point to point navigate van ingeladen routes
point to point navigate van ingeladen routes
hallo allemaal,
Ik heb sinds kort een Garmin Overlander en loop tegen het volgende probleem aan.
Ik download regelmatig gpx routes en zet deze vervolgens in mijn Garmin overlander.
Zodra ik deze route wil rijden, wordt ik netjes naar het startpunt van de route genavigeerd. Daarna lukt het me niet om point to point navigate te krijgen van de vooraf ingeladen route.
Mijn Garmin Oregon, deed dit wel dus verwacht ik dat de overlander dit ook zou moeten kunnen.
Ik moet nu zelf de route volgen door het gekleurde lijntje te volgen, maar ik zou graag aanwijzingen van de Overlander willen krijgen.
Wie kan mij vertellen wat ik verkeerd doe en hoe ik point to point navigate krijg van vooraf gedownloade routes of tracks?
Alvast bedankt!
Rene Rigter
Ik heb sinds kort een Garmin Overlander en loop tegen het volgende probleem aan.
Ik download regelmatig gpx routes en zet deze vervolgens in mijn Garmin overlander.
Zodra ik deze route wil rijden, wordt ik netjes naar het startpunt van de route genavigeerd. Daarna lukt het me niet om point to point navigate te krijgen van de vooraf ingeladen route.
Mijn Garmin Oregon, deed dit wel dus verwacht ik dat de overlander dit ook zou moeten kunnen.
Ik moet nu zelf de route volgen door het gekleurde lijntje te volgen, maar ik zou graag aanwijzingen van de Overlander willen krijgen.
Wie kan mij vertellen wat ik verkeerd doe en hoe ik point to point navigate krijg van vooraf gedownloade routes of tracks?
Alvast bedankt!
Rene Rigter
Re: point to point navigate van ingeladen routes
Je download gpx-'routes'.
Ben je zeker dat het routes zijn. Het grootste deel van gpx-bestanden op het net zijn sporen. Die moet je converteren naar een route om aanwijzingen te krijgen.
Ben je zeker dat het routes zijn. Het grootste deel van gpx-bestanden op het net zijn sporen. Die moet je converteren naar een route om aanwijzingen te krijgen.
Zumo XT, KTM 790 Adventure, SRC op Schubert C3 Pro, Edge Touring, Edge Explorer 2
Hieruit blijkt duidelijk dat je geen routes, maar tracks hebt geladen. Die geven nooit aanwijzigingen. Ook niet in een Oregon!
In een GPX bestand kunnen routes en tracks zitten. Het beste is om het betreffende GPX bestand in BaseCamp te controleren en er een nette route van te naken. Die route kun je vervolgens importeren in de Overlander. Nu hoor je de navigatie meldingen te krijgen.
Zumo XT2 op FJR1300AS (motor), Edge 1050 op Levo FSR(atb), Pegasus Evo (e-bike) en voor wandelen en Nuvi 3598LMTD voor auto.
Bedankt voor de reacties. Ik denk inderdaad dat ik het moet zoeken in het verschil tussen tracks en routes.
Ik heb via garmin explore ook tracks geconverteerd naar routes.
Maar ik heb het idee dat de overlander zijn eigen route berekend op basis van het start en eindpunt.
Ik heb via garmin explore ook tracks geconverteerd naar routes.
Maar ik heb het idee dat de overlander zijn eigen route berekend op basis van het start en eindpunt.
Dat ligt niet aan de Overlander, maar aan Exlpore. Die zet alleen puntjes over. Dat zijn er bij een geconverteerde maar twee. Dan kan de Overlander niets anders dan meteen naar het eindpunt sturen
Beter is het te converteren met BaseCamp. Die aangepaste route moet de Overlander wel aankunnen.

Beter is het te converteren met BaseCamp. Die aangepaste route moet de Overlander wel aankunnen.
Zumo XT2 op FJR1300AS (motor), Edge 1050 op Levo FSR(atb), Pegasus Evo (e-bike) en voor wandelen en Nuvi 3598LMTD voor auto.
Ok, bedankt.
Denk dat je mij de goede richting op heb gezet.
Ga met basecamp tracks omzetten naar routes en deze route in mijn overlander zetten.
Eens kijken hoe de overlander hierop reageert.
Denk dat je mij de goede richting op heb gezet.
Ga met basecamp tracks omzetten naar routes en deze route in mijn overlander zetten.
Eens kijken hoe de overlander hierop reageert.
Nog aanvullend op mijn vorige bericht.
Wat is de beste methode om routes in mijn overlander te krijgen,?
-routes vanuit basecamp exporteren naar een sd card
- routes vanuit basecamp exporteren en vervolgens importeren via garmin explore website
- of routes importeren via garmin explore App?
Geeft een en ander nog verschil?
Mvrgr Rene Rigter
Wat is de beste methode om routes in mijn overlander te krijgen,?
-routes vanuit basecamp exporteren naar een sd card
- routes vanuit basecamp exporteren en vervolgens importeren via garmin explore website
- of routes importeren via garmin explore App?
Geeft een en ander nog verschil?
Mvrgr Rene Rigter
Waarom niet gewoon van BaseCamp “slepen” naar de Overlander. Veel makkelijker en ze staan meteen op de juiste plek.
Explore zou ik nog niet gebruiken. Werkt niet optimaal.
Explore zou ik nog niet gebruiken. Werkt niet optimaal.
Ik vind de routes niet meer terug in mijn overlander zodra ik deze via basecamp rechtstreeks in mijn overlander laad.
Basecamp ziet mijn overlander wel, maar de routes zijn niet meer terug te vinden zodra ik deze over gezet heb.
Enig idee hoe dit te verhelpen is?
Basecamp ziet mijn overlander wel, maar de routes zijn niet meer terug te vinden zodra ik deze over gezet heb.
Enig idee hoe dit te verhelpen is?
Bijgaand een pdf met Engelstalige instructies die bij mij goed werken. In rood mijn toevoegingen. Wellicht helpt dit.
JMH
JMH
- Bijlagen
-
- How to Transfer Waypoints.pdf
- (553.48 KiB) 72 keer gedownload
Bedankt voor de instructie
Ik ga ermee aan de slag !
Mvrgr Rene
Ik ga ermee aan de slag !
Mvrgr Rene