Overlander en Campercontact

Robuust, multifunctioneel navigatietoestel met gesproken afslag-voor-afslag aanwijzingen voor navigatie op de weg in heel Europa, het Midden-Oosten en Noord- en Zuid-Afrika
Plaats reactie
Exsis

Overlander en Campercontact

Bericht door Exsis »

Goedendag,

Mijn Garmin Overlander is geleverd met o.a. ASCI en NKC (Campercontact) poi's. Deze bestanden worden door NKC en ook ASCI zeer regelmatig vernieuwd. Via Garmin Express zie ik geen mogelijkheid om dit ook te doen. De door Garmin geboden systeem- en softwareupdates lijken hier ook niet in te voorzien. Dit is vooralsnog teleurstellend.

Via de android verkenner op het toestel kan ik ook niets vinden wat op de camping-POI's bestand lijkt.

Wie weet hoe de databases heten en waar ze staan? En belangrijker: Hoe te updaten?

Alvast bedankt voor alle input.

guzzi vero

Re: Overlander en Campercontact

Bericht door guzzi vero »

kan je die on line niet vinden, downloaden en daar een gpi van maken?

edit: net even gekeken en blijkbaar verkoopt ASCI liever zijn eigen tools. Bij NKC kan je wel alles downloaden. https://www.campercontact.com/en/content/downloads
BMW R1200RT en nog wat andere meuk - Zumo 590 - SP2820

Exsis

Bericht door Exsis »

Dank voor de reactie.
Ja, de NKC bestanden heb ik wel, maar de vraag is hoe dit bij de Overlander te regelen. De gpi inladen leidt er toe dat alles dubbel erin komt, m.u.v. de nieuwere poi's. In geval van echte nood kan dit dus wel....maar lijkt me niet de bedoeling.

De Overlander beschikt af fabriek ook over meer info per poi dan alleen coördinaten en naam. Er is dus blijkbaar een uitgebreidere database aan boord.

Tallguy
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bericht door Tallguy »

Exsis schreef:
18 jun 2020 10:57
De gpi inladen leidt er toe dat alles dubbel erin komt, m.u.v. de nieuwere poi's. In geval van echte nood kan dit dus wel....maar lijkt me niet de bedoeling.
Heb je wel de POI loader van Garmin gebruikt? daarmee kun je aangeven de oude POI te verwijderen, dan heb je geen dubbele meer en heb je wellicht ook meer gegevens bij de nieuwe POI?

Gert-Jan.

Exsis

Bericht door Exsis »

Gert-Jan,
De overlander werkt niet echt goed met de POI=loader. Er is een andere procedure die omslachtig lijkt maar goed werkt (heb ik beschikbaar).

In deze discussie gaat het er om dat de Overlander echt alle data van Campercontact heeft en ook kan tonen (denk aan reviews, foto's, prijsinfo en nog meer). Dat gaat dus veel verder dan een simpel Waypoint/POI. Ik sturr een screenshot mee. Rechts in beeld het waypoint, links in beeld wat delen van de bijbehorende info

Ik ben dus op zoek naar de bestanden/methode om deze data up to date te houden. Ik denk toch dat ik naar Garmin/NKC moet.....
Bijlagen
Overlandersample2sm.jpg
Overlandersample2sm.jpg (69.04 KiB) 411 keer bekeken
Overlandersample1sm.jpg
Overlandersample1sm.jpg (69.93 KiB) 411 keer bekeken

GPS Expert
Locatie: Amsterdam, Apeldoorn, Havelte, Hilversum, Hoensbroek, Leusden, Privé les of GPS Helpdesk
Contacteer:

Bericht door GPS Expert »

Er zijn geen *.gpi bestanden te vinden? Of is er mogelijkee speciale kaart waarin deze zijn opgenomen?
Marco

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav, Peaklife/Rage.

Zie ook mijn Kennisforum en YouTube kanaal.

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Overlander”