Aan uit knop Oregon 600 vergaan

De Montana 7x0 & Oregon 7x0 serie staat iets lager.
johnnywalker
Berichten: 27
Lid geworden op: 8 jun 2013 23:11

Re: Aan uit knop Oregon 600 vergaan

Bericht door johnnywalker »

Eureka, het gummetje doet de truc!
Blijft het feit dat ik het schandalig vind dat er nu hele hordes gebruikers hun dure toestel met behulp van gummetjes aan de praat moeten houden! Garmin moest zich diep schamen zo'n slechte behuizing te leveren.

MVG
Johnnywalker
Bijlagen
IMG_1514.JPG
IMG_1514.JPG (65.91 KiB) 2122 keer bekeken

Gebruikersavatar
e.vdwerf
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2540
Lid geworden op: 13 sep 2008 12:17
Locatie: Dordrecht

Re: Aan uit knop Oregon 600 vergaan

Bericht door e.vdwerf »

Top.... je kunt bij de etrex 35 een lint op je scherm toveren.. daar zet je de meeste functies in.. dan ontlast je de aan uit menu knop. Dat zat in versie 3.00.. helaas bij updates is het lint verdwenen. Dacht dat zoiets bij de oregon ook kon.
Etrex Vista HCX, 30 en Touch 35 op de Flyer T14 HighSpeed - Contributor Openstreetmap

Gebruikersavatar
dickb
Berichten: 90
Lid geworden op: 28 okt 2014 17:06
Locatie: Heiloo (NH)

Re: Aan uit knop Oregon 600 vergaan

Bericht door dickb »

Besten,

Goed om bovenstaande oplossingen te weten. Bij mijn O600 begint zich n.l. ook (na 5 jaar) een klein
scheurtje af te tekenen. En, een gewaarschuwd man . . . . . Uit voorzorg dus alvast een gummetje en
een rolletje tape in de rugzak gedaan. (Het noodlot slaat meestal op een onverwacht moment, ver
van huis, toe).
Een groet uit Heiloo,
Dick

BaseCamp + OSM [+ Benelux, Duitsland, GR Samos] | Oregon 600 [+ mSD 16GB C10] + TOPO Benelux PRO | GP 2600mAh

Gebruikersavatar
e.vdwerf
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2540
Lid geworden op: 13 sep 2008 12:17
Locatie: Dordrecht

Re: Aan uit knop Oregon 600 vergaan

Bericht door e.vdwerf »

Dick.. of zo'n knop vast bestellen... Het is overigens die plastic constructie onder het rubber dat vergaan is. Je drukt het op een gegeven moment gewoon stuk. Bij de etrex gingen ze in een week allemaal stuk. De pageknop zelfs een jaar eerder. Denk dat het toestel nog geen vijf jaar is meegegaan.

Aanvulling. Ik heb de etrex zeker 4 jaar niet gebruikt. Het lag in de kast. Op het moment dat ik m nodig had gingen alle knoppen stuk. Veeg teken. Ook van stilliggen vergaan de ondelen denk ik. Benieuwd hoelang mn touch 35 het uithoudt.....
Etrex Vista HCX, 30 en Touch 35 op de Flyer T14 HighSpeed - Contributor Openstreetmap

Gebruikersavatar
dickb
Berichten: 90
Lid geworden op: 28 okt 2014 17:06
Locatie: Heiloo (NH)

Re: Aan uit knop Oregon 600 vergaan

Bericht door dickb »

Hoi e.vdwerf
e.vdwerf schreef:Dick.. of zo'n knop vast bestellen.....
Oké, kwestie van keuzes. Loop met de gedachte volgend jaar een O700 aan te schaffen. Dus als m'n O600
het nog even uitzingt . . . Heb mij dit jaar al getrakteerd op een klein laptopje voor onderweg / vakantie
adressen. En ik heb nog steeds de velletjes niet aan een boom weten te krijgen.
Een groet uit Heiloo,
Dick

BaseCamp + OSM [+ Benelux, Duitsland, GR Samos] | Oregon 600 [+ mSD 16GB C10] + TOPO Benelux PRO | GP 2600mAh

Gebruikersavatar
openfietsmap
Berichten: 1152
Lid geworden op: 4 mei 2011 10:31
Contacteer:

Re: Aan uit knop Oregon 600 vergaan

Bericht door openfietsmap »

Mijn Garmin is ook naar de knoppen. Een gummetje werkte niet goed, ik probeer het nu met een stukje stuurfoam en mini schroefje. Het foam veert wat meer, is wat elastischer, zodat ik met de schroef de aan/uit knop beter kan indrukken dan met het gummetje.
Afbeelding

Bert Bos
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 okt 2008 21:33

Re: Aan uit knop Oregon 600 vergaan

Bericht door Bert Bos »

ook ik had de aan/uitknop kapot. Via Marktplaats heb ik een vervangend rubber besteld (kosten inc. verzending € 30,75) en het toestel is weer gerepareerd. Stuur een berichtje aan hanshamer@ziggo.nl

Johanz
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 118
Lid geworden op: 29 jul 2010 17:59
Locatie: Gouda

Re: Aan uit knop Oregon 600 vergaan

Bericht door Johanz »

En gisteren ging van mijn oude Oregon 450 ook de knop kapot, (dat het eraan kwam was duidelijk), maar ik denk dat de wat kleinere sterke vingers van mijn neefje ook ervoor zorgde dat het over was. Aangezien ik snel een oplossing moest hebben pakte ik zo'n potlood met gummetje en keek of je hem er daar weer mee aankreeg. (de gumkant dus op de aan-uitknop drukken)
Gelukkig werkt dat nu voor nood, nu nog 1 van jullie oplossingen toepassen.

Gebruikersavatar
e.vdwerf
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2540
Lid geworden op: 13 sep 2008 12:17
Locatie: Dordrecht

Re: Aan uit knop Oregon 600 vergaan

Bericht door e.vdwerf »

Wanneer ze nu eens 'af fabriek' er een gummetje inzetten hoeven wij dat niet zelf te doen. Dat scheelt weer. :mrgreen:
Etrex Vista HCX, 30 en Touch 35 op de Flyer T14 HighSpeed - Contributor Openstreetmap

Gebruikersavatar
dickb
Berichten: 90
Lid geworden op: 28 okt 2014 17:06
Locatie: Heiloo (NH)

Re: Aan uit knop Oregon 600 vergaan

Bericht door dickb »

Beste Peewee,
peewee32 schreef:Ik heb van Garmin nog geen reactie gekregen en reken daar ook niet meer op.
...


Peewee32, dat was een jaar terug. Ik mag aannemen dat Garmin jou inmiddels rijkelijk
heeft geholpen. Of . . . .
Ben toch wel erg benieuwd naar hun voorstel. (was het zo genereus dat je het niet durfde
te vertellen
) :wink: .
Een groet uit Heiloo,
Dick

BaseCamp + OSM [+ Benelux, Duitsland, GR Samos] | Oregon 600 [+ mSD 16GB C10] + TOPO Benelux PRO | GP 2600mAh

Streetsurfer
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 mei 2018 19:35

Re: Aan uit knop Oregon 600 vergaan

Bericht door Streetsurfer »

Oregon 650.

Vandaag de stoute schoenen aangetrokken en de in staat van ontbinding zijnde "aan/uit" knop en "gebruikers" knop hersteld van de 650T.
Voorgeschiedenis: Op diverse forums en via gebruikers wordt melding gemaakt van het vergaan van de bedoelde knopjes.
Het is belachelijk dat z'n duur toestel op dit punt belachelijk slecht scoort en de fabrikant niet thuis geeft, maar dit terzijde.
Via een E-Bay site het onderdeel waar de knoppen onderdeel van uitmaken besteld. Deze site is nogal verwarrend, je leest de aanbiedingen in het Nederlands, (Prijzen zie je in Euro's en op enig moment in dollars.)
Na het bestellen krijg je een trackingnummer waar regelmatig berichten op binnenkomen in het Russisch.
Elke dag waren er wel handelingen met mijn besteld artikel. Uiteraard in het Russich. ( Heeft magazijn verlaten, Overgedragen aan enz, enz.
Het bestelde artikel heeft er twee weken over gedaan om mijn huisadres te bereiken.
Na ontvangst moet het natuurlijk ook nog geplaatst worden. Al twee maal had ik de achterzijde losgeschroeft (6x torx Nr6) Maar vervolgens weer vastgezet.
Vandaag dus wel verder gegaan,
De printplaat zit vast met slechts 2 torx n5 schroefjes. Op de printplaat zitten 2 platte connectors die er eenvoudig zijn af te wippen. Vervolgens ligt het scherm en de mini usb aansluiting vrij. Het scherm moet er naar de voorzijde uit maar zit middels 2zijdig plakband vast. Omdat het huis van de oregon toch defect is heb ik dit "huis" met een dremmel in stukken gezaagd (plastik) en losgemaakt van het scherm. De mini usb zit op 2 pennetjes gedrukt en geplakt, ook deze zoveel mogelijk vrijgemaakt waarop deze eenvoudig loskwam.
Vervolgens alle onderdelen in omgekeerde volgorde in het nieuwe huis met de knoppen geplaatst.
Om het schermpje vast te plakken moet dun dubbelzijdig plakband gebruikt worden, er zijn natuurlijk ook andere mogelijkheden.
Als de printplaat is weggenomen zie je een wit kunsttof vlak dit is één geheel met de voorzijde van het scherm. dit deel is afgeplakt, er kan dus geen stof in of onder het scherm komen. Het schermpje moet vanaf de voorzijde geplaatst worden.
Het huis met de 2 knoppen is te vinden en te bestellen via E-Bay met de zoekterm Garmin_parts en kost slechts € 40,-- dit is inclusief verzendkosten. Mijn oregon ziet er na twee uurtjes werk weer als nieuw uit.
https://www.ebay.nl/itm/Front-case-part ... SwkIRc~mkr

Gebruikersavatar
peewee32
Berichten: 297
Lid geworden op: 10 jan 2010 10:25
Contacteer:

Re: Aan uit knop Oregon 600 vergaan

Bericht door peewee32 »

dickb schreef:Beste Peewee,
peewee32 schreef:Ik heb van Garmin nog geen reactie gekregen en reken daar ook niet meer op.
...


Peewee32, dat was een jaar terug. Ik mag aannemen dat Garmin jou inmiddels rijkelijk
heeft geholpen. Of . . . .
Ben toch wel erg benieuwd naar hun voorstel. (was het zo genereus dat je het niet durfde
te vertellen
) :wink: .
Ik heb nooit meer iets van Garmin vernomen. Heb een gummetje gebruikt voor de 2 knoppen, ducktpe erover en klaar. Hij werkt verder weer prima.
Oregon 400t /600 (Openfietsmap), Acer Liquid E2 Duo (Osmand, OSM tracker) . Verbeter de wereld, word mapper voor Openstreetmap

djp
Berichten: 6
Lid geworden op: 8 mar 2020 21:42

Re: Aan uit knop Oregon 600 vergaan

Bericht door djp »

In plaats van gummetjes gebruiken we siliconen plakdopjes (om bijvoorbeeld een kast niet door een openslaande deur te laten beschadigen), en daaroverheen ductape.
Niet mooi, maar het steekt niet zo uit zoals op veel foto's.
En de waterdichtheid is natuurlijk naar de knoppen :shock: , dat wel.

Een verkoper van WP zei dat veel mensen de knopjes met de nagel indrukken. Dat deden wij ook, vooral omdat de knoppen maar traag reageren, en je eigenlijk te weinig feedback krijgt (geen klikje). Dan ga je vanzelf harder drukken, en gebruik je je nagel.
Nu, met nieuwe Garmins, doen we iets voorzichtiger.

Gebruikersavatar
jeroenrozema74
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 apr 2020 01:51
Locatie: VAALS

Re: Aan uit knop Oregon 600 vergaan

Bericht door jeroenrozema74 »

Het toestel heel even verbinden met een powerbank zwengelt hem ook aan als de Powerknop helemaal niet meer werkt.
Bij de Montana 600 werkt dit in ieder geval...

RobK
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 140
Lid geworden op: 18 dec 2004 21:46
Locatie: Deventer

Re: Aan uit knop Oregon 600 vergaan

Bericht door RobK »

Ook bij mij is de aan/uit knop van de oregon 600 vergaan.
Heeft iemand nog een oplossing om dit te repareren.
Ik werk liever niet met duct tape of gummetjes.

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Montana 6x0 & Oregon 6x0 serie”