Toestel word niet gezien in BaseCamp (IMac)

De opvolger van RoadTrip
Gebruikersavatar
silver bullet
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 171
Lid geworden op: 31 jan 2006 10:23
Locatie: Born (Limburg)

Re: Toestel word niet gezien in BaseCamp (IMac)

Bericht door silver bullet »

Probeer mijn boven omschreven methode eens!

Groetjes Silver bullet
Met vriendelijke groeten Wim Princen (Silver Bullet)
Zumo 590LM en nu dan de Zumo XT.

Gebruikersavatar
FM
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 5006
Lid geworden op: 30 mei 2005 20:49
Locatie: Holsbeek

Re: Toestel word niet gezien in BaseCamp (IMac)

Bericht door FM »

Erwin-M schreef:Zumo XT: raar!!! Gisteren heb ik de nieuwe ZumoXT opgehaald in Notter. thuis heb ik alles goed kunnen regelen met mijn windows 10 computer: Garmin Express en Basecamp zien het nieuwe toestel en ik kan er mee werken.
Het probleem ontstond vandaag: ik werk ook met een macbook. Ik heb in Garmin Express het nieuwe toestel toegevoegd en Garmin Express ziet ook deze nieuwe ZumoXT. Daarna start ik Basecamp om daar alles te actualiseren: maar Basecamp 'ziet' deze nieuwe ZumoXT helemaal niet! En dat is raar! Hiervoor had ik een Zumo 595LM. Die gaf op mijn macbook geen enkel probleem. Dus, help! wat gebeurt hier nu weer...
Erwin-M: raar!
Je post je probleem in een draadje dat daarover gaat, net onder de oplossing voor je probleem... :mrgreen:
Zumo XT, KTM 790 Adventure, SRC op Schubert C3 Pro, Edge Touring, Edge Explorer 2

ReinM
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 apr 2020 22:09

Re: Toestel wordt niet gezien in BaseCamp (iMac)

Bericht door ReinM »

Ik heb nog een andere tip voor de XT icm een iMac: bij mij was de default instelling na installatie van Garmin Express dat:
- automatisch dit programma wordt gestart bij aansluiten van de XT
- in de achtergrond blijft draaien

Vooral die laatste optie lijkt ervoor te zorgen dat zelfs als je Garmin Express afsluit vanuit het programma, en daarna BaseCamp start, er nog steeds een lock op zit. Garmin Express afsluiten via icon bovenin je scherm, na uitzetten van de twee opties, werkt bij mij. Mogelijk wel de XT even opnieuw ontkoppelen/koppelen via USB.

JochemW
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 mei 2020 18:40

Re: Toestel wordt niet gezien in BaseCamp (iMac)

Bericht door JochemW »

ReinM schreef:Ik heb nog een andere tip voor de XT icm een iMac: bij mij was de default instelling na installatie van Garmin Express dat:
- automatisch dit programma wordt gestart bij aansluiten van de XT
- in de achtergrond blijft draaien

Vooral die laatste optie lijkt ervoor te zorgen dat zelfs als je Garmin Express afsluit vanuit het programma, en daarna BaseCamp start, er nog steeds een lock op zit. Garmin Express afsluiten via icon bovenin je scherm, na uitzetten van de twee opties, werkt bij mij. Mogelijk wel de XT even opnieuw ontkoppelen/koppelen via USB.

Ik heb ook het probleem dat de Zumo Xt gelijk herkend wordt door Express, maar niet door basecamp. De ene keer wel en dan weer niet :cry:

Ik gebruik overigens een MacBook Pro met Catalina 10.15.4

Edit: Wat je hiervoor hebt geschreven is bij mij de oplossing.
GarminExpress openen -> Voorkeuren -> automatisch opstarten en altijd actief op achtergrond uitvinken.

Nu het probleem van iets (Birdseye bijvoorbeeld) kopiëren naar de SD kaart nog oplossen. Als ik een bestand kopieer en plak in de Sd kaart (die wel gezien wordt in Basecamp) kopieert de computer geen bestanden. :?

Bas_D
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mar 2021 08:34

Re: Toestel word niet gezien in BaseCamp (IMac)

Bericht door Bas_D »

Na e.a. geprobeerd te hebben Max OS Big Sur heb ik het volgende gedaan:
Garmin Express opgestart, naar voorkeuren gegaan, onder voorkeuren garmin express altijd op de achtergrond actief en automatisch starten uitgevinkt.
Daarna Garmin Express afgesloten (Echt sluit Garmin Express af).

Gecontroleerd of basecamp niet aan stond.
Basecamp opnieuw gedownload: https://www.garmin.com/nl-NL/software/basecamp/

Het is niet nodig om basecamp eerst te verwijderen.
Basecamp opnieuw geïnstalleerd.

De Zumo Xt aangesloten en basecamp herkende het direct. Issue zit hem dus duidelijk tussen Express en basecamp gelijktijdig.

Succes allemaal.

Gebruikersavatar
Mgent
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2649
Lid geworden op: 28 aug 2007 09:44
Locatie: Adinkerke

Re: Toestel word niet gezien in BaseCamp (IMac)

Bericht door Mgent »

Wat jij hier nu schrijft is sids xt een algemeen gegeven. Eén programma open, rest gesloten en dan werkt het. Indien een ander op achtergrond open blijft lukt het niet. Dus zowel met Android FT, Basecamp of express.
Zumo XT, iPhone 13 Pro Max, Shubert SRC M1+ SCM1 , BaseCamp 4.8.12, CN Europe NTU 2023.20, Onroute motor 5.15 Europa, tomtom Vio.

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Basecamp voor Mac”