nieuwe gps

Het advies-deel van het forum is bedoeld voor iedereen die aanschaf van een GPS overweegt maar nog niet weet welk toestel het meest geschikt is.
Dit deel is dus NIET voor gebruiksvragen; zie daarvoor de HELPDESK hierboven.
sniekma
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 451
Lid geworden op: 4 mar 2009 17:10
Locatie: Maasbracht

nieuwe gps

Bericht door sniekma »

Goedeavond,

10 jaar heb ik nu de garmin 60Csx tot volle tevredenheid,
Deze gebruik ik voor te wandelen en fietsen.
Nu heb ik wel interesse in een nieuwe maar weet niet welke de 64 serie of de 66 serie,

Wanneer ik op het forum is de 66 toch niet iets, met al die mogelijkheden wat ik perse nodig heb zou de 64 serie wel iets voor me zijn? Of is dit een apparaat wat dadelijk niet meer geleverd gaat worden, Wil natuurlijk niet iets kopen nu en over een korte tijd tot de conclusie kommen, dat had je beter niet kunnen doen.

Ga ik er dan ook op voorruit met een nieuwere?

Zou graag hier info over willen hebben.
Nüvi 350 Nüvi 2595 Drivesmart 55 Garmin Gpsmap60Csx Gpsmap66s Vivoactive 4s Vivoactive 4

Gebruikersavatar
tony rave
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2113
Lid geworden op: 1 dec 2004 14:33
Locatie: View over Baltic Sea

Re: nieuwe gps

Bericht door tony rave »

Zelf heb ik met enige belangstelling de opvolgers van de 60CSx 'bestudeerd'.

Voor gebruik op de motor vallen deze voor mij af omdat de externe voeding via een mini-USB connector gaat, en dat bevalt mij niet. Voor gebruik zonder externe voeding is het een andere zaak.

De nadelen van de 60CSx t.o.v. de opvolgers zijn voor mij:
- de beperking van 500 trackpunten per opgeslagen track.
- de beperking van 20 opgeslagen tracks.
- de beperking van slechts 1 kaartbestand (gmapsupp.img).

Voor het overige zie ik, alweer voor mijn gebruik, geen voordelen in de opvolgers. Daarbij heb ik de indruk dat vooral de software met minder invloed van praktijkmensen tot stand komt.
Ж MapSource ► route-creatie ║ directe-route + track ► GPSMap's 60CSx, 79S, 276Cx (probleemloos)║BaseCamp ► databeheer Ж

sniekma
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 451
Lid geworden op: 4 mar 2009 17:10
Locatie: Maasbracht

Re: nieuwe gps

Bericht door sniekma »

Dan heeft het eigenlijk weinig zin om over te stappen.
Nüvi 350 Nüvi 2595 Drivesmart 55 Garmin Gpsmap60Csx Gpsmap66s Vivoactive 4s Vivoactive 4

Tallguy
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 807
Lid geworden op: 18 mei 2004 17:38

Re: nieuwe gps

Bericht door Tallguy »

@sniekma, ga nou gewoon eens naar een Waypoint vestiging en laat je door ter zake deskundige mensen voorlichten, dan kun je een gefundeerde beslissing nemen.

Precies jouw vragen uit je eerste post worden dan keurig beantwoord.

Er zijn nog steeds echte winkels met echte mensen die echt verstand van zaken hebben en die je echt helpen, je hoeft niet alles via internet en forum's te doen, dat geeft achteraf vaak een ontevreden gevoel.

Gert-Jan.

sniekma
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 451
Lid geworden op: 4 mar 2009 17:10
Locatie: Maasbracht

Re: nieuwe gps

Bericht door sniekma »

Dat is natuurlijk zo, maar wil ook wel eens horen van mensen hoe het een en ander bevalt, zal zeker als ik zover bent en overtuigd ben na Waipont gaan.
Zeker hoef je niet alles via het internet en forum te doen, maar hier zijn ook veel mensen die je wel een advies kunnen geven, voor je na de winkel gaat,
Nüvi 350 Nüvi 2595 Drivesmart 55 Garmin Gpsmap60Csx Gpsmap66s Vivoactive 4s Vivoactive 4

Tallguy
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 807
Lid geworden op: 18 mei 2004 17:38

Re: nieuwe gps

Bericht door Tallguy »

Nadeel van een forum vind ik meestal dat de "adviezen" vaak te gekleurd zijn, want gebruiksdoel en verwachtingen en dergelijke verschilt nogal van persoon tot persoon.

Dan zou je eventueel wel wat specifiekere vragen kunnen stellen om de juiste antwoorden krijgen waar je dan wel wat mee zou kunnen, de "vragen" die je nu gesteld hebt zijn zeer algemeen en zou ik geeneens weten te beantwoorden omdat je ze erg op jezelf betrekt en tja, wij kunnen niet kijken "in de ziel" van de vraagsteller.

Het blijft natuurlijk vooral een persoonlijke keuze welke GPS je het beste zou bevallen en of je d'r überhaupt op vooruit zou gaan.

Wellicht kijken of je de toestellen eens een weekendje kunt huren, dan zie je in de werkelijkheid wat ze doen en of ze je bevallen.

Gert-Jan.

Gebruikersavatar
RonalT
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 3852
Lid geworden op: 20 sep 2006 19:14
Locatie: Dinteloord
Contacteer:

Re: nieuwe gps

Bericht door RonalT »

Tallguy schreef:Nadeel van een forum vind ik meestal dat de "adviezen" vaak te gekleurd zijn...
Inderdaad, mensen die iets kopen met een veel te hoge verwachting gaan al snel klagen via forums. Het werkt niet, het doet het niet, is veel te langzaam, veel te moeilijk te bedienen, enzenz.
Terwijl jij of ik lekker werken met datzelfde toestel.

De mensen van Waypoint zijn veel intensiever met allerlei toestellen bezig. Zij kennen de verschillen tussen het ene en het andere toestel veel beter dan ik.
Ik ken toestellen die ik zelf gehad heb en enkele toestellen van anderen die ik eens in handen heb gehad.
Groeten, RonalT

Mijn epitaaf wordt volgens mijn vrouw: zo en nu is iedereen de weg kwijt!

SP2610, Z340, Z550, Z590, CityNavigator, OpenStreetMap, OMK
En een Vivosmart HR / Vivoactive 4 om mijn arm. EDGE 130 en 530 voor op de fiets

sniekma
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 451
Lid geworden op: 4 mar 2009 17:10
Locatie: Maasbracht

Re: nieuwe gps

Bericht door sniekma »

Dank voor de reacties,
Het is ook zo hoe jullie het omschrijven dat voor de juiste persoonlijk advies ik beter na"Waipoint" kan gaan.
Gr. Nico
Nüvi 350 Nüvi 2595 Drivesmart 55 Garmin Gpsmap60Csx Gpsmap66s Vivoactive 4s Vivoactive 4

sniekma
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 451
Lid geworden op: 4 mar 2009 17:10
Locatie: Maasbracht

Re: nieuwe gps

Bericht door sniekma »

heb van de week de gpsmap 66s gekocht bij Waypoint Venray.
Nüvi 350 Nüvi 2595 Drivesmart 55 Garmin Gpsmap60Csx Gpsmap66s Vivoactive 4s Vivoactive 4

Gebruikersavatar
tony rave
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2113
Lid geworden op: 1 dec 2004 14:33
Locatie: View over Baltic Sea

Re: nieuwe gps

Bericht door tony rave »

Veel plezier met de aanwinst !
Laat na langere tijd gebruik eens weten welke voor- en nadelen je 'persoonlijk' ervaart t.o.v. de 60-serie.
Ik ben wel benieuwd daarnaar.
Ж MapSource ► route-creatie ║ directe-route + track ► GPSMap's 60CSx, 79S, 276Cx (probleemloos)║BaseCamp ► databeheer Ж

sniekma
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 451
Lid geworden op: 4 mar 2009 17:10
Locatie: Maasbracht

Re: nieuwe gps

Bericht door sniekma »

tony rave schreef:Veel plezier met de aanwinst !
Laat na langere tijd gebruik eens weten welke voor- en nadelen je 'persoonlijk' ervaart t.o.v. de 60-serie.
Ik ben wel benieuwd daarnaar.
Enkele maanden verder,

Ben heel tevreden met de 66. Voordelen ten opzichte van mijn voorganger, hoewel ik daar ook steeds tevreden over ben vind ik.
Nog betere satelliet ontvangst, duidelijker scherm, zeker als je een track loopt of rijd de track lijn is veel duidelijker en niet meer gebonden zijn aan die 500 punten, sneller reageren wat fijner is op de fiets.

Een heel fijn toestel waar ik heel tevreden mee ben, omdat het allemaal iets anders is als de 60Csx is het boek van ''Gps Wijzer'' zeker aan te bevelen.

Groetjes, Nico
Nüvi 350 Nüvi 2595 Drivesmart 55 Garmin Gpsmap60Csx Gpsmap66s Vivoactive 4s Vivoactive 4

Gebruikersavatar
tony rave
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2113
Lid geworden op: 1 dec 2004 14:33
Locatie: View over Baltic Sea

Re: nieuwe gps

Bericht door tony rave »

Fijn dat de 66 zo goed voldoet aan je verwachting en specifiek gebruik. Komende van een 60CSx is zo'n beoordeling zeker een compliment voor deze 'opvolger'.

Zou de 66 een degelijke connector hebben waar externe voeding van 10 tot 30 Volt-DC direct aangesloten kan worden (zoals de 60-serie), dan had ik de aankoop zeker overwogen.
Garmin maakt tegenwoordig kennelijk liever toestellen gericht op een specifiek gebruik, ik wil echter een zo universeel mogelijk toestel. Zoals Cliff Richard al zong, 'travelling light'.

De 60 CSx doet nog altijd perfect wat ik wil en is op 1 programmafoutje na inmiddels ook aardig uitgerijpt; bij een afslag pop-up-scherm springt terecht de achtergrond verlichting aan, echter bij automatisch herberekenen en bij het bereiken van de bestemming blijft de schermverlichting uit zodat je (in het donker) b.v. je doel voorbij kunt gaan zonder het te weten. De bestemming een waypoint maken en daarop een proximity-alarm instellen is dan een oplossing.
Ж MapSource ► route-creatie ║ directe-route + track ► GPSMap's 60CSx, 79S, 276Cx (probleemloos)║BaseCamp ► databeheer Ж

corew2020

Re: nieuwe gps

Bericht door corew2020 »

en hoeveel is 66 ??

Gebruikersavatar
QuattroFrits
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2935
Lid geworden op: 13 jan 2008 16:59
Locatie: Hulsberg
Contacteer:

Re: nieuwe gps

Bericht door QuattroFrits »

3x22
2x33
66x1
enz.
Met een GPS geen stress en zonder GPS vergaat de wereld ook niet.
Virb XE + Zumo XT + Nuvi 2599 LMT-D + Schuberth C4 Pro met SC1A + Dashcam 67W.

sniekma
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 451
Lid geworden op: 4 mar 2009 17:10
Locatie: Maasbracht

Re: nieuwe gps

Bericht door sniekma »

68-2 = ?
Nüvi 350 Nüvi 2595 Drivesmart 55 Garmin Gpsmap60Csx Gpsmap66s Vivoactive 4s Vivoactive 4

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”