Fenix 6X Pro: Sensoren verliezen verbinding bij vorst

Het all-round GPS horloge van Garmin
Plaats reactie
Ramon 73
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 315
Lid geworden op: 31 aug 2009 19:52

Fenix 6X Pro: Sensoren verliezen verbinding bij vorst

Bericht door Ramon 73 »

Mijn situatie:
- Fenix 6X Pro, stuurmount op racefiets
- Telefoon: Huawei Mate 20 Pro, Android 11
- Sensoren: Garmin HRM Dual hartslagband & Garmin Varia RTL515 achterlicht
- Rit woon-werk bij -2/-3°C
- Na ±20 minuten fietsen verbreekt de verbinding met telefoon, kort daarna ook hartslag en radar verbroken.
Sensoren blijven verbroken, verbinding keert niet terug. Telefoon "twijfelt" wil soms opnieuw verbinden, lukt soms ook, verbreekt dan weer. Of de Fenix wil opnieuw pairen met de telefoon.
Aangekomen op werk stop ik de activiteit, gps en thermometer blijven gewoon werken. Activiteit wordt opgeslagen en synct ook normaal met telefoon (1x opnieuw moeten pairen). In de activiteit lijken alle gegevens normaal, alleen hartslag vertoont (logisch) uitval.
Dit is nu 2x gebeurd, waren ook maar 2 ritten met vorst die ik heb kunnen maken. Dus wel 100% score, áls ik met vorst fiets dan is het ook raak. Specificaties van de Fenix geven gebruikstemperatuur tot -20°C dus -3 zou gewoon moeten kunnen. Windchill of gevoelstemperatuur is niet van toepassing op dode objecten, hooguit kan wind het afkoelen versnellen en zal een temperatuur gerelateerd fenomeen eerder optreden.
Tot nu toe eigenlijk niks geks, elektronica die niet goed tegen vorst kan. Het wordt pas vreemd zodra ik in de middag weer naar huis vertrek. Sensoren en horloge zijn op normale temperatuur (+21°C) maar de Fenix vindt geen enkele sensor!
Sensor verbinding verwijderd, opnieuw zoeken, geen sensoren gevonden. Horloge uit en aan en alles werkt weer. Ook de verwijderde sensor kan weer gevonden worden.
Een ding dat ik nog niet bewust getest heb is om alle accu's 100% op te laden voor vertrek. Garmin Support heeft een eenvoudige oplossing, omruilen. Dan zit ik echter 5-15 werkdagen zonder horloge, daar heb ik weinig behoefte aan.

Iemand andere gedachten?
Past:
GPSmap 60CSx - GPSmap62s - Montana 600 - Nüvi 765T - Nüvi 3790LMT - Nüvi 3597LMT Mechanic HD - Forerunner 235 - Fenix 5 plus - Montana 680

Current:
Montana 700i - Fenix 6X Pro - Vector 3

Ramon 73
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 315
Lid geworden op: 31 aug 2009 19:52

Re: Fenix 6X Pro: Sensoren verliezen verbinding bij vorst

Bericht door Ramon 73 »

Ingeruild voor een Fenix 7x, opgelost. Via Garmin suport kunnen regelen.
Past:
GPSmap 60CSx - GPSmap62s - Montana 600 - Nüvi 765T - Nüvi 3790LMT - Nüvi 3597LMT Mechanic HD - Forerunner 235 - Fenix 5 plus - Montana 680

Current:
Montana 700i - Fenix 6X Pro - Vector 3

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Fenix”