Hallo,
Ik kan sindskort geen nieuwe routes meer inladen op mijn TomTom Rider 450.
USB
Wanneer ik mijn TomTom aansluit op mijn laptop klik ik op 'importeer routes', waarna ik vervolgens het GPX bestand sleep naar de TomTom. Wanneer ik op 'gereed' klik importeer ik de route op mijn TomTom. De TomTom probeert dan de route in te laden, maar geeft vervolgens dan de volgende melding:
'Importfout, Geen van je geselecteerde routes kan worden geïmporteerd'.
MyDrive
Wanneer ik via de website MyDrive de route inlaad en vervolgens op 'synchroniseer deze route als een track op mijn systemen' klik. Dan zet ik mijn TomTom aan de laptop of ik start TomTom Services op. Ook dan komt hij niet in de lijst met routes te staan.
Wat gaat hier fout? Wat kan ik nog proberen?
De TomTom heeft de laatste updates gehad.
Groet,
Jannes
Import error - TomTom Rider 450
-
Re: Import error - TomTom Rider 450
De simpelste manier van tracks verzenden naar een Tomtom Rider is draadloos. Ik heb er zelf een jaar of 3 mee rond gereden (410) en nooit issues gehad met de overdracht. Nu heb ik een 550 en gaat het gewoon via de wifi , en is het nog simpeler.
Maar als je de track in jouw mydrive krijgt , en de schuiver naar verzenden naar apparaat zet. Dan moet de track paar minuten later verschijnen op jouw Rider. Je kan checken of jour Rider 450 verbinding heeft met de services : klik op instellingen. Rechts bovenaan zie je al de icoontjes van traffic en mydrive Als je daarop klikt krijg je meer info. Daar MOET bij mydrive verbonden staan , anders zal het niet werken. Staat er iets anders dan kan je verder kijken waarom je geen verbinding hebt bv paswoord enz Ik zou dat al eerst eens checken.
PS niks mis met m’n 550 maar blijkbaar moest ik na een update gisteren de wifi code opnieuw ingeven. Vandaar de foto’s van geen verbinding , net wat ik wou tonen.
Maar als je de track in jouw mydrive krijgt , en de schuiver naar verzenden naar apparaat zet. Dan moet de track paar minuten later verschijnen op jouw Rider. Je kan checken of jour Rider 450 verbinding heeft met de services : klik op instellingen. Rechts bovenaan zie je al de icoontjes van traffic en mydrive Als je daarop klikt krijg je meer info. Daar MOET bij mydrive verbonden staan , anders zal het niet werken. Staat er iets anders dan kan je verder kijken waarom je geen verbinding hebt bv paswoord enz Ik zou dat al eerst eens checken.
PS niks mis met m’n 550 maar blijkbaar moest ik na een update gisteren de wifi code opnieuw ingeven. Vandaar de foto’s van geen verbinding , net wat ik wou tonen.

Het lijkt er op dat je Rider 450 even van slag is.
Een drum Reset lost dit vaak op.
https://m.youtube.com/watch?v=_Gjlezrj08c
Als dat niet lukt een volledige reset uitvoeren. Maar hierbij raak je wel alle instellingen en routes kwijt. Dus probeer eerst zoveel mogelijk extern op te slaan.
Een drum Reset lost dit vaak op.
https://m.youtube.com/watch?v=_Gjlezrj08c
Als dat niet lukt een volledige reset uitvoeren. Maar hierbij raak je wel alle instellingen en routes kwijt. Dus probeer eerst zoveel mogelijk extern op te slaan.
TomTom POI Tack overlay project https://roadrider.jouwweb.nl/gpx-track-2-ov2
Hallo,
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb zoals 'Roadrider' omschrijft een volledige reset gedaan, nu werkt alles weer naar behoren gelukkig!
Bedankt voor het meedenken!
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb zoals 'Roadrider' omschrijft een volledige reset gedaan, nu werkt alles weer naar behoren gelukkig!
Bedankt voor het meedenken!