Edge 1030 Plus

De toestellen voor fitness en sport
Gebruikersavatar
Ruud Woudstra
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1287
Lid geworden op: 23 aug 2010 19:15
Locatie: Zwolle

Edge 1030 Plus

Bericht door Ruud Woudstra »

Er is een nieuwe Edge 1030 uitgekomen, de Plus versie. Deze kost het lieve sommetje van € 599,=

Ik kan de verschillen en extra's tov de Edge 1030 niet zo direct vinden, alleen een accuduur van max 24 uur.

Te zien op de Garmin website.

Grt, Ruud.
GPS-en: Edge-1040, Vivo-active-3. Zumo-660(LTU), Varia RTL 515 en UT 800 lichten. Kaarten: CN-lifetime. OFM-kaarten

Leef vandaag, morgen kan alles anders zijn.....

Gebruikersavatar
Meneer Zwijn
Berichten: 335
Lid geworden op: 12 mar 2011 21:44
Locatie: België-Leuven

Re: Edge 1030 Plus

Bericht door Meneer Zwijn »

Ja, net nu ik de gewone 1030 nog geen maandje heb. 😐
Geen grote verschillen, maar snellere processor en langere batterijduur is voor mij wel erg belangrijk.
Ik ga in ieder geval proberen om te ruilen ...
Zumo 220 (in de kast, geen motor meer) en Etrex Touch 35 (v4.50).

Gebruikersavatar
Léon Franssen
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 750
Lid geworden op: 20 jan 2005 19:32
Locatie: Geertruidenberg

Re: Edge 1030 Plus

Bericht door Léon Franssen »

Meneer Zwijn schreef:
16 jun 2020 15:16
Ja, net nu ik de gewone 1030 nog geen maandje heb. 😐
Geen grote verschillen, maar snellere processor en langere batterijduur is voor mij wel erg belangrijk.
Ik ga in ieder geval proberen om te ruilen ...
€150 over het hoofd gezien? :shock:

Groetjes Léon
BMWR1100RT - SPIII - SP2720 - SP2820 - Colorado 300 - Zumo 350LM - OMK 5.15 - Edge 1030
Je krijgt nooit een tweede kans voor een eerste indruk.

Rush FZ1N
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2232
Lid geworden op: 2 jan 2009 11:08
Locatie: Veldhoven

Re: Edge 1030 Plus

Bericht door Rush FZ1N »

Hij is echt sneller met rekenen. Helaas geen sd-slot meer. Tevens een bugje: als je vanuit BaseCamp tracks en/of waypoints overzet komen deze in de verkeerde map terecht. Hierdoor ziet de Edge ze niet. Jij ziet ze wel via Verkenner. Oplossing is de bestanden over te zetten van de map “GPX” naar de map “NEW FILES” dan herberekent de Edge de tracks naar koersen en worden de waypoints op de juiste plek gezet.
Zumo XT2 op FJR1300AS (motor), Edge 1040 op Levo FSR(atb), Pegasus Evo (e-bike) en voor wandelen en Nuvi 3598LMTD voor auto.

Gebruikersavatar
Meneer Zwijn
Berichten: 335
Lid geworden op: 12 mar 2011 21:44
Locatie: België-Leuven

Re: Edge 1030 Plus

Bericht door Meneer Zwijn »

@RushFZ1N: Heb jij de jouwe dan al? Ik dacht dat de plus nog niet geleverd werd.
Zumo 220 (in de kast, geen motor meer) en Etrex Touch 35 (v4.50).

Rush FZ1N
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2232
Lid geworden op: 2 jan 2009 11:08
Locatie: Veldhoven

Re: Edge 1030 Plus

Bericht door Rush FZ1N »

Is wel degelijk leverbaar. Sinds vandaag. Ik heb hem dan ook vandaag opgehaald en uiteraard meteen uitgeprobeerd 😁
Zumo XT2 op FJR1300AS (motor), Edge 1040 op Levo FSR(atb), Pegasus Evo (e-bike) en voor wandelen en Nuvi 3598LMTD voor auto.

Gebruikersavatar
Meneer Zwijn
Berichten: 335
Lid geworden op: 12 mar 2011 21:44
Locatie: België-Leuven

Re: Edge 1030 Plus

Bericht door Meneer Zwijn »

Ik heb de mijne vanmorgen opgehaald, aan GarminExpress en GarminConnect gehangen, en er 50 km mee gereden. Eerste indruk: alles (schermbediening, opstarten, berekenen, ...) gaat echt wel beduidend vlotter met deze. Ik ben er erg blij mee.
BaseCamp niet gebruikt, wel Strava. Ik moest de IQ app installeren, met gewoon favoriet (sterretje uit en weer aan) kwam de koers niet naar toestel. Logisch, want de app is dus niet voorgeïnstalleerd zoals bij de 1030. Na installatie ging het prima.
Vanuit GarminConnect een koers favoriet maken en versturen is me nog niet gelukt.
Het navigeren naar start, wel of niet herberekenen na afwijken van koers, de drie route-opties na pauzeren van koers gingen erg goed, fijne uitbreiding!
De info voor MTB vanuit Trailforks ook even gebruikt, handig.
Nu weer fietsen. 🙂
Laatst gewijzigd door Meneer Zwijn op 20 jun 2020 15:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Zumo 220 (in de kast, geen motor meer) en Etrex Touch 35 (v4.50).

Gebruikersavatar
Léon Franssen
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 750
Lid geworden op: 20 jan 2005 19:32
Locatie: Geertruidenberg

Re: Edge 1030 Plus

Bericht door Léon Franssen »

Met bijbetaling van 150 Euro ???

Groetjes Léon
BMWR1100RT - SPIII - SP2720 - SP2820 - Colorado 300 - Zumo 350LM - OMK 5.15 - Edge 1030
Je krijgt nooit een tweede kans voor een eerste indruk.

Gebruikersavatar
Meneer Zwijn
Berichten: 335
Lid geworden op: 12 mar 2011 21:44
Locatie: België-Leuven

Re: Edge 1030 Plus

Bericht door Meneer Zwijn »

Vanuit Strava een route maken (bv op iPhone) en daarna met sterretje er voor zorgen dat deze in de opgeslagen koersen komt, werkt. Vast iets dat Strava opgelost heeft, want er is geen Edge update aan te pas gekomen.
Blijven er nog 2 bugs over die ik tegenkom: hetzelfde vanuit GarminConnect werkt nog niet. En ik heb de halve wereld aan geïnstalleerde kaarten, maar dat stoort niet. Toestel is best snel in opstarten en rekenen.
Zumo 220 (in de kast, geen motor meer) en Etrex Touch 35 (v4.50).

Gebruikersavatar
Ruud Woudstra
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1287
Lid geworden op: 23 aug 2010 19:15
Locatie: Zwolle

Re: Edge 1030 Plus

Bericht door Ruud Woudstra »

Ook ik heb nu de PLus versie van de 1030. Via een hele snelle levering van Waypoint. Dank daarvoor.

Het overzetten van de informatie van de oude 1030 naar de 1030 Plus gaat heel snel. Ook alle andere instelling gaat makkelijk.
Wat mij opviel was dat het geheugen van de Plus, toch 32GB, al bijna vol was. Dit met JDM van JaVaWa gecontroleerd en het bleek dat er heel veel kaarten worden meegeleverd van over de gehele wereld. Nu rijd ik bij voorbaat op de OFM D-BeNeLux kaart, deze is super mooi en ook in het bos met de Gravelbike top te gebruiken. Alleen past deze er standaard niet bij op. Dis heb ik alle overbodige kaarten verwijderd en de OFM kaart erop gezet. Werkt prima.
Ook de Varia 515 en Vivo-active werken gelijk weer.
Dus heel blij met het toestel. Het enige puntje, zeer persoonlijk, is de zwarte kleur, had van mij anders gemogen.

Grt, Ruud.
GPS-en: Edge-1040, Vivo-active-3. Zumo-660(LTU), Varia RTL 515 en UT 800 lichten. Kaarten: CN-lifetime. OFM-kaarten

Leef vandaag, morgen kan alles anders zijn.....

Rush FZ1N
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2232
Lid geworden op: 2 jan 2009 11:08
Locatie: Veldhoven

Re: Edge 1030 Plus

Bericht door Rush FZ1N »

Dan gewoon een ander kleurtje uitzoeken;
https://snelbalie.gps.nl/artikel:010-12654-0
Persoonlijk vind ik het zwarte juist chiquer.
Zumo XT2 op FJR1300AS (motor), Edge 1040 op Levo FSR(atb), Pegasus Evo (e-bike) en voor wandelen en Nuvi 3598LMTD voor auto.

Gebruikersavatar
ATBgids
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 967
Lid geworden op: 24 jul 2008 22:59
Locatie: Malden
Contacteer:

Re: Edge 1030 Plus

Bericht door ATBgids »

Weten jullie waar de 1030plus zijn "koersen" wegzet. Bij de 1030 worden ze eerst in de new files gezet en na het opnieuw opstarten komen ze in het mapje /Garmin/courses.

een kennis van me heeft de nieuwe 1030plus en daar zie ik het hele mapje courses niet op staan. Waar komen de .fit bestandjes terecht??
groeten uit Malden,

Dick Metselaar

Toeren doe je niet om ergens heen te gaan,
maar om onderweg te zijn.
met hulp van de Edge1030 of met de auto en de Nuvi 765
Sinds 6 september 2018 ook te voet met de Etrex Touch 25

Rush FZ1N
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2232
Lid geworden op: 2 jan 2009 11:08
Locatie: Veldhoven

Re: Edge 1030 Plus

Bericht door Rush FZ1N »

Deze komen nu nog terecht in de map GPX files. Dit is een bug! Wordt volgens Waypoint nog aangepast. Ik zet ze nu nog zelf via verkenner over van deze naar de New Files, waar ze inderdaad thuis horen.
Zumo XT2 op FJR1300AS (motor), Edge 1040 op Levo FSR(atb), Pegasus Evo (e-bike) en voor wandelen en Nuvi 3598LMTD voor auto.

Gebruikersavatar
ATBgids
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 967
Lid geworden op: 24 jul 2008 22:59
Locatie: Malden
Contacteer:

Re: Edge 1030 Plus

Bericht door ATBgids »

Ja de gpx-jes horen in de map new files, maar daarna als hij opnieuw opgestart is, waar komen dan de .fit bestandjes?
Op mijn 1030 heb ik een mapje dat heet courses. maar op de 1030 plus van mijn kennis zag ik dat mapje niet.
groeten uit Malden,

Dick Metselaar

Toeren doe je niet om ergens heen te gaan,
maar om onderweg te zijn.
met hulp van de Edge1030 of met de auto en de Nuvi 765
Sinds 6 september 2018 ook te voet met de Etrex Touch 25

Krispie
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 49
Lid geworden op: 20 jul 2005 13:07

Re: Edge 1030 Plus

Bericht door Krispie »

Ruud Woudstra schreef:
29 jun 2020 10:01
Nu rijd ik bij voorbaat op de OFM D-BeNeLux kaart, deze is super mooi en ook in het bos met de Gravelbike top te gebruiken. Alleen past deze er standaard niet bij op. Dis heb ik alle overbodige kaarten verwijderd en de OFM kaart erop gezet. Werkt prima.
Ook ik heb sinds gisteren de Edge 1030 plus. Dit is mijn eerste Edge met kaarten. Voordien gebruikte ik een Oregon 700 en als fietskaart was de beste optie de OFM kaart.
Ik twijfel nu of ik op mijn Edge 1030 plus nu ook de OFM kaart verder ga gebruiken. Eerst had ik het idee dit niet meer te doen maar ik loop al direct tegen het probleem met een aantal enkelrichtingsstraten voor auto's waar ik met de fiets wel door mag. De voorgeinstalleerde kaart weigert hier door te routeren terwijl dit wel perfect gaat met de OFM kaart.

Dus misschien toch maar de OFM kaart intstalleren. Is dit nog steeds het gmapsupp bestand in de garmin folder kopieren? Bij een Oregon kopieerde ik naar de SD kaart in de garmin folder. Mocht er iets misgaan dan kon je nog steeds de SD kaart verwijderen. Bij de Edge 1030 plus gaat dit niet meer en je leest al eens verhalen over vastgelopen toestellen na het kopieren van een kaartbestand.

Plaats reactie

Terug naar “Forerunner en Edge”