het toestel 'kantelen'. Advies: niet doen.
Je kunt wel met een garmin-mount werken, maar dan adviseer ik op basis van RAM. En zul je toch een sleuf moeten maken in het plastic om de RAM aan de stuurbuis te kunnen bevestigen.... En de meesten huiveren bij de gedachte de zaag ter hand te nemen...
Hij zit er mooi op zo. Ik zou 'm zo laten zitten...
Groeten,
Hans
ja dat ga ik ook doen Hans want na de eerste testritjes bevalt het eigenlijk best zo Was bang dat het in en uithalen van de 2610 wat problematisch zou worden maar dat valt allezins mee.Het enige nadeel is dat de controle lampjes in het dash niet helemaal te zien zijn.Daarintegen heb ik wel het voordeel dat de 2610 recht voor mijn giegel zit.
Nu ik toch bezig ben ,Als ik vooraf ingestelde route aan het rijden ben en ik kom bij een leuk plekje waar ik even wil stoppen moet ik de 2610 van de stroom af halen.Hoe kan ik daarna mijn ingestelde route weer vervolgen?
groetjes Eric
Nu ik toch bezig ben ,Als ik vooraf ingestelde route aan het rijden ben en ik kom bij een leuk plekje waar ik even wil stoppen moet ik de 2610 van de stroom af halen.Hoe kan ik daarna mijn ingestelde route weer vervolgen?
groetjes Eric
- Hans Vaessen
- Onafhankelijk GPS-specialist
- Berichten: 24525
- Lid geworden op: 9 mar 2004 21:38
- Locatie: Rectum (vlakbij Notter)
- Contacteer:
- Hans Vaessen
- Onafhankelijk GPS-specialist
- Berichten: 24525
- Lid geworden op: 9 mar 2004 21:38
- Locatie: Rectum (vlakbij Notter)
- Contacteer:
Hoi Eric,
Mooie oplossing voor je beugel met de 2610, houd er alleen rekening mee dat dit tussen de kuipruit niet erg stevig is. Uit ervaring weet ik dat bij stevig trillen bv. op slecht wegdek, de kans bestaat dat het zaakje los kan raken of erger nog dat het kunststof scheurt. Want het kunststof van de kuipruit is op die plek erg dun en ook nog eens flexibel, waardoor er nogal eens wat beweging in kan komen. De beugel zelf zit dan wel goed vast, alleen het kunstof van de kuipruit eromheen is de boosdoener. Nogmaals het is een mooie oplossing juist omdat ie zo mooi voor je gezicht zit, daarom had ik mijn vorige gps-en daar ook zitten. Nu zit de huidige gps (196 icm touratech) op het stuur tussen de koppeling- en rempot. Ik gebruik hiervoor een beugel die normaal bedoeld was voor een roadbook, geheel van rvs en mooi afgewerkt. Deze komt van Nebe te Velp die ze ook zelf maakt en voor verschillende motoren. Voordeel is dat ie veel steviger zit en ook nog eens in hoogte verstelbaar is. Ik zal binnenkort wel wat foto's hier neerzetten, als dat allemaal lukt. Nogmaals het is maar een tip, bijkomend voordeel is ook dat je vrij zicht op je dashboard(lampjes) houdt.
Groeten uit Harderwijk,
Mike (ST1100)
Mooie oplossing voor je beugel met de 2610, houd er alleen rekening mee dat dit tussen de kuipruit niet erg stevig is. Uit ervaring weet ik dat bij stevig trillen bv. op slecht wegdek, de kans bestaat dat het zaakje los kan raken of erger nog dat het kunststof scheurt. Want het kunststof van de kuipruit is op die plek erg dun en ook nog eens flexibel, waardoor er nogal eens wat beweging in kan komen. De beugel zelf zit dan wel goed vast, alleen het kunstof van de kuipruit eromheen is de boosdoener. Nogmaals het is een mooie oplossing juist omdat ie zo mooi voor je gezicht zit, daarom had ik mijn vorige gps-en daar ook zitten. Nu zit de huidige gps (196 icm touratech) op het stuur tussen de koppeling- en rempot. Ik gebruik hiervoor een beugel die normaal bedoeld was voor een roadbook, geheel van rvs en mooi afgewerkt. Deze komt van Nebe te Velp die ze ook zelf maakt en voor verschillende motoren. Voordeel is dat ie veel steviger zit en ook nog eens in hoogte verstelbaar is. Ik zal binnenkort wel wat foto's hier neerzetten, als dat allemaal lukt. Nogmaals het is maar een tip, bijkomend voordeel is ook dat je vrij zicht op je dashboard(lampjes) houdt.
Groeten uit Harderwijk,
Mike (ST1100)
- Hans Vaessen
- Onafhankelijk GPS-specialist
- Berichten: 24525
- Lid geworden op: 9 mar 2004 21:38
- Locatie: Rectum (vlakbij Notter)
- Contacteer:
- Oetzi
- Onafhankelijk GPS-specialist
- Berichten: 1129
- Lid geworden op: 15 mar 2004 19:42
- Locatie: Doesburg
- Contacteer:
Dat was toevallig. We waren met de Duitse Transalp Freunden een rit aan het maken en de voorrijder had een SP3. Omdat we terugreden naar ons hotel, vroeg ik me af of ik kon nagaan of hij dezelfde route zou rijden als mijn 2610 aangaf. Ik laadde dus de route die we op de henweg naar het hotel hadden gereden (vanaf Nederland) en ja hoor: 1. hij gaf een nieuwe route aan en 2. het was dezelfde route als de voorrijder nam. Geinig toch ![/quote]
- Hans Vaessen
- Onafhankelijk GPS-specialist
- Berichten: 24525
- Lid geworden op: 9 mar 2004 21:38
- Locatie: Rectum (vlakbij Notter)
- Contacteer:
Dat zijn van die leuke momenten. Ofschoon het ook best anders had kunnen uitpakken.. (waarbij het dan weer leuk is daar een verklaring voor te vinden)
Maar eeeh: om ook de navigatie door dit forum een beeeeetje overzichtleijk te houden: (algemeen) kijk even naar het thema waarin je je bericht post
Hans
Maar eeeh: om ook de navigatie door dit forum een beeeeetje overzichtleijk te houden: (algemeen) kijk even naar het thema waarin je je bericht post
Hans
ik wacht nog even op wat beter weer en zal dan eens een goede proefrit gaan maken.Heb tot nu toe nog geen problemen gehad ivm trillingen maar heb dan ook nog niet zoveel kilometers met de gps gemaakt.Jou oplossing ziet er ook netjes uit Kikker ,alhoewel ik dan wel weer de garminmount moet aanschaffen,daar de touratech houder op die plaats zeker niet gaat passen.Ik ben ook benieuwd naar de pics van Mike van zijn oplossing.Maar het zal allemaal best goed komen .
groetjes Eric.
groetjes Eric.